Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Основні завдання системи ПТО Львівщини на 2014-2015 навчальний рік

Заступник директора департаменту освіти і науки облдержадміністрації Роман Бабій на підсумковій нараді керівників та голів профспілкових комітетів професійно-технічних навчальних закладів області окреслив поставлені основні завдання системи професійно-технічної освіти Львівщини на 2014-2015 навчальний рік. Повідомили у департаменті освіти і науки Львівської ОДА.

Державне замовлення

Виконання державного замовлення та працевлаштування випускників є пріоритетами нашої роботи, необхідно формувати прийом учнів відповідно до потреб ринку праці. Назріла необхідність здійснити вибірковий аналіз якості підготовки в окремих навчальних закладах. Чому в одних училищах одна і таж професія вважається престижною і учні поступають, а в інших на таку ж професію – недобір? Співпраця із соціальними партнерами від декларативного характеру має перейти в реальність, яка дає конкретний результат.

Необхідно в першу чергу продовжувати уже започатковану інтеграцію професій, скоротити їх кількість, перейти на підготовку мобільних на ринку праці працівників з високою професійною кваліфікацією. Покращити якість підготовки шляхом впровадження інноваційних технологій навчання, оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, повне забезпечення інструментом та матеріалами при проведенні виробничого навчання в майстернях та лабораторіях.

Враховуючи, що лист МОН України «Про продовження прийому до ПТНЗ», ще не отримали, керівникам навчальних закладів слід вжити всіх можливих заходів щодо укомплектування навчальних груп та виконання державного замовлення на початок вересня.

Підвищити ефективність профорієнтаційної роботи серед шкільної молоді щодо вибору майбутнього виду діяльності (професії) і тенденцій розвитку ринку праці, здійснення аналізу демографічних процесів в області, співпраці ЗНЗ.

Оптимізувати мережу державних професійно-технічних навчальних закладів з урахуванням регіональних потреб шляхом створення потужних навчальних закладів та їх профілізація.

Фінансування

У зв’язку із зростанням цін і тарифів на енергоносії та комунальні послуги керівникам необхідно вживати дієвих заходів щодо економії енергоресурсів та раціонального їх споживання; крім цього, активізувати роботу щодо залучення власних надходжень для покращення наявної навчальної та матеріально-технічної бази, її модернізації та розширення, що сприятиме якісній підготовці робітничих кадрів в умовах жорсткої конкуренції на ринку освітніх послуг.

Підготовка до нового 2014/2015 навчального року та осінньо-зимового періоду

Здійснити систему заходів щодо підготовки навчальних закладів до роботи в осінньо-зимовий період, запровадження енергозберігаючих технологій, створення безпечних умов праці, пожежної безпеки та посилення контролю за раціональним і цілеспрямованим використанням бюджетних коштів.

Впровадити заходи з енергозбереження, зміцнення та оновлення матеріально-технічної бази ПТНЗ.

Господарська діяльність

Постійний пошук нових джерел надходжень коштів спеціального фонду відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами.

Основні завдання керівників навчальних закладів, на балансах яких продовжують перебувати невластиві для системи освіти об’єкти:

  • отримання дозволів на передачу таких приміщень від власника – Міністерства освіти і науки України у комунальну власність громад;
  • включення у плани міських, районних рад питання про розгляди на сесіях та прийняття відповідних ухвал щодо прийняття таких приміщень на баланси громад.

Основні завдання керівників за підсумками ревізій, проведених у 2013 році:

  • забезпечення повного відшкодування втрат фінансових та матеріальних ресурсів;
  • здійснення постійного контролю за ефективним і раціональним використанням бюджетних коштів.

Професійне навчання, перепідготовка, підвищення кваліфікації незайнятого населення у професійно-технічних навчальних закладах та розширення співпраці із центрами зайнятості.

Виробниче навчання

Керівникам навчальних закладів необхідно кардинально змінити підходи та докласти максимум зусиль для реального збільшення обсягів доходів від виробничої діяльності.

Кошти освіти повинні повертатися в освіту. Заклади профтехосвіти можуть надавати послуги загальноосвітнім навчальним закладам. Поле діяльності широке: виготовлення меблів, пошиття шкільної форми, постільної білизни для ДНЗ та шкіл-інтернатів, виготовлення інвентаря, друкованої продукції тощо.

Для вирішення цього питання департаментом освіти і науки було проведено виставку продукції, на яку запросили керівників управлінь освіти районів та міст області, керівників ЗНЗ та обласних установ. Проте керівники управлінь та відділів освіти не скористалися нашими послугами. Замовлення на виготовлення продукції майже не поступало.

Кадри

Кадрова політика має спрямовуватися на випередження подій. Цілком очевидно, що в майбутньому оптимізація мережі неминуча. Тому треба дуже обережно підходити до формування штату педагогічних працівників, особливо в тих навчальних закладах, де спостерігається надлишок працівників. Не може такого бути: контингент падає, а чисельність працівників зростає. Основним критерієм добору кадрів має бути їх професіоналізм, педагогічна компетентність, володіння сучасними технологіями навчання.

Конкурси фахової майстерності

В цьому навчальному році наше завдання – продовжувати практику проведення конкурсів фахової майстерності як серед учнів, так і серед майстрів виробничого навчання із обов’язковим залученням роботодавців. Це дає можливість не тільки обмінятися досвідом, побачити свої здобутки і порівняти з іншими, забезпечити інноваційні підходи у впровадженні сучасних виробничих та навчальних технологій, показати престижність даної професії, що є важливим фактором профорієнтаційної роботи.

Необхідно подавати заявки і брати участь у всіх конкурсах фахового спрямування, як міських, обласних та Всеукраїнських.

Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчальний процес

Необхідно покращити якість змістової частини Web-сайтів. Крім рекламно - інформативного матеріалу їх слід наповнювати навчально-методичним забезпеченням за професіями та предметами. У процесі вивчення фахових предметів учні за допомогою комп’ютерних мереж повинні отримувати конспекти теоретичного матеріалу спецпредметів, інструкції з проведення лабораторно-практичних занять, довідкову, ілюстративну та навчальну інформації.

До кінця 2014 року встановити Web-камери та програмне забезпечення у всіх навчальних закладах для проведення семінарів та нарад.

Завершити підключення до мережі Інтернет усіх бібліотек навчальних закладів до 15.09.2014р.

Інноваційні підходи до підготовки кваліфікованих робітників та міжнародна співпраця

Підготовка і реалізація спільних міжнародних проектів з питань забезпечення ефективної діяльності професійно-технічної освіти і навчання, її відповідності потребам ринку праці, вивчення і використання досвіду інших країн щодо застосування стандартів якості професійної освіти і навчання.

Культурно-масова робота

Забезпечити виконання програми з військово-патріотичного виховання, розробити заходи, передбачивши формування в учнівської молоді шанобливого ставлення до героїв Небесної сотні, військових та родин учасників АТО, високої патріотичної свідомості, національної гідності, готовності до виконання громадського і конституційного обов’язку щодо захисту національних інтересів України.

Необхідно забезпечити системний контроль за роботою гуртків. Проведення конкурсів, оглядів необхідно продумати таким чином, щоб максимально зменшити матеріальне навантаження на навчальні заклади (мається на увазі доїзд, учасників, журі, часовий простір заходів). Варто більше уваги приділяти якісним, а не кількісним показникам.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