Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн

Структуру виконавчих органів Львівської міської ради треба не змінювати, а вдосконалювати — Василь Білоус

Структуру виконавчих органів Львівської міської ради треба не змінювати, а вдосконалювати, — переконаний заступник міського голови з питань економіки і соціальної політики Василь Білоус. Створюючи нову ланку управління — департаменти міської ради, в той час, коли є заступники міського голови, міська влада лише навантажує існуючу структуру. Управлінська політика має бути чіткою: або заступники, або директори департаментів. Про ефективність структури виконавчих органів ЛМР, яку запропонував Андрій Садовий, в інтерв’ю «Гал-info» з Василем Білоусом.
          
— Василю Петровичу, як Ви, як фахівець з великим досвідом, оцінюєте ефективність структури виконавчих органів Львівської міськради, яку запропонував Андрій Садовий на розгляд депутатів міської ради?
— Структура управління містом повинна виконувати свої функції та повноваження, які  прописані у законодавстві. Є закон «Про місцеве самоврядування» — від 27 до 40 статті цього закону регламентовані повноваження виконавчих органів міської ради й їхня структура має бути побудована так, щоб виконувати ці повноваження. В органах місцевого самоврядування є власні  повноваження, які поширюються на певну територію, а також делеговані державою повноваження, наприклад освіта чи соціальний захист. Й структура виконавчих органів має задовольняти потреби законодавства, а також потреби громади. Розробляти структуру виконавчих органів міської ради — це право міського голови.
     В тій структурі, яку запропонував Андрій Садовий, на мій погляд, враховано не все, бо ефективність структури виконавчих органів визначається певними ступенями управління. Ми говоримо, що зле, коли були заступники, а вводимо додатково посади директорів департаментів. На сьогодні виглядає як: є міський голова, є заступники міського голови, управління, відділи та спеціалісти. Ми ж збираємося ввести структуру, за якою буде міський голова, його заступники, департаменти, управління, сектори і спеціалісти. Тобто з’являється ще одна ланка управління, що є не дуже доцільно. На мій погляд, треба об’єднати посаду заступника, який виконував  би роль чи функції директора департаменту.
     Однак міський голова має право пропонувати своє бачення структури виконавчих органів Львівської міськради і якщо він щось пропонує, очевидно саме це вважає найоптимальнішим.
— Чому, на Ваш погляд, депутати міської ради відкинули структуру виконавчих органів ЛМР, яка була винесена на попередню сесію 22 червня?
— Крім бачення міського голови є ще й бачення депутатів. Більшість депутатів міської ради є депутатами не вперше і в них є з чим порівнювати. Я б, наприклад, якби займався питанням структури, спершу дуже детально проаналізував існуючу структуру виконавчих органів міської ради. Для того, щоб роботи якісь кроки по зміні треба спочатку проаналізувати, що є зле. Я ознайомився із пояснюючою запискою, яка була роздана депутатам на сесії стосовно нової структури міської ради. Чесно кажучи, мене вона не переконала і якби я був депутатом, то дуже сумнівно, що за неї проголосував би. Ми частково від чогось відмовляємося, а частково чогось прибавляємо: трошечки заступників, трошечки не заступників. Так не може бути, має бути чітка політика. Ми вже жили, коли у Львові були департаменти, і не було заступників й навпаки. Це не головне, головне, щоб структура виконавчих органів сприяла покращенню життя мешканців міста, яким абсолютно байдуже буде, скажімо, управління промисловості, відділ промисловості чи ж департамент промисловості.
— На останній сесії міської ради Андрій Садовий запевнив, що структура виконавчих органів міськради була попередньо погоджена із депутатським корпусом й те, що депутати не проголосували за неї, для нього стало деякою несподіванкою. Натомість депутати заявляли, що на сесію винесли не той проект структури, який вони погоджували. Чи відомо Вам щось про це?
— Я не є та посадова особа, з якою погоджують питання структури виконавчих органів Львівської міської ради. Я справді розуміюся у цьому питанні, адже дві каденції був секретарем міськради, три скликання був депутатом. Однак, очевидно, не було потреби зі мною радитися.
     Питання щодо запропонованої структури треба задавати секретарю міської ради. Погоджувати треба так, щоб не було ніяких питань — винесли на сесію і одразу ж затвердили — це є нормальне погодження, а якщо було стільки питань й на них не було відповідей, значить структура погоджувалася погано. 
     
