Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Cуспільство

Адміністрація Президента України: т.в.о. голови Львівської ОДА Юрій Турянський досі не пройшов спецперевірки

Адміністрація Президента України врешті надала мені копію Указу Петра Порошенка «Про тимчасове виконання обов’язків голови Львівської обласної державної адміністрації». Однак сталось це лише після низки резонансних публікацій та звинувачень президентської канцелярії у порушенні норм відкритості та прозорості.

Нагадаю, що я просив надати копії документів, що повинні бути у володінні Адміністрації Президента, а саме:

1) копію заяви Ю.Турянського з проханням призначити його тимчасово виконуючим обов’язки голови Львівської обласної державної адміністрації;

2) декларацію про доходи за 2013 рік тимчасово виконуючого обов’язки голови Львівської обласної державної адміністрації Ю.Турянського;

3) результати спецперевірки Ю.Турянського, яка відповідно до чинного законодавства проводиться роботодавцем щодо осіб, які вступають на державну службу.

Також я просив повідомити, чи видавалось тимчасово виконуючому обов’язки голови Львівської обласної державної адміністрації Ю.Турянському службове посвідчення та повідомити серію, номер, дату видачі та термін дії такого посвідчення.

Надвечір у п’ятницю, 5 вересня, я отримав на свою електронну пошту чергову порцію відповіді за підписом керівника Головного управління забезпечення доступу до публічної інформації АПУ О.Кошелєва. Отже, чиновник повідомив:

«На Ваш запит від 27 серпня 2014 року надаємо Указ Президента України від 14 серпня 2014 року № 649 «Про тимчасове виконання обов’язків голови Львівської обласної державної адміністрації».

Що стосується інших питань, порушених у Вашому запиті, то, як повідомило Головне управління з регіональної, кадрової політики та з питань тимчасово окупованої території Адміністрації Президента України, на даний час здійснюються заходи з проведення спеціальної перевірки відомостей щодо Ю.Турянського.

Також зазначаємо, що відповідно до пункту 7 статі 11 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» інформація про результати спеціальної перевірки та документи щодо її проведення є конфіденційними.

Водночас інформуємо, що відповідно до пункту 2 статті 12 зазначеного закону відомості, зазначені у декларації про майно, доходи, витрати та зобов’язання фінансового характеру за минулий рік керівників органів влади та їх заступників підлягають оприлюдненню протягом 30 днів з дня їх подання шляхом опублікування в офіційних друкованих виданнях відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Дякуємо за Ваш запит».

Що ж! Громадськість Львівщини так і не отримала відповіді на важливі з огляду на суспільну значимість запитання. Статус керівника обласної адміністрації й надалі залишається невизначеним. Хоча відповідно до статті 11 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» й так все зрозуміло: особа, яка призначається на посаду, що пов’язана із виконанням функцій держави, не може бути призначена без проведення спеціальної перевірки. Крапка! Без жодних нюансів та винятків. Більше того, є й Указ Президента № 33/2012 «Про Порядок організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування», де згадані процедури чітко розписані й регламентовані.

У цій ситуації більше вражає не тупа впертість президентської канцелярії, а бездіяльність правоохоронних органів та прокуратури, що зобов’язані розпочати перевірку фактів порушення чинного законодавства. До речі, відповідно до закону таку перевірку можна розпочати не лише за власною ініціативою, а й за повідомленнями у засобах масової інформації. Чекаємо.

Відверто кажучи мене вразила чергова відписка та маніпулювання нормами закону у відповіді Адміністрації Президента. У її третьому абзаці говориться, що «інформація про результати спеціальної перевірки та документи щодо її проведення є конфіденційними». Дійсно, пункт 7 статті 11 згаданого Закону говорить:«Інформація про результати спеціальної перевірки та документи щодо її проведення є конфіденційними, якщо вони не містять відомостей, що становлять державну таємницю». Звідки у громадянина Турянського доступ до відомостей, що становлять державну таємницю, якщо він до призначення т.в.о.не мав відповідних допусків? Маразм та й годі!

Більше того, надання інформації про результати спеціальної перевірки статусу конфіденційної, на мою думку, є порушенням статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації», оскільки вона має суспільний інтерес та є важливою з огляду інтересів національної безпеки та прав людини.

Навіть якщо припустити, що спецперевірка почалась у день призначення Турянського т.в.о., то п’ятнадцятиденний строк, що відведений на її проведення, минув ще 29 серпня!

Дивує також і те, що роботодавець керівника Львівської облдержадміністрації не надає копію його декларації про майно, доходи, витрати та зобов’язання фінансового характеру. Подейкують, що є певні розбіжності, між документом, що розміщеній на офіційному сайті ОДА та поданим на Банкову. Заради об’єктивності хотілось би звірити їх. Так само, як побачити копію службового посвідчення т.в.о. голови ОДА. Бо яка ж то відкритість, коли Президент України демонструє своє посвідчення всій країні, а найманий народом чиновник ховає його.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