Слухай онлайн
Політика  |  Cуспільство

Сергій Бабак: Питання ділянки під новий полігон досі відкрите

Ось уже понад рік львів’ян і не тільки турбує одне питання: коли Львів знову стане чистим? Адже контейнерні майданчики подекуди вже відверто перетворились на міні-сміттєзвалища.

Чому так? Коли відходи таки вивезуть? Чи покращилась ситуація після передачі функцій вивезення ТПВ обласній владі? На ці та інші питання відповів заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак.

- Розкажіть, як відбувається зараз вивіз сміття, хто його проводить, хто координує?

- З 1 липня 2017 року координацію діяльності перевізників пов’язаної з вивезенням сміттям з міста Львова координує обласна державна адміністрація. Ми у цьому процесі беремо участь, оскільки ми передаємо справи, відповідно до ухвали сесії, яка була проголосована Львівською міською радою. Тому координація діяльності за Львівською обласною державною адміністрацією.

Я хочу сказати, що ми з перевізниками перейшли всі договори, які були напрацьовані до того, як почала працювати державна надзвичайна комісія і були виділені додаткові ліміти по Львівській області. Тобто, всі договори, які є за межами Львівської області, які мають перевізники, які ми напрацювали, усі ми передали. Тому сміття зараз вивозиться і за попередніми договорами, і за рішенням надзвичайної комісії.

- Якщо брати у відсотковому еквіваленті, більше вивозиться все-таки за тими рішеннями, які були наслідком державної комісії ТЕБ та НС, чи за попередніми напрацюванням міста?

- День на день не приходиться. Але в середньому 50-60%. Тобто, де є тільки можливість, ми даємо свої контакти, домовленості з перевізниками, з полігонами за межами Львівської області, тому що ми прекрасно розуміємо цю проблему. Будемо відверті, проблема тут не тільки зі сміттям. Львів був під прицілом. Але ж в межах Львівської області і прилеглих районів до Львова така сама ситуація з утилізацією сміття.

З 6 перевізників, 5 – приватних. Вони зараз оперативно ходять на наради в обласну адміністрацію, бо йдеться про місця, куди вивозити. Але ще раз хочу сказати, що зараз 50-60% вивозяться за попередніми договорами, які є нашим напрацюванням. Область нам надає на добу від 200 до 350 тонн. Ми вивозимо 500-800 тонн.

До речі, цікаво, як тільки почала працювати надзвичайна комісія і було прийнято рішення, що повноваження з вивезення ТПВ передаємо ЛОДА,  нема проблем з затриманням наших машин. Ну так якось збіглось. Мабуть, восени-зимою-весною працювали по-іншому. Зараз таких проблем нема. Чомусь…

- То зараз ситуація з вивезенням відходів з міста покращилась?

- Треба вивезти все сміття з міста. Наголошую на слові «все». Я ще раз підкреслюю: не то, що звітують там якісь відсотки майданчиків. Бо от показують, що залишилось 8% майданчиків очистити, їду по місті і бачу шалені завали.

Зараз приблизно 5 тис. 600 тонн знаходиться на майданчиках і на перевантажувальних станціях. Це приблизно половина від того, що було на час початку роботи державної комісії ТЕБ на НС. Але з незрозумілих причин вони (обласна влада, - авт) брали не 12 тисяч тонн, які були перенакопичені у місті, а 6 тис. 500 тонн. Вони не рахують станції перевантаження. А вони що, не в місті знаходяться? А щоденне накопичення хіба само кудись зникає? Тому ще раз кажу, що з профільним Міністерством ми погодили, що слід рахувати у тоннах. А намагання вивезти з міста і навалити на станцію перевантаження, яка теж розташована в місті, це намагання перекласти з однієї кишені в іншу.

Було чітке доручення державної комісії з надзвичайних ситуацій: очистити місто, тобто і майданчики, і то, що було на машинах, і станції перевантаження.  І далі ввійти в нормальний режим щоденного накопичення.

Я як ніхто розумію, що це все непросто робити, але треба бути коректним в поданні інформації.

- З приводу процедури передачі повноваження з вивозу ТПВ. Як це відбувається?

