Слухай онлайн
Cуспільство  |  Кримінал

"Varta1" стала унікальним досвідом співпраці львів'ян та міліції, якому немає аналогів у світі

Канал Варта1 запрацював у Львові під час Революції Гідності та надав можливість активістам координувати свої дії, повідомляти про пости міліції, їх дії, тощо. Після так званої "ночі гніву" у Львові активісти та працівники МВС налагодили співпрацю, використовуючи можливості програми Zello та каналу Варта1, котрим користувались активісти. Така співпраця дозволила координувати дії активістів та міліції, обмінюватись фото та відеоматеріалами, необхідними для розкриття злочинів, залучати до пошуків зниклих автомобілів та людей не лише працівників міліції, а також значну кількість громадських активістів. Про позитивний досвід такої співпраці розповіли начальник штабу ГУМВС України у Львівській області полковник міліції Юрій Гладун та активіст Варта1 Ігор Зінкевич.
Serg Bobra журналіст

"З Вартою 1 ми познайомились під час лютневих подій. Поспілкувавшись з Ігорем Зінкевичем, ми зрозуміли, що міліція знаходиться в вакуумі: людей в формі просто ненавидять, керівників ненавидять, не вірять жодному слову. Тоді ми ініціювали зустріч різноманітних громадських організацій міста. Вона була дуже настороженою, однак, ми показали, що готові співпрацювати з активістами", - розповів журналісту Гал-Інфо полковник міліції Юрій Гладун.

Під час зустрічі активісти розповіли працівникам МВС про канал Варта 1, котрий вони використовували, аби "обманювати" міліцію: повідомляти про дії міліції, про розташування постів ДАІ, тощо. Саме після цього ГУМВС у Львівській області підключилось до каналу та почало слухати розмови активістів.

"Тоді народилась думка, аби поставити Zello в наших чергових частинах. Я запропонував Ігорю Зінкевичу, аби ми офіційно були на їх каналі. Якщо в каналі з'являється інформація, котра потребує втручання працівників міліції, наші працівники зможуть на неї реагувати. І навпаки, коли до нас прийде інформація, котра потребує допомоги активістів, наприклад десь вкрали автомобіль і нам потрібно оперативно розповсюдити інформацію про це, працівник чергової частини повідомляв прикмети розшукуваного авто на каналі Варта 1", - зазначив Юрій Гладун.

Тоді програма Zello була встановлена в п’яти чергових частинах: обласному управлінні міліції, в міському УМВС, в ДАІ міста та області, а також в патрульній службі та Державній службі охорони. "Маю сказати, що ми досі активно користуємось каналом Варта 1. Всі чергові виходять на зв'язок в каналі та активно приймають участь в обговорені", - наголосив полковник міліції.

Також Львівське обласне управління МВС запропонувало долучитись до Варти 1 приватним охоронним структурам та диспетчерам служб таксі. "Зараз ми не ховаємо інформацію. Ми готові показувати проблеми, шукати спільне рішення, питання з Zello  - це якраз спільне рішення, перший контакт громадськості з міліцією, котрий дав позитивний результат", - розповів Юрій Гладун.

Серед позитивних прикладів такої співпраці полковник міліції назвав пошуки зниклої дитини. Повідомлення про зникнення та прикмети дитини надійшли на лінію 102. Дитина зникла на вул. Наукова. Відповідне повідомлення працівник оперативної частини передав на канал Варта 1. Невдовзі саме активістам каналу Варта 1 вдалось знайти дитину.  Її розшукали на початку вулиці Сахарова.

Ігор Зінкевич, активіст Варта 1, розповів, що дійсно працівники МВС користуються спільним каналом уже понад шість місяців. "МВС уже шість місяців в нас на каналі, воно приймає інформацію. В нас є певна домовленість, так як ми не можемо відслідкувати, хто яку інформацію подає, щоб міське управління міліції не реагувало на повідомлення протягом 5-10 хвилин, або поки інформацію не підтвердить хтось з адміністраторів каналу. Ці люди відповідають за достовірність інформації і беруть на себе відповідальність, коли потрібно швидко відреагувати на певний запит", - розповів Ігор Зінкевич.

