Слухай онлайн
Cуспільство

Го́жув-Великопо́льський – маленьке прикордонне місто Польщі та його транспорт (частина 1)

Подорожувати Європою завжди цікаво, а якщо потрапити у місця, невідомі багатьом туристам, то можна отримати унікальне задоволення: місто, про котре мало хто чув в Україні, буде цікавим для туриста, котрий подорожує у напрямку Берліна або Познані (це найближчі туристичні центри).

Го́жув-Великопо́льський – маленьке прикордонне місто (частина 1)
Подорожувати Європою завжди цікаво, а якщо потрапити у місця, невідомі багатьом туристам, то можна отримати унікальне задоволення: місто, про яке мало хто чув в Україні, буде цікавим для туриста, котрий подорожує у напрямку Берліна або Познані (це найближчі туристичні центри). Нещодавно випала нагода бути учасником «Конгресу міських рухів». Керівники Гожувської організації «Люди для міста» запросили нашу організацію «Центр інтелектуального та громадського розвитку» для  участі та обміну досвідом з польськими колегами. Сьогодні трошки розповім Вам про місто та його комунікацію.


Це місто, де знаходиться ікона з українського Бучача, старий трамвайчик (репліка) з народною назвою «Бімба», одне з небагатьох у Польщі, де досі майже весь рухомий склад трамвайного парку - це старі 40-літні трамваї, та місто, де з 1840 року вирощують сорти яблук Ренет Ландсбергський.

Го́жув-Великопо́льський – місто у західній Польщі за 53 км від німецького кордону та 134 км від Берліну. В 1975-1998 роках було адміністративним центром Гожувського воєводства (займало площу 8,5 тис.кв.км.), а з 1 січня 1999 року внаслідок адміністративної реформи стало одним з двох адмінцентрів Любуського воєводства (друге – Зельона Гура). Населення міста становить 124 274 чол. (за даними на 30.06.2014). У місті рівень безробіття становить 6,3% (станом на 08.2014).


Місто, оточене густими лісами, розташоване у нетранзитному місці: між Щецином, Зельоною Гурою і Познанем. До автотраси на Берлін далеко, залізничне сполучення – через вузлову станції Кшиж по неелектрифікованій лінії. Місто тихе, спокійне, через центр протікає річка Варта, через яку проходять 4 мости.

Компанія «City Transport» (MZK) обслуговує 41 автобусний маршрут (5 нічних) (у компанії один з найсучасніших автобусних парків Польщі), пять трамвайних маршрутів (діючі – 3). Величина пасажиропотоку – близько 90 тисяч чол./день. Автобусний парк складається з автобусів Solaris Urbino 12, MAN NL 2x2, в 2011 році було закуплено 11 нових автобусів MAN Lion’s City NL283, а у 2014-му 6 вживаних 15-ти метрових автобусів MAN Lion’s City LL NL313-15.

Така от ліврея прикрашає міські автобуси та трамваї:

Рухомий склад трамвайного депо складається з 35 одиниць, серед яких такі моделі:
Konstal 105Na (17шт.)
Wegmann/Düwag 6EGTW (7шт.)
Credé/Düwag 6EGTW (4шт.)
Wegmann 6ZGTW (7шт.)

Вилучені з експлуатації:
Konstal 102Na (у 1983р.)
Credé 4EGTW (у 2000р.)
Історичний:
Konstal 4N
У місті є ділянки трамвайних ліній, де по одній колії трамваї рухаються у обидві сторони:

А це з’їзд на недіючу зараз лінію до Залізничного вокзалу:

Сама лінія:

Ну і історична репліка трамвайна, яка носить назву «Бімба», який у літній період є центром туристичної інформації:

У центрі знаходиться Катедральний костел Успіння Пречистої діви Марії, у храмі знаходиться ікона «Успіння Матері Божої», яка знаходилася на «засувці» головного вівтаря Успенського костелу Бучача та була перевезена етнічними поляками з Галичини під час їх репатріації після 2-ї світової.

Далі буде.

Автор - Володимир Антків

Сергій Бобра, Гал-інфо.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Завантаження...
Loading...