Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн

Тарас БУРГАН: В Україні немає конкурентів аеропорту „Львів”

Львівський аеропорт остаточно передано у комунальну власність міста. Міські депутати уже навіть створили комунальне підприємство на базі аеропорту і розпочали процес передачі майна на баланс новоствореного ЛКП, яке віднині перебуватиме у підпорядкуванні департаменту „Євро-2012”. Посадовці кажуть, що до 2012 року львівське летовище зможе обслуговувати вдвічі більше пасажирів на рік, ніж зараз, та прийматиме 7 міжнародних рейсів, а про те, що на ньому відбувається на даний момент, читачам „Гал-info” розповідає начальник міського управління зовнішньоекономічних відносин та інвестицій Тарас Бурган.
– На сесії Львівської міської ради було формально створено ЛКП “Аеропорт “Львів”. Як триває процес фактичного створення цього підприємства, що там відбувається зараз?
 
– На сесії міської ради було ухвалено рішення про створення такого ЛКП. З одного боку, ведеться робота по створенню підприємства. З іншого – підприємство створюється, щоб реалізувати рішення, які були прийняті раніше Кабінетом Міністрів і підтверджені указом Президента України з тим, щоб передати державне підприємство „Аеропорт „Львів” у власність територіальної громади Львова як цілісний майновий комплекс. Зараз відбуваються ті дії, які передбачені чинним законодавством. Щоб здійснити передачу аеропорту у комунальну власність, необхідно створити підприємство та здійснити ряд процедурних моментів щодо передачі майна разом  зі злітно-посадковою смугою. Тобто, по суті, міняється лише власник підприємства.
 
– Підприємство створювалося на той час, коли діяв указ Президента про припинення розпорядження Кабміну. Чи не стане це підставою для оскарження створення ЛКП?
 
– Я думаю, що це питання краще адресувати нашому юридичному управлінню, але у будь-якому випадку всі рішення, які приймаються на сесії міської ради чи на виконкомі, проходять візування, в тому числі і в юридичному управлінні. Тобто, якби була загроза прийняття не цілком юридично правильного рішення, юридичне управління звернуло б на це увагу. Я думаю, що раз це рішення було прийнято, юридичне управління провело належну роботу, і немає підстав вважати, що воно було прийнято неналежним чином.
 
– Що чекає працівників Львівського аеропорту? Чи може міська влада гарантувати, що за ними будуть збережені робочі місця?
 
– Для нас надзвичайно важливо зберегти трудовий колектив. Тому що на підприємстві працює сформований колектив фахівців, підприємство працює досить злагоджено, воно на даний момент не є збитковим. Там досить високий рівень заробітної плати порівняно з іншими підприємствами.
 
– Яка ж у них середня зарплата?
 
– Середня зарплата працівників аеропорту – близько двох тисяч гривен. Це досить високий показник. Наскільки мені відомо, заборгованості із виплати заробітної плати немає, вона виплачується стабільно. В цьому аспекті не спостерігається проблем. Тому однозначною є позиція міського голови, що трудовий колектив треба зберегти. Як мені відомо, навіть не виникало думок, щоб скорочувати штат. Зрештою, це прерогатива менеджменту, керівництва аеропорту. Що стосується аеропорту „Львів”, то тут йдеться лише про зміну власника. Власник визначає загальну стратегію, яким має бути аеропорт, і вирішувати питання фінансування цієї стратегії. Всі інші питання – це питання до вирішення керівництвом аеропорту.
 
– Чи залишиться директором аеропорту і надалі Олександр Загрева?
 
– На даний момент я не бачу підстав для кадрових змін. Олександр Загрева керує цим підприємством, якщо я не помиляюся, з 2004 року. Аеропорт на сьогоднішній день функціонує, проходить всю необхідну сертифікацію, підприємство є прибутковим, і в цьому однозначно є заслуга керівництва. Я не бачу підстав, щоб у цьому напрямку відбувалися якісь зміни. Треба давати таким керівникам зелене світло, щоб вони могли працювати і реалізовувати ті задуми, які у них є.
 
