Слухай онлайн
Спорт

Сергій Малик: Планую встановити рекорд на електромобілі

Усім шанувальникам авто та мотоспорту в Україні ім’я Сергія Малика особливого представлення не потребує. Як то кажуть, про усі його досягнення як гонщика, рекордсмена чи, скажімо, організатора різноманітних змагань можна писати дуже багато.

В авто та мотоспорті Сергій Малик, який є також засновником і президентом київського міського автомотоклубу,  в Україні легенда, а відтак, мабуть, лише одиниці краще за нього володіють сучасним станом справ у технічних видах спорту. Детальніше про розвиток авто та мотоспорту України, його перспективи, а також особисті плани Сергій Малик розповів в інтерв’ю Гал-інфо.

Сергію Дмитровичу, як зараз розвивається авто та мотоспорт в Україні?

Почну з того, що авто та мотоспорт – одні з найдорожчих. Особливо автомобільний спорт. Можна сказати, що у цих видах спорту ситуація майже ідентична як і в країні.  За час незалежності України було чимало рухів вперед, але, на жаль, зараз маємо війну на Донбасі та нестабільну економічну ситуацію. Звісно, є дисципліни є розвиваються, але є і такі, які через брак ресурсів зупинилися у своєму розвитку. Усі люди, які займаються авто та мотоспортом, мають своєрідний діагноз (сміється). Про мене можна сказати те саме.

Скільки авто та мотоклубів в Україні?

Багато. Вони є у кожному обласному центрі і не тільки. Якщо говорити про Львів, то в місті Лева завжди були гонки серії гран-прі, ралі Галіція, підйоми на гору та кільцеві змагання на сихівському мості. Якщо відверто, то згадати є про що, але, на жаль, війна гальмує розвиток того чи іншого виду спорту у нашій країні. Авто та мотоспорт в Україні завжди існував, існує і буде існувати. Звісно, часи непрості для кожного спортсмена, але кожен викручується як може. Хтось на ті чи інші старти шукає спонсора, а хтось вкладає у свій розвиток безпосередньо власні кошти.

Яка ситуація в інших містах-мільйонерах?

Якщо говорити про Харків, то там традиційно відбувався кубки з ралі на «середніх» машинах, у Дніпрі – крос та дрег-рейсинг, у Києві – кільцеві гонки та багато клубних змагань. Скоро у столиці плануються змагання з слалому та жіночого ралі.  Кривий Ріг та Вінниця завжди проводили змагання з кросу, Херсон та Одеса проводять Кубки України з міні-ралі. В загальному змагань в Україні протягом року є достатньо. До початку війни в Україні ми мали потужно заповнений календар у багатьох дисциплінах. З початком війни в Україні кількість змагань зменшилась, а плани багатьох амбітних людей зазнали певних корегувань.

Яке місто в Україні можна назвати столицею авто та мотоспорту в Україні?

Я б не сказав, що це Київ. Є міста, яка традиційно проводять чемпіонати України. Мова йде про Львівську та Івано-Франківську область. Херсон, Одеса, Кривий Ріг та Вінниця також не дають про себе забувати. У статусі чемпіонату України гонок забагато не буває. У кожній дисципліні щороку проводять 5-7 гонок. Більше змагань серед клубів, є в тому числі і аматорські гонки. Це переважно ті гонки, участь у яких беруть не зовсім підготовлені до гонок автомобілі. Відповідно, вимоги до проведення цих змагань є трішки іншими.

Скільки в Україні є зараз професійних гонщиків, які також беруть участь у міжнародних змаганнях?

Мало. У міжнародних змаганнях беруть участь одиниці, а якщо порахувати усіх людей, які займаються авто чи мотоспортом їх в Україні, їх близько двох тисяч. Це і професіонали, і любителі. На жаль, виступати на міжнародних стартах у світі це дуже дорого, тому ми не можемо похвалитися великою кількість наших гонщиків.

Як спонсори відкуються на пропозицію гонщиків допомогти у тому чи іншому старті?

Ніяк. Складна ситуація, оскільки бізнес здебільшого не розвивається.

Порівняйте авто та мотоспорт в Україні.

Мотоспорт дешевший, аніж авто. Є у нас гонщики, які беруть участь у чемпіонатах світу з кільцевих гонок, «кросовики» не пасуть задніх. Загалом змагань з мотоспорту в Україні є дуже багато. У Чернівцях регулярно проводять Кубки ,а у Києві нещодавно проводилися змагання європейського рівня.

Яким бачите майбутнє в Україні авто та мотоспорту?

Однозначно ці види спорту розвиваються. Можливо, не так як би хотілося, але на це є причини. Хтось грає в шахи, хтось займається, скажімо,армреслінгом, а є люди, які люблять авто та мотоспорт. Щоб ситуація була кращою, в Україні повинен бути мир та стабільна економіка. Тоді вгору піде розвиток різних видів спорту, в тому числі і технічних.

Наскільки активне зараз Ваше життя у авто та мотоспорті?

17 серпня встановив світовий рекорд швидкості у класі 650 М-РВG на українському мотоциклі «Дніпро».Рекорд було зафіксовано на «Тижні швидкості 2017» Speed​​Week 2017, що традиційно проходить на висохлому соляному озері в Бонневіллі, яке ще називають «озером швидкості». Доопрацьований мотоцикл КМЗ «Дніпро» показав максимальну швидкість 73,041 милі на годину (116,86 км/год), побивши тим самим попередній рекорд у цьому класі – 51 миля на годину (82,2 км/год). Зараз хочу встановити світовий рекорд швидкості на електромобілі в тому таки Бонневіллі. Разом зі своєю командою працюємо над цією ідеєю і якраз розробляємо сам електромобіль. Цю ідею плануємо втілити в життя у червні, тому час у нас дуже мало.

Богдан Пастернак, Гал-інфо.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Завантаження...
Loading...