Слухай онлайн
Cуспільство

Штраф за водіння в нетверезому стані надто малий, - Антон Пузиревський

Керівник Патрульної поліції Львова Антон Пузиревський розповів у бліц-інтерв'ю Гал-інфо про щоденну роботу, недосконалість законодавства, розбиті авто, звільнених патрульних і чому вони не беруть хабарів.
Фото - Сергій Бобра, Гал-Інфо

Яка кількість патрульних поліцейських у Львові? Скільки з них одночасно патрулюють місто? А також: середній вік, освіта та гендерний розподіл.

На цей момент в нас є 644 патрульні поліцейські. З них одночасно заступають на патрулювання близько 160. Загалом вони поділені на чотири батальйони: місто розділено на шість районів, кожен батальйон має свою роту, що відповідає за певний район.

Щодо освіти: 80% особового складу мають вищу освіту. Кожен п’ятий патрульний - жінка. Щодо віку: критерій був до 35 років. Ми працюємо вже чотири місяці, тож є ті, кому 36. Середній вік 25 років.

Скільки з них автопатрулі та скільки піших?

Приблизно рівна кількість. Автопатрулів на зміну в нас 35, піших залежно від обставин. У вихідні та святкові дні ми маємо більшу кількість патрулів. Особливо в центральній частині міста, на залізничний вокзал та автовокзали. В період підсилення піший та автопатруль складають по три поліцейських замість стандартних двох.

Яка кількість звільнених з Патрульної поліції Львова? За які порушення?

Звільнених загалом вже є 18 чоловік. З них є особи, звільнені іще під час навчання, також працівники адміністративного штату.

Були звільнені і за порушення дисципліни, зокрема, сон на робочому місці. Також причиною звільнення була поява в громадському місці в стані алкогольного сп’яніння.

Скільки автомобілів було розбито за час роботи Патрульної поліції?

12 випадків (на сьогодні 13 випадків, - ред.). З них є автомобілі зі значними пошкодженнями та з незначними. Незначні - це пошкодження бампера, подряпини. Невиїзних є 7 автомобілів. Звичайно, вони підлягають ремонту, просто в першу чергу ремонтуємо ті автомобілі, в котрих незначні пошкодження.

Чи застраховані автомобілі?

Так, застраховані. Єдине, що в автомобілів, котрі були передані від ДАІ, завершувалась страховка, тепер її продовжили, і жодних проблем з тим нема.

Заправляють автомобілі лише на WOG? Чому?

Був проведений тендер. Перемогла компанія  WOG. Можливо, з часом заправна станція зміниться.

Чи правда, що поліція отримає автомобілі інших моделей, адже наявні не пристосовані для перевезення порушників?

Наявні автомобілі дійсно не прилаштовані для перевезення порушників. Доводиться одягати кайданки. Людина може повести себе непередбачувано, були випадки, коли намагались нашкодити. Ті ж самі Reno, котрі були в міліції, пристосовані для перевезення порушників. Таке планується.

Як з матеріальним забезпеченням, чого не вистачає?

На цей момент патрульні забезпечені. Є деякі нюанси. Наприклад, рукавички прийшли із запізненням.

Статистика звернень на гарячу лінію (показник довіри до поліції)

З початку роботи (станом на 13 січня) зафіксовано 78 тис. 619 викликів. За вересень – 17 800, жовтень - 18 500, листопад 18 300, грудень – 17 900. Орієнтовно незмінні цифри.

Чи доводилось затримувати високопосадовців? Чи правда, що патрульні отримують премії за затримання високопосадовців?

Насамперед ми не ставимось до будь-кого з порушників упереджено. Це вже потім стає відомо, що порушник належить до посадовців. Інформація про премії також не відповідає дійсності.

Боретесь з хабарництвом лише високою зарплатою? Які іще методи боротьби з корупцією?

Передовсім, усі люди, що прийшли в патрульну поліцію, були мотивовані. Також в нас працює відділ моніторингу, котрий постійно перебуває на зв'язку, виявляє усі правопорушення та реагує на скарги громадян стосовно роботи патрульних поліцейських.

Але чутки ходять, не буду цього приховувати, однак, документальних фактів неправомірної вигоди не зафіксовано, на жаль чи на щастя.

Є чутки, що за керування в стані алкогольного сп’яніння від водіїв беруть хабар 400$.

Такі чутки є. Я навіть чув цифру 800 доларів. Знову ж таки, по-перше, люди мотивовані. Патрульний постійно перебуває з напарником, постійно чергуються. Також важливий контроль - звітність по мобільному зв'язку, по планшетах.

Я сподіваюсь, випадків хабарництва нема. Якщо такі факти будуть - ніхто приховувати не стане. Це буде публічно, і патрульні про це знають.

Порушення правил патрульними під час виконання службових обов'язків

Є положення, що під час виконання службових обов'язків, можна відступати від правил. Ввімкненні сині проблискові маячки не дають підстави для систематичних порушень. Якщо ж надійшов виклик, і патрульний приймає рішення відступити від правил, звичайно, ставимось до цього із розумінням. Однак все також залежить від виклику, якщо це напад, грабіж, затримання підозрюваного чи допомога іншому екіпажу, то це одне... Усі такі випадки аналізуються.

Патрульні поліцейські пишуть рапорти за порушення правил своїми колегами? Чи існує кругова порука, як в колишній міліції?