– Чи відомо, в яку суму оцінюється майновий комплекс аеропорту?
 
– Я не готовий зараз відповісти на це питання. Для того, щоб на нього відповісти, потрібно, щоб аудитори провели певну роботу. Це буде одним з елементів передачі аеропорту у власність міста.
 
– Аеропорт справляє не дуже хороше враження на тих, хто користується його послугами. Відомо, що планується реконструкція аеропорту. Наскільки покращиться якість його послуг і відповідно, чи зросте потік пасажирів?
 
– Щоб відповісти на питання, яким повинен бути Львівський аеропорт, міська влада залучила до роботи віденських експертів, які, базуючись на інформації, яку зібрали вони, та інформації, наданій їм Львівською міською радою, розробили стратегію розвитку аеропорту на 20 років. Перше питання, яке стояло – чи доцільно виносити аеропорт за межі міста. Позиція і експертів, а також львівської міської та обласної влади полягає в тому, що аеропорт повинен залишатися там, де він є зараз. Друге – аеропорт повинен бути сучасним і відповідати всім вимогам з точки зору безпеки та комфорту пасажирів, які прийняті на сьогодні у світі. Це має бути наша візитівка, щоб усі, хто сюди прилітає, відчували, що Львів є європейським містом. Той термінал, який на сьогодні є, – це будівля, здається, 53-го року, і він не відповідає сучасним вимогам, які висуваються до міжнародних аеропортів.
Експерти визначили, що в зоні покриття нашого аеропорту проживає 7,5 мільйона населення. Це включаючи Західну Україну, Польщу, Словаччину. В Україні це один зі стратегічних аеропортів. На думку експертів, у нашій країні нам конкурентів немає, наші конкуренти – це аеропорт в Жешуві (Польща), Кошіца в Словаччині та аеропорт „Відень”. Аеропорт – це насамперед бізнес. Його бізнес залежить від пасажиропотоку. Якщо на сьогоднішній день ми маємо приблизно 330-350 тисяч пасажирів на рік, то до 2012-го року вже очікується від 550 до 600 тисяч. А уже до 2027 року цей показник має зрости десь до півтора мільйона. Щоб задовольнити потреби всіх пасажирів, потрібно провести відповідну реконструкцію. В першу чергу реконструкцію злітно-посадкової смуги, щоб покращити її якість. Концепція розрахована на двадцять років і передбачає два етапи. Перший – підготувати місто до чемпіонату 2012-го року. На думку експертів, до цього часу недоцільно подовжувати смугу. Тим паче, є підозра, що це неможливо буде реалізувати. Друге – потрібно побудувати сучасний термінал. Є пропозиція, щоб він знаходився ліворуч від нинішнього терміналу з усією необхідною інфраструктурою, стоянками для автомобілів, таксі, громадського транспорту, стоянками для літаків. Зараз літак сідає на злітну смугу, фактично по ній розвертається і їде до стоянки літаків. Коли збільшується пасажиропотік, збільшується частота посадок і зльотів. Потрібно організувати все так, щоб літак залишався на смузі якомога менше часу, щоб інші літаки могли приземлятися або ж злітати. Термінал матиме кілька блоків, і ці блоки повинні будуватися із запасом. Тобто, якщо ми розраховуємо, що до 2012 року пасажиропотік збільшиться до 550-600 тисяч людей, то блоки терміналів повинні бути розраховані на те, щоб пропускати мільйон пасажирів. І це відповідатиме вимогам УЄФА, адже в ті три чи чотири дні, коли проводитиметься чемпіонат Європи, повинен бути запас, щоб ми могли обслужити всіх пасажирів.
На даний момент проект реконструкції аеропорту опрацьовується в робочій групі. 21-22 листопада до Львова приїде комісія УЄФА, і міська влада готує всі необхідні матеріали, щоб представити їх експертам і узгодити концепцію розвитку аеропорту з ними. Наступний крок – винесення цієї концепції на затвердження депутатами Львівської міської ради. Є бачення, щоб зробити це ще цього року. Остання сесія міської ради буде десь 20-го грудня, напевне, цього дня ми винесемо концепцію на сесію. Це дасть можливість переходити до наступного кроку в цьому напрямку: пошуку фінансування, проведення тендерів, вибору партнерів для реалізації проекту.
Загалом на це потрібно 112 мільйонів євро, а для реалізації першого етапу робіт та підготовки аеропорту до Євро-2012 – 50-60 мільйонів. Є сподівання, що державний бюджет виділить кошти на реконструкцію злітно-посадкової смуги, однозначно що будуть залучатися кошти міського бюджету та кредитні кошти. Однак йдеться не про комерційні банки, а про кошти Світового банку, ЄБРР тощо. Йде мова про довгі кредитні кошти, які залучаються спеціально для таких проектів на 12-15 років під малі відсоткові ставки. Разом з тим аеропорт повинен бути прибутковою структурою. У сучасних терміналах повинні розташуватися ресторани, кафе, офіси туристичних фірм. Ця структура повинна заробляти і тим самим зменшити навантаження на міський бюджет.
 
