Слухай онлайн
Політика

Андрій Садовий: меморандум не працює, і ми маємо великі проблеми

Про ситуацію із вивезенням сміття у Львові, про подальшу долю Монументу Слави, про крадіжки комунального майна та про інші важливі теми, у розмові з міським головою Львова Андрієм Садовим.

- Андрію Івановичу, найактуальнішим у місті є питання вивезення сміття, тож саме з нього розпочнемо розмову. Коли врешті ситуація зміниться? Вже ж наче і Меморандум підписано, а майданчики переповнені.

- Більше третини майданчиків у місті є переповнені. Деякі майданчики є критично переповнені 2-3 і більше тижнів. Це питання мало би бути врегульоване завдяки Меморандуму, який було підписано 3,5 тижнів тому в присутності Віце-прем’єр-міністра Кістіона. Підписував і голова обласної адміністрації, і обласної ради, і планувалося ще 19 міст.

Станом на сьогоднішній день фактично тільки по трьох містах ми маємо укладені угоди, і, дякуючи цим угодам, можемо вивозити до 80 тонн відходів гарантовано в межах Львівської області, а ми говорили про об’єм 570 тонн. На превеликий жаль, цей об’єм поки що не є гарантований за результатами меморандуму. Я розумію, що тривають ще дискусії, громадські обговорення, не завжди системно збираються сесії місцевих рад у тих містах. Тобто я є оптиміст, що цей меморандум має запрацювати. Але на сьогодні він не працює в тому об’ємі, в якому планувалось. Тому маємо кожного дня дуже велику проблему – куди вивозити відходи? Тому наразі іншого варіанту, як находити полігони за межами області і їм оплачувати, – у нас немає, шановні колеги. Тому що нам треба забезпечувати безперебійне функціонування міста.

- Цього тижня навіть збиралося позачергове засідання комісії надзвичайних ситуацій, бо насправді становище є важким. Коли можна очікувати реального зникнення сміття з вулиць міста.

- Ситуація дуже проста. Коли був підписаний Меморандум, усі себе били в груди, що вони допомогли Львову розблокувати вивіз сміття. Друзі мої, цей Меморандум не працює у повному об’ємі, і ми маємо великі проблеми із вивезенням сміття, тому що його реально немає куди вивозити! І немає жодної допомоги від держави - ніхто палець об палець не хоче вдарити.

Мало того, ми прийняли рішення комісії, в якому наголосили на можливих наслідках подальшого блокування вивезення ТПВ. А після цього правоохоронці порушують кримінальну справу. Знаєте, українське ноу-хау – спершу заблокувати сміття, а потім порушувати кримінальну справу, чому ми його не вивозимо. Мало того, вони вимагають, щоб я надав особисті дані всіх журналістів і всіх громадських діячів, які були на засіданні комісії. Слухайте, та в часи Януковича такого не робили, це просто поза межами здорового глузду.

- Цього тижня ви були у відрядженні в Києві. Говорили з урядовцями про ситуацію у Львові?

- Насправді, від урядовців наших мало чекати на якусь допомогу, тому що я розумію, що ця вся система скоординована на вищому державному рівні. Звичайно, що я мав розмову з Прем’єр-міністром на цю тему. Також мав з ним розмову, до речі, по нашому Індустріальному парку СТР, де теж створюють проблеми, де Генеральна прокуратура теж вилучає документи. А це ж один з найбільших інвесторів у Європі! Це недопустимі речі.

Але я покладаю велику надію на здоровий глузд і на позицію наших колег з дипломатичних представництв. Я цю тему проговорював і з послом Англії, і з послом Канади, з послом Америки, з послом Франції. Вони дуже часто мають більший вплив на українських високопосадовців, ніж просто біль громади міста Львова. Тому такий метод також використовуємо.

- Цього тижня була сесія міської ради, збиралися депутати, але усіх питань сесія не встигла розглянути. Про щось важливе депутати таки проголосували?

- Насправді, прийняли рішення стосовно виділення додаткових коштів на ці невідкладні роботи, які ми маємо проводити у Львові. Також ми оголосили інвестиційний конкурс на проект реконструкції трамвайного депо на площі перетину вул. Героїв Майдану і вул. Вітовського. Прийняли цільову програму відновлення Святоюрського комплексу, що дуже важливо. Ми починаємо роботи по облаштуванню підземного паркінгу на площі Петрушевича. Насправді рішень прийняли дуже багато. Оголосили перерву до наступного четверга, тому що фактично не встигали, бо дуже багато було дискусій.

- Депутати говорили також про Монумент Слави. Йдеться про те, аби замінити його іншим пам’ятником, так?

- Ці дискусії не сьогоднішнього дня. Вони тривають дуже давно. Що я запропонував? Я створив робочу групу, куди увійшли і представники інституту архітектури «Львівської політехніки», фахівці історичного факультету Львівського національного університет імені Івана Франка, фахівці Українського католицького університету, Академії сухопутних військ, Українського інституту національної пам’яті, який очолює В. В`ятрович, багато громадських активістів, щоб спільно вислухати всі сторони. Нам важливо, щоб ми були цивілізованим містом, цивілізованою громадою і показували конструктивні кроки. Будуть результати комісії, тоді дальше будемо дебатувати.

- Пане голово, дражливою в медійному просторі цього тижня була тема наче б то крадіжок комунальних приміщень. Таке можливо? Як і хто зміг вкрасти чи привласнити майно міста? Яка ситуація є насправді?

