Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Здоров'я

Боротьба за крісло директора Центру медицини катастроф веде до руїни

"... Хтось намагається знищити все, що роками напрацьовано в установі і потребує лише вдосконалення і розвитку". Про це йдеться у відкритому зверненні директора Львівського обласного центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф Юрія Пацюрка до депутатів Львівської обласної ради.

Зокрема, у зверненні сказано: "У зв’язку з винесенням на розгляд депутатів ЛОР питань, що стосуються управління КЗ ЛОР ЛОЦ ЕМД МК повідомляю Вас про ситуацію, яка склалася з так званою реорганізацією установи.

Центр був створений у 2013 році як унітарне комунальне підприємство. Функціонування КП ЛОР «Львівська станція швидкої допомоги» та КП ЛОР «Дрогобицька станція швидкої допомоги» як окремих юридичних осіб було тимчасово продовжено до завершення організації Центру екстреної медицини і медицини катастроф у області. На сьогоднішній день Львівська область залишається єдиною в Україні, яка не має єдиного організаційного і правового центру управління. Така ситуація негативно впливає на швидкість та якість надання екстреної медичної допомоги, що рано чи пізно може проявитися в умовах надзвичайної ситуації, особливо, в умовах військових дій. Відсутність єдиного центру управління сприяє також соціальній напрузі у колективах через нерівномірний і часто несправедливий розподіл коштів, в т.ч. на зарплату та фінансування інших видатків, наслідком чого є плинність кваліфікованих і підготовлених кадрів, протести і страйки.

Яскравим прикладом проблеми, що виникла через відсутність центру управління, є бездіяльність щодо організації та забезпечення роботи Регіональної оперативно-диспетчерської служби екстреної медицини Львівської області. Відповідно до ЗУ «Про екстрену медичну допомогу» диспетчерська та відповідальність за її роботу покладено на Центр ЕМД МК.

Натомість, у Львівській області освоєнням коштів на таку диспетчерську з невідомих правових підстав, а отже протиправно, за рішенням ДОЗ займалася Львівська станція швидкої допомоги. Відомо, що освоєно 1 200 тис. грн. – однак хто і на яких підставах, які

роботи виконував, чи відбувалися відповідні тендерні закупівлі – не відомо, гроші надходили на рахунки юридичної особи КП ЛОР ЛСШД. Диспетчерська до цього часу не

запрацювала, хоча її відкриття було заплановано на 2013 рік. І це не єдиний приклад негативних наслідків відсутності єдиного легітимного управлінського центру служби

Коли ЛОР нарешті прийняла Рішення № 174 від 31.05.2016, здавалося, що застійні процеси, які виникли у службі екстреної медицини та медицині катастроф Львівської області, (яка на початку реформ була передовою в Україні, на найвищому рівні

підготувалася і провела Евро-2012, була організатором і переможцем змагань карет швидкої допомоги, ініціатором багатьох інноваційних процесів, які взяли на озброєння

медичні установи України та області) зрушаться з місця, що нарешті діяльність Центру буде приведено у відповідність до чинного законодавства. Однак наміри виявилися далекими від реальних дій.

На сьогодні маємо таку ситуацію. 

1. Рішення ЛОР № 174 від 31.05.2016 року не виконане: КП ЛОР «Львівська станція швидкої допомоги» та КП ЛОР «Дрогобицька станція швидкої допомоги» у процесі припинення не перебувають, що підтверджують дані Єдиного реєстру юридичних осіб та ФОП; ліквідаційні комісії не працюють, передавальні акти не існують; працівники, чиї трудові права є пріоритетними про зміну істотних умов праці  не попереджені; оголошення про припинення не опубліковані.

2. Замість внесення змін в установчі документи КЗ ЛОР ЛОЦ ЕМД МК, які стосуються реорганізації підприємства, зареєстровано кардинально новий Статут підприємства, який жодним чином не стосується реорганізації. У Статуті передбачено положення, які на сесії ЛОР (відповідно до п.20 ст.43 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні») не розглядалися. Зокрема, до основних статутних завдань Центру віднесено надання платної медичної допомоги, здавання в оренду рухомого і нерухомого майна та залучення позабюджетних коштів. Такі положення – є підставою для позбавлення статусу неприбутковості діючого підприємства та впровадження платної екстреної медичної допомоги та медицини катастроф у Львівській області, що суперечить чинному законодавству і Конституції України. Зі статуту також видалено ряд принципових положень, які стосуються забезпечення стабільності надання екстреної медичної допомоги в умовах надзвичайних ситуацій, функціонування і забезпечення виїзної медико-санітарної допомоги, тощо.  Державна реєстрація цього Статуту відбулася з порушенням закону і оскаржена адміністрацією Центру  відповідно до передбаченої законом процедури.