     — Пане Василю, якщо порівнювати структуру виконавчих органів Львівської міської ради, яка була за Василя Куйбіди, адже тоді також були департаменти, й ту, що запропонував Андрій Садовий, яка, на Ваш погляд, є оптимальнішою?
— Ще раз повторю, що я працював у міській раді, коли були департаменти і в 2002 році, будучи депутатом, я захищав існуючу структуру з департаментами і говорив Любомирові Буняку, що не треба робити різких змін і категорично відмовлятися від тої структури, яка була, треба лише її вдосконалювати.  Так, само і зараз я не відходжу від свої позиції і вважаю, що треба удосконалювати ту структуру, яка вже є. Це є недобре, коли все начисто поламати. Щоб адаптуватися до нової структури треба буде досить багато часу: зміна людей, нові посади. Міська господарка є дуже складною.
— Однією із передвиборчих обіцянок Андрія Садового було зменшити кількість міських чиновників. Коли структура виконавчих органів міської ради виносилася на сесію вперше, то міський голова говорив, що вона передбачає досить серйозне зменшення кількості посадовців. Як Ви вважаєте, чи доцільний такий крок?
— Я не знаю, з чого Андрій Садовий таке взяв, адже якщо колись у нас було 25 управлінь, а має стати 35, то яким чином він збирається зменшити кількість чиновників? Не проглядається якесь зменшення чи скорочення кількості людей. Із цими словами взагалі треба бути дуже обережним, бо якщо тільки собі запрограмовувати, що треба скорочувати і це дасть ефект, то це не правильно. Має бути оптимальна кількість людей, які працюють. Сьогодні, на мою думку, тих 1 250 осіб, які є в загальній структурі міської ради, районних адміністрацій, управлінь та відділів, це не є багато. Я колись цікавився для порівняння структурою виконавчих органів міської влади в Німеччині. Не пригадую вже точно, про яке місто йшлося, але воно було значно меншим за територією і кількістю населення, ніж Львів, але там було значно більше чиновників. Попри те, що німці славляться як дуже ощадливий народ, який не викидатиме грошей на вітер. Тут не можна економити. Навпаки треба збільшувати фінансування, адже зарплати працівників міської ради є дуже низькими, особливо якщо говорити про службовців низької ланки. Скоро ця робота стане абсолютно не цікавою і не престижною. В міській раді переважно працюють люди, які тут вже давно й їх поміняти не так просто, а молодих фахівців тут небагато.
     Якщо людина працює у міськраді, вона принаймні повинна мати якісь вихідні туфлі, костюм, гарно виглядати, адже робота державного службовця передбачає постійне спілкування з людьми і нехтувати своїм зовнішнім виглядом тут неприпустимо. Тобто економити на управлінні не можна, воно має оплачуватися так, щоб люди мали стимул працювати ефективно.
—  Василю Петровичу, як Ви вважаєте, чи доцільно, спішити із затвердженням  структури виконавчих органів ЛМР, чи треба виносити це питання вже на наступну сесію міськради, яка відбудеться 6 липня?
— Це право міського голови. Місто існує, управління існує. Мені здається, що зараз нема великої терміновості в цьому питанні. Є питання, які за законодавством, треба вирішувати якнайшвидше. Наприклад, створення виконавчого комітету, який вже працює і приймає рішення. Так само вже затверджено частину заступників міського голови. Тобто процес управління йде, нічого не зупинилося. Є законно обраний міський голова та міська рада, сформований виконавчий комітет, хоча й не повністю. Отож, приймати нагальних рішень не має потреби. Це питання цілком може почекати, до нього можна повернутися через місяць, через рік, або й взагалі існуюча структура може працювати наступних п’ять років. Інша справа, є певні проблеми зі зміною кадрів, адже прийшов новий голова міста і він хоче привести з собою свою команду. Це нормально, це його право, а якщо працюватиме діюча структура, змінити людей буде не так вже й легко.
     Міському голові потрібна структура управління для того, щоб він міг ефективно управляти містом, й вирішувати його нагальні проблеми. Наприклад, за новою структурою виконавчих органів, було запропоновано створити управління автомобільних доріг Львівської міської ради. Міський голова вважає, що воно потрібне, я ж вважаю, що управління інженерного господарства, яке зараз займається дорогами, справлялося із своїми обов’язками. Якщо роботи управління автомобільних доріг, то чому б не зробити управління фасадами  чи управління дахами. Що в нас з дахами менша проблеми, ніж з дорогами? Однак, тут можна дискутувати дуже багато і думки виникатимуть зовсім різні.
     
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