– Якими будуть пріоритети оновленого аеропорту? Перевага надаватиметься міжнародним рейсам чи рейсам всередині країни?
 
– Аеропорт повинен функціонувати як регіональний аеропорт і обслуговувати свою зону покриття, тобто максимально стягувати пасажиропотоки з регіону, в якому проживає 7,5 мільйона мешканців. По-друге, це повинен бути аеропорт, яки концентрується на перевезеннях пасажирів з пункту до пункту, тобто, безпересадочний. Але не виключена поява в майбутньому невеликого відсотка транзитних пасажирів, які матимуть місце у 2012 році. Йдеться також і про відродження домашнього авіаперевізника. Ним могли б стати, наприклад „Львівські авіалінії”, які зараз перебувають на стадії банкротства.
Аеропорт буде потужним фактором розвитку регіону як в туристичному, так і в бізнесовому плані. Це є візитна картка міста і області. У нас буде 5-7 постійних міжнародних авіарейсів та стільки ж внутрішніх. Так само, думаю, буде збільшуватися частота рейсів у східному напрямку, зокрема до Москви. Можливо, в перспективі з`являться ще рейси до Петербурга та інших міст.
 
– Тиждень тому було занонсовано виїзд журналістів на нараду, що відбувалася у Львівському аеропорту. Анонс скасували, однак нарада все-таки відбулася. Чим викликана така таємничість?
 
– В аеропорту мала місце звичайна робоча нарада за участю представників депутатів, мерії та керівництва аеропорту. Я не знаю, чому для журналістів ця зустріч було спершу анонсована, а згодом скасована. Можливо, питання було не до кінця підготовлене. Зрештою, жодних конкретних рішень там не приймалося.
 
– Злітну смугу аеропорту використовують як звичайні авіакомпанії, так і Міноборони. На яких умовах летовище, яке передано у власність міста, співпрацюватиме з військовими, чи будуть послуги аеропорту для них платними?
 
– Якщо мова йде про обороноздатність країни, немає значення, в чиїй власності є аеропорт – державній, приватній чи комунальній, військові матимуть можливість його використання і їм буде надано повне сприяння в цьому. З іншого боку, Міністерством оборони було створено державне підприємство “Українська авіаційна транспортна компанія” (військові авіаційні перевезення – „Гал-info), метою діяльності якого є одержання прибутку. Тому до цього підприємства буде таке ж ставлення, як і до інших фірм, які працюють заради прибутку. Тобто аеропорт повинен надавати їм послуги відповідно до свого прейскуранту. Жодних преференцій для них, як транспортної компанії, що займається специфічними авіаперевезеннями, не повинно бути. 
 
 
Розмовляла Ірина СИРИВКО
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