Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Текст законопроекту про люстрацію, прийнятий у першому читанні, містить низку казусів і практично не можливий до виконання

Прийнятий у першому читанні закон «Про очищення влади» покликаний створити видимість, що депутати дослуховуються до думки громадянського суспільства. Натомість питання змін до виборчого законодавства, які дозволять якісно оновити політичну еліту в країні, навіть не вносилось до порядку денного засідання парламенту. Про це йдеться у щотижневому аналітичному віснику Міжнародного центру перспективних досліджень (МЦПД) «Inside Ukraine».

Прийняття законопроекту про люстрацію у першому читанні мало що означає, адже текст містить низку казусів і практично не можливий до виконання.
Наприклад, під перевірку в рамках закону «Про очищення влади» підпадає величезне коло осіб: представники центральних органів виконавчої влади, народні депутати, військові посадові особи, судді, працівники правоохоронних органів, дипломати, члени ЦВК, посадові та службові особи державних органів і органів місцевого самоврядування та кандидати на заміщення всіх вище перелічених посад. Підставами для непроходження перевірки є навіть не правопорушення, а сам факт зайняття посади у певний період, що закріплює презумпцію вини.

 Наприклад, відповідно до законопроекту, того факту, що Петро Порошенко з березня по грудень 2012 року займав посаду міністра економіки, достатньо, щоб Президент не пройшов перевірки. Іншими підставами для непроходження перевірки є робота на керівних посадах у Комуністичній партії до 19 серпня 1991 року, співпраця з КДБ й іншими спецслужбами, невідповідність між доходами та витратами за останні три роки не лише самого суб’єкта перевірки, але і його близьких (з правнуками та прабатьками включно).

Наявність громадянства інших держав також є причиною не пройти перевірку, але незрозуміло як органи контролю отримуватимуть дані про наявність другого громадянства у суб’єктів перевірки.

При цьому організація перевірки покладається на керівника органу державної влади, де працює суб’єкт перевірки. Організація перевірки суб’єктів, які займають виборні посади, покладається на ЦВК, хоча це не входить в компетенцію цього органу. Процедура такої перевірки мало того, що незрозуміла, та ще й забюрократизована.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