3. Щодо оголошеного конкурсу на посаду генерального директора Центру, згідно з чинним на сьогоднішній день штатним розписом Центру, посади генерального директора центру не існує. Примірний проект штатного розпису, що розроблявся адміністрацією Центру для реорганізованого підприємства, був неправомірно, під час перебування керівника Центру у відпустці, затверджений Департаментом охорони здоров’я без узгодження з керівником та головним бухгалтером Центру. На сьогоднішній день цей штатний розпис застосовуватися не може, оскільки для цього немає правових, організаційних і фінансових підстав. Відтак штатний розпис затверджений ДОЗ 15.08.2016 та нібито дійсний з 19.08.2016, відкликаний директором підприємства на звернення первинної профспілкової організації, з метою уникнення соціальної напруги та порушення трудових прав працівників усіх структур, які мають відношення до реорганізації. Центр діяє на підставі штатного розпису, затвердженого  1.05.2016 року, посада генерального директора цим штатним розписом, на час оголошення конкурсу не передбачена. Вакантної посади директора у Центрі немає.

4.Трудовий колектив Центру не визнає легітимності оголошеного конкурсу на посаду генерального директора Центру, у зв’язку з чим відмовляється скеровувати свого представника у конкурсну комісію. Одна з причин також полягає у тому, що новим статутом передбачено, що збори дійсні при участі у них більше 50% членів колективу. В установі працює майже 1500 чоловік, всі проживають поза межами Львова. Зібрати збори у кількості понад 700 чол. у Львові не можливо, бо тоді частина працівників просто не вийде на чергування. Коли Управління майном спільної власності писало цей Статут, або ніхто не думав про наслідки, або навпаки добре думали, як усунути трудовий колектив від прийняття рішень.

Як діючий директор КЗ ЛОР ЛОЦ ЕМД МК, який відповідно до закону особисто відповідає за стабільність роботи Центру, що є головною медичною установою Державної служби медицини катастроф територіального рівня та складовою системи безпеки населення, та у зв’язку зі сказаним вище, звертаюся до Вас - депутатів Львівської обласної ради, зокрема до членів профільних комісій, з вимогою негайно вжити заходів для приведення у відповідність чинному законодавству та Конституції України всіх документів, рішень, дій, які стосуються функціонування і впорядкування служби екстреної медичної допомоги області. Організаційно установа готова до прийняття у свою структуру припинених підприємств, але тільки на законних підставах і з дотримання всіх законних процедур.

Оскільки дії та бездіяльність визначених рішенням ЛОР осіб, відповідальних за реорганізацію КЗ ЛОР ЛОЦ ЕМД МК (серед яких дивним чином немає керівника Центру) вказують на те, що депутатам ЛОР запропонували проект рішення, яке не спрямоване на виконання, а відтак шляхом обману депутатів та дискредитуючи адміністрацію Центру, хтось намагається знищити все, що роками напрацьовано в установі і потребує лише вдосконалення і розвитку. В умовах військових загроз у країні, такий, фактично саботаж з боку виконавчих органів влади, який супроводжується розбратом в колективах, які зобов’язані працювати однією командою, блокуванням виплат, що спричиняє відтік кваліфікованих та підготовлених до роботи в надзвичайних ситуаціях кадрів, виглядає як підготовка до диверсійних дій".

Додамо, що Львівська область залишилася єдиною в Україні, де до сьогодні не виконано Закон України «Про екстрену медичну допомогу», яким передбачено функціонування єдиного Центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф, якому організаційно мають підпорядковуватися всі структури цієї служби. Водночас повідомимо, що трудовий колектив Львівського обласного центру екстреної медичної допомоги та  медицини катастроф зібрав понад 1000 підписів на підтримку свого керівника.

Фото - vgolos.com.ua.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