Слухай онлайн
Cуспільство

Як маршрутки повернулися на Приміський вокзал

Майже рік влада у Львові воювала з перевізниками і пасажирами, створюючи їм щоразу нестерпніші умови життя. Та врешті решт завдяки принциповій позиції і перших, і других змушена була вчинити так, як велить здоровий глузд. Тож приміські маршрутки потроху повертаються на Приміський вокзал.
Фото - Львівський портал

Поки львів’яни і мешканці довколишніх сіл воювали за місце в маршрутках на Городоцькій і Любінській, Львів задихався в обіймах сміттєвого колапсу. По місту виростали гори сміття, а вантажівки з львівським непотребом ловили по всій Україні. Намагаючись хоч якось зарадити біді, львівська мерія кинулася по допомогу до Самбора, Миколаєва, Нового Роздолу. Допоможіть, мовляв, прийміть хоч пару машин зі сміттям, бо не даємо ради. Згодом кілька машин переросли в сотні тонн. На сміттєзвалище лише Самбора вивезли 400 тонн відходів.

До чого ту маршрутки? А до того, що, як каже добра українська приказка, не плюй в криницю. Самбір посприяв Львову, що захлинався у смітті, а в той час Львів "по-братськи" вигнав фактично на межу міста маршрутки, якими мешканці Самбора щодня діставалися на роботу, навчання чи в якихось справах до обласного центру. Замість зручних автостанцій на площі Двірцевій та Приміському вокзалі, мешканці Турки, Самбора, Старого Самбора отримали якийсь кіоск під назвою АС «Західна» наприкінці вул. Городоцької, де не було жодних умов ні для пасажирів, ні для водіїв. «Завдяки» рішенням місцевої влади тисячі людей висаджували на околиці, а далі – діставайся як хочеш. Довелось потіснити львів’ян у міських маршрутках, кількість яких і до того була мізерною. Постійні сварки на зупинках між «міськими» і «сільськими», напхані під зав’язку автобуси, нелюдські умови, тиснява, спека, очікування по годині-півтори на зупинках… Транспортна реформа, так би мовити, покращення тут  зараз. Влада міста «підклала свиню» не лише мешканцям області які, звісно, за неї не голосують, а й своїм же виборцям.

Нагода обговорити стосунки Львова і Самбора виникла у мерів двох міст під час засідання Асоціації місцевих рад Львівщини. Мер Самбора Юрій Гамар розповів журналісту Гал-інфо, що завдяки консолідованій позиції мерів Рудок, Самбора, Старого Самбора і Турки таки вдалося попередньо домовитися про доїзд маршруток до Приміського вокзалу у Львові. Це звісно, влаштовувало і приміських пасажирів, і львів’ян. Водночас Юрій Гамар пояснив, що для остаточного рішення потрібен час, адже варто дотримати інтересів всіх зацікавлених сторін: місцевих рад, Львівської міської ради та перевізників, і, звісно, пасажирів, адже саме їхнім інтересами керуються власники маршруток, добиваючись повернення на Приміський вокзал  - ідеальне місце з точки зору логістики, адже звідси у будь-який кінець міста чи області можна дістатися без проблем.

Підтримує міського голову Самбора і голова Самбірської районної  ради Віталій Кімак. За його словами, районна рада звернулася до голови ЛОДА Олега Синютки та доручила займатися цією проблемою депутату райради, директору Самбірського АТП Івану Романяку.

Пан Романяк, коментуючи ситуацію журналістам кілька місяців тому, зауважував, що саме автостанція на Двірцевій – чи не найкращий варіант і для пасажирів  для перевізників.

«Автостанція на Двірцевій має все необхідне для комфорту пасажирів і перевізників. Перед Двірцевою збудована транспортна розв’язка, яка розділяє потік автобусів, що в’їжджають і виїжджають. Пасажира також зручно, бо вони доїжджають майже до центру міста, а також можуть на Двірцевй пересісти на міські автобуси і електротранспорт. Я прихильник того, що всі зміни потрібно запроваджувати, лише керуючись комфортом пасажирів. На автостанції «Західній» неможливо забезпечити умови ні для пасажирів, ні для перевізників. До того ж, людям доведеться з речами пересідати в міські маршрутки, які для багажу не пристосовані», - зазначив він, коментуючи ініціативу мері ще навесні 2016 року.

Крім того, варто нагадати, що невдоволені пасажири та перевізники не раз вчиняли акції протесту з цього приводу, перекриваючи дороги на в’їзді до Самбора і Старого Сабора. У Самборі натомість двічі допомагали рятувати Львів від сміттєвого колапсу. Востаннє місто прийняло на своє сміттєзвалище 400 тонн відходів зі Львова.

До речі, мешканці Самбірщини мають однодумців і в Мостиськах, адже їхні маршрутки також хотіли витурити зі Львова на АС «Західну». Але завадила консолідована позиція і пасажирів, і перевізників і влади району, які разом відстоюють своє право їздити з автовокзалу «Двірцевого».

Громада району не раз скеровувала звернення як до міського голови Львова, так і до голови Львівської ОДА Олега Синютки. Справа з мостиськими перевізниками перебуває в суді. Завдяки активні позиції громади навіть було заблоковано проведення конкурсу на визначення перевізника на мостиському напрямку.