Рапорти пишуть. Не лише під час виконання завдань, а також поза зміною. Були також випадки, коли напарник складав рапорт на напарника.

Чи досі існує метод "покарання" читанням віршів?

Не знаю, чому громадськість розцінила це, як метод покарання. Це радше підвищення комунікативних навичок - жодний патрульний не розповідав перед строєм, перед ротою вірша без власної згоди. Це не метод покарання, достатньо інших засобів впливу.

Є дисциплінарні методи. Також практикуємо переведення з авто в піший патруль. Чи, наприклад, чергування в управлінні, особливо в нічну зміну. Не відбувається руху, вони повинні обходити територію, підчитувати щось, вдосконалюватись, для них це гірше, ніж розповідати ті ж самі вірші.

Співпраця з працівниками міліції

На цей момент переатестацію пройшла лише Київська область. Всі керівні посади наразі т.в.о. Проблем, які не можливо вирішити, немає.

Чи є випадки конфліктів?

Засоби відеофіксації дуже допомагають. Випадків, коли не хочуть приймати від нас затриманих, нема.

Чи є спроби проігнорувати поліцію та втекти. В цьому контексті прокоментуйте випадок з колишнім працівником ДАІ, котрого вдалось затримати лише в місті Городку.

По-перше, погодні умови тоді не дозволяли його переслідувати в такому швидкісному режимі, аби забезпечити меншу дистанцію. Знову ж таки, поки він не був зупинений, була лише підозра, що він перебуває в стані алкогольного сп'яніння.

Випадки неповаги були частими спочатку, коли не вистачало у самих патрульних не вистачало впевненості. З кожним днем вони вдосконалюються, розуміють, де можна поставитись більш суворо. Випадки неповаги є, але вони уже не мають систематичного характеру.

Які проблеми в законодавстві ви бачите? Що варто змінити?

Питання розміру штрафів. Наприклад, перехід дороги у невстановленому місці пішоходом – 51 гривня. Враховуючи, що законодавством не передбачається носіння при собі посвідчення особи, доводиться доправляти порушників в відділ поліції для встановлення особи. Процес довгий, а штраф, відповідно, лише 51 гривня.

Щодо водіння в нетверезому стані, я вважаю, що штраф за порушення надто малий.

За словами патрульних, через низькі штрафи вони інколи відходять від інструкцій. Приміром, у випадку розпиття алкоголю на вулиці патрульна поліція найчастіше виливає алкоголь без накладання штрафу.

Головне завдання - зупинити правопорушення. На жаль, довести факт, що алкоголь належить тій чи іншій особі - важка і досить невдячна справа. Намагаємось спілкуватись... Наприклад, при порушені правил дорожнього руху звертаємось безпосередньо через гучномовець. Досить дієвий спосіб. Чи наприклад заходимо в маршрутку, аби звернути увагу на якісь неправильні дії водія, привселюдно присоромити. Маса людей звертає увагу на такі повідомлення в гучномовець, і це має більший вплив, ніж штраф в 51 гривню.

Сплата штрафів на місці та можливість оплати через мобільний термінал.

Така можливість є. В нас 40 терміналів. Одночасно на лінії є 20 терміналів, адже вони потребують підзарядки. З самого початку у 50% випадків оплачували на місці. Нині трошки менше. Люди користуються, оскільки, оплативши на місці, позбуваєшся маси зобов'язань – не потрібно потім ходити по ощадних касах.

Поліція декларувала намір штрафувати пішоходів за порушення ПДР: скільки таких випадків на сьогодні?

На сьогодні є 25 таких випадків. Досить часто порушують в стані алкогольного сп'яніння. Коли людина перебуває в не зовсім адекватному стані, вона несе загрозу не лише собі, а також іншим учасникам дорожнього руху.

Я вже говорив, найчастіше звертаємось до піхошодів через гучномовець, проводимо профілактичні бесіди. Бувають випадки, коли люди тікають. Знову ж, проблема відсутності посвідчення особи, що тягне за собою багато часу, щоб документувати подію.

Проблема відсутності посвідчення особи

Це може бути будь-який документ з фотографією, не обов'язково саме паспорт. Відсутність документів створює багато проблем. До прикладу, несанкціонована вулична торгівля тягне за собою необхідність встановлення особи: доставляти в райвідділ жінок старшого віку для встановлення особи проблематично.

Співпраця з Укравтодор.

У нас близько місяця працює сектор безпеки дорожнього руху: відділ, який займається суто дорожнім покриттям, розміткою, дорожніми знаками.

Звернень багато, як від наших патрульних, котрі під час патрулювання виявляють різноманітні недоцільні знаки чи розмітки, так і від громадян. На сьогодні за нашої ініціативи знято два дорожні знаки, відновлено розмітку, в окремих місцях розмітка була змінена.

Квартирні крадіжки. Скільки з них вдається розкрити по гарячих слідах?

За звітний період за участі  патрульних вдалось затримати близько ста людей, що підозрювались в квартирній крадіжці. Наша межа компетенції завершується на етапі взаємодії із слідчо-оперативною групою. У вихідні та святкові дні багато людей залишають домівки. Відповідно, кількість затриманих збільшується.

Більше інформації - у відеоверсії інтерв`ю. 

Розмову вів Сергій Бобра.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Завантаження...
Loading...