Слухай онлайн
Cуспільство

Комунальні підприємства чи заклади? Частина 3

Львівська обласна рада продовжує активно вивчати діяльність обласних комунальних закладів і підприємств. А я продовжую інформувати Вас про те, що ми побачили під час цього так званого аудиту.

У моїх попередніх блогах Ви уже мали змогу прочитати про підприємства лісогосподарської галузі та житлово-комунального господарства.

Сьогодні мова йтиме про сферу, яка дотична до нас всіх. І напишу про ситуацію з аптечними підприємствами, які є власністю територіальних громад області. Станом на сьогодні у нашій власності ще залишились 40 аптечних підприємств і 1 обласний аптечний склад. У першій частині свого циклу блогів про комунальні підприємства я уже писав, що усі наші комунальні підприємства повинні працювати і заробляти кошти не лише на свій розвиток, але й частину свого чистого прибутку відраховувати до обласного бюджету. І підприємства аптечної галузі зобов’язані відраховувати до бюджету 30% свого прибутку, а для центральних районних, лікарняних, міжлікарняних аптечних підприємств і аптечних підприємств, що займаються виготовленням лікарських форм в умовах аптеки, ми встановили пільгові відрахування і вони повинні сплачувати лише 5% свого прибутку.

Здавалось би, аптечний бізнес має бути гіперприбутковим, і він, мабуть, таким і є. Але, як це не дивно, така гіпотеза не стосується комунальних аптек. Почнемо із досить специфічного підприємства – Обласного аптечного складу, який маючи сотні квадратних метрів площі в досить привабливому куточку Львова, примудрився в 2016 році отримати чистого прибутку аж 15 тисяч гривень! І це при 13 мільйонах річного доходу! Та й по великому рахунку, що таке для величезного аптечного складу 13 мільйонів доходу? Як на мене, це мізер. Але це питання до керівництва і менеджменту цього підприємства. І ми, як депутати Львівської обласної ради, будемо їх ставити. І ставити жорстко. Адже через такі показники діяльності цього підприємства обласний бюджет Львівщини отримав лише неповних 5 тисяч гривень!

А тепер трохи інформації про наші 40 аптечних підприємств. Загалом в 2016 році вони отримали доходу понад 92 мільйони гривень, але через дуже високі витрати на їх функціонування (91,7 млн. грн.) сукупний чистий прибуток цих підприємств ледь-ледь перевищив 1,5 мільйони гривень. Із них лише одне підприємство змогло заробити у 2016 році понад півмільйона гривень. Ще 5 аптек заробили від 100 до 200 тисяч гривень. А решта 34 аптечних підприємства або практичного нічого не заробляють або взагалі працюють у збиток (і таких є аж 7). Погодьтесь, при таких статках важко думати про якийсь розвиток чи конкурентоспроможність. І тут справа зовсім не в тому, що ці аптеки не можуть стати рентабельними, при правильному менеджменті і комунальні аптеки можуть заробляти. Якщо одна комунальна аптека може за рік заробити півмільйона гривень, то чому інші 39 цього не можуть зробити?

Та й взагалі, як показують цифри 2016 року, в комунальних аптеках можуть бути і конкурентні заробітні плати, адже в кількох таких аптеках її вдалось підняти до рівня 5000 грн., а в одній навіть перевищити рівень 8000 гривень.

І я знову повертаюсь до питання належного менеджменту комунальними підприємствами. Якщо керівник вміє і знає як робити успішний бізнес, то для нього не є перепоною форма власності такого підприємства. Саме тому, вчергове переконуюсь, що конкурсний відбір керівників усіх наших комунальних установ і підприємств, є єдино правильним рішенням! Лише цим шляхом ми зможемо підібрати найкращих, які дійсно будуть дбати про розвиток ввіреного йому бізнесу, а це у свою чергу дасть дивіденди не лише у вигляді достойної заробітної плати і конкурентоспроможного підприємства, але й у вигляді додаткових надходжень до обласного бюджету!

Олег Домчак

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Завантаження...
Loading...