- Насправді є таке, що на сьогоднішній день реєструвати право власності можуть усі, кому не лінь. Раніше це була тільки прерогатива держави, а зараз це віддали і приватним нотаріусам, і тим, хто просто отримує ліцензію. І ми виявили десятки випадків, коли наше комунальне майно одним розчерком пера просто переходить у власність інших людей. Звичайно, що всі ці приміщення сьогодні під арештом, тривають кримінальні провадження. Також робоча група активно буде в цій частині працювати.

Але що мене дивує? Відомо прізвища людей, які є учасниками цієї афери, відомі організації, які це робили, але всі ті люди на волі. Їх родичі працюють в прокуратурі, у податковій, тому ніхто їх не затримує, не арештовує. І це наштовхує на думку, що все це є санкціоновано з вищих кабінетів, тому що я б, наприклад, негайно затримував тих людей, було б рішення суду, і тоді б справа розв’язувалась дуже швидко. А так вони далі пробують робити афери, і це викликає дуже багато питань. Тому що в нас Генеральна прокуратура звітує про будь-які речі, але хто поніс покарання на сьогоднішній день? Хто перебуває за ґратами? Розумієте, є імітація боротьби з корупцією та злочинністю. А це – недопустимі речі.

- Львів’яни вже помітили на міських маршрутах багато нових львівських автобусів «Електронів». Скільки їх насправді є? Коли їх встигли придбати?

- До кінця травня ми маємо отримати додаткових 55 автобусів, тобто вже 35 з них ми отримали, а перед тим отримали ще 10. Ідея дуже проста: до 2020 року на 70% має бути повністю оновлений весь парк автобусів, трамваїв, тролейбусів міста Львова, тому що сьогодні це дуже болюче питання. От якщо брати сміття – це дуже важке питання, але воно штучно створене, я думаю, що все-таки ми його вирішимо і забудемо про цю проблему, адже збудуємо новий завод, зробимо якісну рекультивацію полігону, у чому французи дуже активно нам допомагають. А от громадський транспорт треба просто купувати і витрачати дуже великі кошти, тому зараз плануємо вже наступні закупівлі.

- Стосовно гарячої лінії міста: кажуть, там поставили нове обладнання і тепер вже додзвонитися набагато легше.

- Фактично раніше 75% людей могли додзвонитися, а 25% - мали чекати. А не кожен це хоче. Сьогодні фактично ми підняли цей відсоток до 90-95%, а це дуже важливо, бо кожне звернення на гарячу лінію – це те саме, що переговорили зі мною. Я на це звертаю дуже особливу увагу. Тому якщо є проблеми, їх треба вирішувати.

- Є зміни також у міських ЦНАПах: там, здається, побільшає робочих місць, де будуть видавати паспорти?

- Так, звичайно. Дуже багато людей звертається сьогодні за можливістю отримати новий паспорт. Тим більше, люди хочуть мати закордонні біометричні паспорти, бо фактично вже зі середини червня не треба віз. І буде дуже просто поїхати за кордон, просто взявши новий паспорт. Звичайно, що є запис і люди записуються заздалегідь, але вони культурно приходять, а хто хоче скоріше – платить більше. Тому в цілому – порядок нормальний.

- Є ще одна цікава подія: у Львові оголосили конкурс з озеленення. Які умови конкурсу? Будуть якісь призи переможцям?

- Призи будуть. Вони будуть красиві, але я б дуже хотів, щоб ми показали приклад озеленення у Львові. Щоб максимальна кількість квітів була на наших будинках і фасадах. Дуже часто, коли ти приїжджаєш у європейські столичні міста, то в центрі і взагалі в місті на кожному балконі є вазонок. Це так красиво і це коштує копійки. Ми хочемо, щоб місто Львів повністю було в квітах – це тоді змінює саму атмосферу міста. І кращі будинки, які матимуть кращі фасади, отримають дуже серйозні інвестиції від міста в ремонт тих будинків. Тобто, люди проявлять ініціативу, захочуть краси – ми допоможемо.

- Водночас ви цього тижня нагороджували кращих музейних працівників з приводу їхнього професійного свята. Цьогорічні премії вже більші, ніж минулого року?

- Двадцять п’ять тисяч гривень отримує кращий музейний працівник. Але, щоб ви розуміли, ця людина дуже багато зробила: нову виставку, нову експозицію, на що затрачено багато зусиль. Хтось може сказати, що це великі кошти, але чим підтримувати людей в мистецтві? Просто голою подякою? Щоб вони були бідні і голодні? Я вважаю, треба підтримувати людей фінансово також.

- Стосовно велодоріжок: на Сихові будують нову частину велодоріжки, так?

- Це мова йде про доріжку від проспекту Червоної Калини до вул. Кавалерідзе. Там і хідники нові, і велодоріжка, яку ми взагалі хочемо дотягнути до вул. Зеленої в перспективі. Тоді вже можна буде замкнути ціле кільце. Взагалі наші плани не помінялися: до 2020 року ми маємо зробити 268 км окремих велодоріжок у місті Львові, щоб це був як вид транспорту. Важливо, щоб люди їздили на велосипедах, ходили пішки, і щоб ми розвивали громадський транспорт. Таким чином ми зменшимо кількість легкового транспорту, а це буде зменшення корків і підвищення комфорту.

- Андрію Івановичу, це правда, що міський голова Львова час від часу їздить на велосипеді?

- Не так часто, але люблю цю справу, а особливо діти мої люблять, дружина. Тому інфраструктура для велосипедистів має бути належна. Бо коли їдеш по вулицях, а там немає окремих доріжок, уже не отримуєш того задоволення від поїздки. Тому треба дуже багато в цьому плані доопрацювати.

Підготувала Романна Куць. Фото Романа Балука та Юри Дячишина 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Завантаження...
Loading...