Слухай онлайн
Політика

Провал коаліційної угоди: звітувати у Раді має глава Уряду разом із координатором коаліції

Минув рік з часу діяльності другого уряду Арсенія Яценюка. Прем’єр-міністр в рамках Програми дій Кабміну взяв на себе зобов’язання виконувати коаліційну Угоду, яку наприкінці листопада минулого року уклали 5 фракцій парламенту. Програма Уряду недовиконана по цілій низці важливих пунктів, а коаліційна Угода взагалі за найоптимістичнішими підрахунками виконана на 30%. Тому уже цього тижня у парламенті повинні були б звітувати, як голова уряду Арсеній Яценюк, так і координатор коаліції. Та ми досі ще почули звіту відповідальних осіб про те, а в чому ж причини провалу.

Мовою фактів

Проведений нами аналіз виконання Програми дій Уряду свідчить про не виконання щонайменше 6-ти основних пунктів. Коротко зупинюся на них.

1) Забезпечення виконання Закону України "Про очищення влади" (до 2016 року)

842 особи всього люстровано станом на 24.11.2015.  Особливі проблеми виконання – суди та митниця. Маємо низку скандальних призначень у правоохоронних органах тощо.

Питання: Хто саботує виконання закону і які заходи вживав для виправлення ситуації Голова Уряду?

2) Двократне зменшення ставки єдиного податку (I квартал 2015 року)

Не виконано. Натомість Міністерство фінансів пропонує заборонити юридичним особам працювати на єдиному податку, встановивши також обмеження річного обороту для фізосіб у розмірі не більше 2 мільйонів гривень, мотивуючи «витисненням» великого бізнесу зі спрощеної системи. Багато експертів вважає, що у випадку реалізації цієї податкової моделі сотні тисяч приватних підприємців будуть змушені піти «в тінь», тоді як загальна система оподаткування ще не пристосована для дрібного бізнесу.

3) Скорочення кількості податків з 22 до 9 (I квартал 2015 року).

Не виконано. Навпаки, Проект урядового нового Податкового кодексу викликає багато питань у експертів , які говорять навпаки про спроби збільшити податковий тиск на бізнес.

4) Відкриття на місцях "прозорих офісів" (2015 рік)

По суті, відкрито тільки у Вінниці (2 грудня) та Ірпені (12 жовтня). Хто і навіщо заважає зробити державні послуги доступними для населення?

5) Розроблення та сприяння прийняттю у новій редакції Кодексу України про надра, зокрема запровадження прозорих та справедливих конкурсних правил розробки родовищ корисних копалин через проведення відкритих аукціонів, детінізація видобутку корисних копалин (вугілля, торф, бурштин) (перше півріччя 2015 року).

Відповідний проект так і не поданий.

6) Розроблення та сприяння прийняттю у новій редакції Законів України "Про освіту" (перше півріччя 2015 року).

Тільки 19 листопада зареєстровано законопроект, а вже 25 листопада відправлено парламентом на доопрацювання у Міносвіти через його недоліки.

Уряд – «дитя коаліції»

Проте буде не справедливо, коли усю відповідальність покладати винятково на Уряд та Арсенія Яценюка. Цей Кабмін є «дитям коаліції»! У коаліційні угоді чітко зазначено, що «Положення Коаліційної угоди є основою для Програми діяльності Кабінету Міністрів України. Коаліція підтримуватиме парламентськими засобами реалізацію Програми діяльності Кабінету Міністрів України після її схвалення».

Яким чином коаліція підтримувала Уряд і навпаки? На це мають відповідати і коаліціянти. Парадокс та серед своїх законопроектів такими, які направлені на реалізацію коаліційної угоди, за підрахунками Комітету виборців України, є саме прем’єрська фракція «Народний фронт» - трохи більше 11%. Але показники й інших фракцій не перевищують 20%. На трибуні парламенту після звіту Яценюка має звітувати координатор коаліції. Чесно, не знаю, хто зараз там насправді є уповноваженим – із цим нехай визначаються коаліціянти.

У самій коаліційній угоді не передбачено процедури звітування та відповідальності за невиконання коаліції, але це було б чесним та демократичним кроком перед суспільством. Не буде точного діагнозу життєдіяльності коаліції, то й надалі ситуація повторюватиметься, яким би не був Уряд. 

Помилковим є вважати, що стан справ у коаліції є проблемою самої коаліції, адже від ефективної діяльності парламентської більшості безпосередньо залежить діяльність державного апарату. Тому, щонайменше дивним виглядає заява лідерів деяких фракцій більшості  про те, що главу Уряду варто заслуховувати після внесення змін у Податковий кодекс і розгляду Держбюджету. Притому, що самі вони неодноразово критикували діяльність Арсенія Яценюка. Особливо абсурдною виглядають посилання на виконання волі наших західних партнерів. Це просто ширма – заслуховування звіту Уряду жодним чином не суперечить виконанню наших міжнародних зобов’язань. Такі слова радше вказують на чергові закулісні торги навколо розподілу бюджетних потоків.

І Уряд, і правляча коаліція мають уже цього тижня чесно та відверто розповісти, чим займалися увесь рік і як далі функціонуватиме парламентська більшість та Кабмін!     

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Завантаження...
Loading...