- Як відбувається передача? Це дуже цікаве питання. Є ухвала Львівської міської ради. Але тут багато юридичних нюансів. Тобто, ми «де факто» передали всі функції з координації вивозу ТПВ, тепер треба «де юре» це оформити. Мають бути якісь рішення від обласної адміністрації, про те, що вони приймають. По-друге, питання механізму передачі «Спецкомунтрансу». Чітко в законодавстві такого досвіду немає. Ми напрацьовуємо свій варіант, який пропонуємо ЛОДА.

Потрібно зрозуміти механізм. Від них була пропозиція передати – ми передали. Давайте нам документ, в якому ми розглянемо механізм передачі – нема таких документів. Самі його готуємо, будемо подавати його ЛОДА, щоб входити в процес передачі документального порядку.

Єдине, що чітко вони наголошують, – терміново дати 25 мільйонів гривень. Добре, нема питань, дамо. Але треба далі рухатись, передавати підприємство. Тобто треба спільно сідати і вирішити цю справу. Хочуть займати позицію, що вони самі – будь ласка, нема питань. Давайте закриємо юридичне питання і побажаємо успіху.

- За липень 25 мільйонів, а до кінця року буде…?

- До кінця року маємо перерахувати 150 мільйонів гривень: за кожен місяць по 25 мільйонів.

- З’явилась інформація, що обласна влада організувала зважування відходів. Чому місто цього не зробило?

- Це так само цікаво. Оскільки в нас практично все було готово. Ці ваги місто почало опрацьовувати ще місяць тому. Ми вклали кошти в них і 2 тижні тому навіть була їх презентація. Там було все готово: ваги, які працюють, які оснащені комп’ютерною системою, передають сигнал і готові до використання. Ми так само їх передали, як і повноваження.

- За цією статистичною інформацією, вивезли - не вивезли сміття, усі трошки забули про Грибовичі. Що там зараз відбувається? Яка там зараз ситуація?

- По Грибовичах, тобто роботи по дамбі – це залишається. По Грибовичах ми будемо розглядати питання реконструкції станції очистки та відкачки інфільтратів. Це друге питання. Третє в частині аварійного схилу, дегазації та повної рекультивації. Зараз відбувається коригування проекту, яке робить фірма Еджіс. Нічого там робити не можна, поки не буде проекту, який пройде експертизу. Водночас залишається заборона на будь-які роботи в частині зсуву.

Тобто, ми не чекаємо, проектні роботи робляться. Там в частині схилу дуже складна ситуація. Там дуже складне рішення треба шукати, бо треба вирівнювати схил цього полігону. Тут абсолютне слово за експертами, за фахівцями, бо тут все треба зробити правильно.

- З приводу заводу. Львів не полишає думки, що потрібен завод, чи передає і його області?

- Ні. Є державний акт на землю, який виданий ще в сімдесятих роках минулого століття. Саме «Львівтеплоенерго» - це власність територіальної громади міста Львова. Тому хочу сказати, що громада міста Львова має абсолютне право будувати там завод для потреб міста. Громада має право реалізовувати свої інженерні і технічні рішення.

Що ж до сміттєпереробного заводу, то над цим проектом ми з ЛМКП «Львівтеплоенерго» почали працювати з листопада 2016-го року. Тоді був задум, щоб там була біо-ТЕЦ, тобто щоб спалювали сміття або відходи, щоб мінімізувати споживання газу. Потім, з наростанням проблеми сміття, задум трансформувався в той комплекс, який передбачається побудувати зараз. Станом на сьогодні там планується сортування, компостування і спалювання. Вже маємо техніко-економічне обґрунтування на усі три частини і на перші дві частини розробляється проект.

- Але поки буде проект і будівництво, сміття все ж нікуди вивозити?

- Так, і це проблема. Хочу звернути увагу, що досі залишається відкритим виділення земельної ділянки для нового полігону. Згідно з протоколом Державної комісії з надзвичайних ситуацій від 22 червня 2017 р. № 5, Львівській державній адміністрації доручено: «розглянути питання про виділення в межах області земельної ділянки для розміщення полігону побутових відходів, терміном до 20 липня». Наразі це питання є відкрите.

Підготував Олег Янко

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Завантаження...
Loading...