До слова, 2 березня, під час сесії Львівської міської ради депутат Мирослав Данилків на прохання депутатів Мостиської районної ради навіть звернувся до міського голови Львова Андрія Садового з приводу відновлення кінцевої зупинки маршрутів західного напрямку на автовокзалі “Двірцевий”.

За його словами, звернення депутатів спричинене тим, що АС “Західна” не пристосована до обслуговування такої кількості пасажирів, до неї не пролягають маршрути міського електротранспорту. Відтак, реального розвантаження міста Львова від транспорту не відбулося, оскільки мешканці західних районів області заповнюють такі ж маршрутки, але вже міські. Крім того, мешканці сіл, які не мають можливості влаштуватися на роботу, змушені возити до Львова городину, молочні продукти. Людям важко тягнути на собі вантаж, пересідаючи в кілька міських маршруток.

"Депутати та мешканці західних районів Львівщини обурені таким ставленням до них та вважають, що таким чином міська влада Львова вирішила додатково заробити, але при цьому не створила належних умов для обслуговування пасажирів. Так, дотепер не розпочато будівництво повноцінної автостанції на вул. Збиральній", - йдеться у зверненні Данилківа.

Відтак, поки не з’явилася комфортна автостанція, депутат попросив усе ж перенести кінцеві маршрути західного напрямку на автовокзал «Двірцевий».

Така активність і одностайність з боку громади та її представників у владі може стати справжнім прикладом і для Самбірщини, і для інших районів Львівської області. Приміські пасажири навіть створили у Фейсбуці групу «Маршрутка з району», в якій обговорюють проблеми автостанцій і приміських перевезень.

Додамо також, що не лише мешканці районів, а й міські депутати, колеги Мирослава Данилківа по Львівраді, дотримуються думки про недоцільність перенесення маршруток з «Двірцевої»: Львівська міська рада відмовилася виділити землю під автостанцію «Західна» на вул. Городоцькій. Фактично це означає, що депутати пішли на зустріч громадськості, інтереси якої вони представляють, і  не дали узаконити цю фактично тимчасову споруду.

Більше інформації про автоперевезення в області є у групі в мережі Фейсбук «Маршрутка з району» 

Тішить те, що можновладці, які користуються переважно приватним транспортом, таки дослухалися до звичайних людей. А згодом, можливо, і комфортну автостанцію збудують. Адже те, що пропонувала мерія перевізникам і пасажирам під назвою АС «Західна, нагадує швидше якусь автобусну зупинку в селі на кілька дворів а не станцію, здатну прийняти до 500 автобусів щодня. Та й навіщо ламати те, що працювало роками і не створювало насправді жодних проблем ні  мешканцям області, ні містянам, яким також потрібно час від-часу і до батьків у село, і до родичів на гостину. Здоровий глузд врешті переміг амбіції і бажання заробити зайву копійку на людських стражданнях.

Саму ж автостанцію «Західну» у медійному просторі називають лобістським проектом, створеним задля просування приватних інтересів підприємця В/ Хоми, який, вочевидь, є власником цієї автостанції.

Спершу жодної «Західної» в планах місцевої влади не було. Натомість повинні були збудувати автостанцію на вулиці Збиральній, практично, через дорогу. Вона і мали стати частиною  плану, який передбачав поступове виселення зі Львова приміських та міжміських маршруток. 30 липня цього року управління зовнішньоекономічних відносин та інвестицій департаменту економічної політики Львівської міської ради оголосило конкурс на визначення інвестора для будівництва двох автобусних станцій у Львові. Одна з них – для відправлення автобусів у Городоцькому, Мостиському і Самбірському напрямках на перехресті вулиць Городоцької та Збиральної. На оголошений мерією конкурс зголосилися два інвестори. Один з них - ФОП Ігор Кошик, - уже мав досвід  втілення подібних проектів. Інший кандидат, ТОВ "УкрІнвестБуд", такого досвіду немає. Додамо, що сучасну і комфортну автостанцію у Мостиськах збудував саме перший підприємець, то ж у нього були всі шанси виграти і цей конкурс.

Проте через місяць після оголошення конкурсу виконком Львівської міської ради з незрозумілих причин, без жодних тендерів ухвалює рішення про будівництво тимчасової автостанції "Західна" на вулиці Городоцькій,359. А інвестором будівництва раптом без жодних тендерів стає ТОВ «Бізнесресурс».

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, кінцевим бенефіціарними власником ТОВ «Бізнесресурс» є львів'янин Ростислав Хома. Водночас, кінцевими бенефіціарними власниками ТОВ «Укрінвестбуд», того самого, що хотіло будувати автостанцію на Збиральній, є також Ростислав Хома і людина, яку звуть Тарас Хома. Ці ж люди згадуються в реєстрах і як причетні до двох з чотирьох львівських містких перевізників. Зважаючи на таке швидке рішення виконкому, не важко здогадатися, що лобісти названих осіб є у високих львівських кабінетах. А відтак, діючи спільно, вони вочевидь розраховували, підпорядкувати собі і станційний бізнес, і транспортні потоки, що приносять немалий прибуток. 

Втім, завдяки активній позиці мешканців, які не змирились з такою ситуацією, ділків вдалося заспокоїти. То ж є надія, що рано чи пізно місто і область таки знайдуть спільну мову, а люди отримають комфортні і якісні послуги.

Іван Мельник.

Обговоримо цей матеріал у групі в мережі Фейсбук «Маршрутка з району» 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Завантаження...
Loading...