Учасниками каналу можуть бути усі жителі міста. Їм не потрібно бути активістами увесь час, достатньо, аби вони були зареєстрованими в Варта 1. Кожен учасник може повідомити про ситуацію котру вони бачать у місті, а вже адміністратори каналу опрацьовують повідомлення та перевіряють його достовірність.

"Наша робота це більше логістика, тобто до кого направити інформацію, про котру нам повідомили. Якщо це порушення правил інспекторами ДАІ – ми відправляємо повідомлення начальнику ДАІ області чи міста. Тобто, ми зробили таку платформу, де люди можуть поспілкуватись, їм не обов'язково йти писати заяви, що хтось порушує закон", - розповів Ігор Зінкевич.

Найефективнішим канал Варта 1 виявився в випадку пошуку автомобілів чи людей. Відразу після надходження на лінію 102 повідомлення про зниклий автомобіль чи людину працівник МВС поширює його прикмети на канал для того аби усі учасники допомагали їм в пошуках.

"Наприклад, з'являється інформація, що розшукують автомобіль Range Rover, про це дізнаються усі учасники каналу. Окрім того, люди які сидять в соціальних мережах і мають саме такий автомобіль, розуміють що їх зупиняють не просто так. Це є злагоджена робота міліції і громадськості", - пояснив Ігор Зінкевич.

Також активно до діяльності Варта1 долучаються журналісти. Серед позитивних прикладів активіст розповів про пошуки власника припаркованого автомобіля, з котрим сталась ДТП. "В нас була ситуація, коли в припаркований автомобіль врізалась машина, якою керував нетверезий водій. Ми його наздогнали і доставили на місце ДТП. Аби розшукати власника постраждалого авто, ми повідомили про ДТП на каналі, однак жодної реакції не було. Тоді ведучий радіо "Львівська хвиля" Андрій Великий повідомив в прямому ефірі, що сталось таке ДТП та правники ДАІ розшукують власника постраждалого авто. Через п’ять хвилин власник підійшов до свого автомобілю. Тобто, можна було забрати винуватця ДТП і поїхати, але нам вдалось оперативно розшукати власника постраждалого автомобіля й оформити належно цю ДТП", - розповів Ігор Зінкевич.

Позитивний досвід співпраці міліції та активістів намагались також впровадити у інших містах України. "Я пробував налагодити таку співпрацю в Тернополі, в Вінниці, мене запрошували в Київ налагодити таку співпрацю – не працює. У Львові канал Варта 1 почав працювати з грудня, коли ми злагоджено співпрацювали на майдані. Нам вдалось усе організувати безкоштовно, бо люди хотіли долучатись, щось робити, допомагати", - розповів активіст Варта1.

Успіху проекту вдалось досягнути завдяки громадській активності. Значна кількість учасників регулярно користується каналом. Коли учасник Варта 1 стає очевидцем якогось правопорушення, він не обов’язково втручається в нього – достатньо повідомити інформацію на канал, і уже адміністратори відповідно реагують на звернення, або інші люди котрі можуть так чи інакше допомогти.

"Якщо спочатку різні громадські організації були на різних каналах, тепер усі на Варті 1.  Наприклад, коли був напад на алкогольний магазин на Сихові. Міліція Сихівського РВ не відреагувала, але коли повідомлення потрапило на канал, на неї відреагувало 102, крім того, почули усі інші активісти, котрі просто сиділи на каналі і вирішили приїхати допомогти", - зазначив Ігор Зінкевич.

На каналі Варта1 немає жодних паролів, це є подарунком активістів місту, щоб люди могли вільно користуватись каналом та при потребі попросити про допомогу або допомогти активістам. Аналогічного досвіду співпраці між активістами, громадянами міста та міліцією не має ані в Україні, ані в Європі.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Завантаження...
Loading...