Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

На вул. Університетській хочуть облаштувати підземний паркінг

Відбулась робоча зустріч представників міської влади Львова та потенційних інвесторів. Говорили про впровадження проекту підземного паркінгу у Львові, як методу вирішення проблеми паркування в центрі міста, а також презентували попередні напрацювання у його реалізації, повідомила прес-служба Львівської міської ради.

Як зазначили під час зустрічі, ймовірним місцем розташування парковки є вул. Університетська, мовляв – тут вона є особливо доцільною, адже поряд знаходяться 2 університети та інші державні установи.

У реалізації проекту паркінгу ЛКП «Львівавтодор» та міській владі допомагатиме Програма розвитку державно-приватного партнерства USAID, яка надаватиме консультації до моменту оголошення конкурсу з вибору інвестора.

«Місту дуже важливо вирішувати проблему з транспортом. Загалом, ми розглядаємо транспортну систему у взаємозв’язках усіх її підсистем: громадського транспорту, пішохідного руху, розвитку велоіфраструктури та системи паркування, яка є однією з її інтеграційних складових, – зазначив начальник управління зовнішньоекономічних відносин та інвестицій ЛМР Сергій Кіраль.

Проте, з його ж слів, наявність паркінгів може як стимулювати, так і навпаки – ставити певні бар’єри для дорожнього руху. Таким чином, метою проекту підземного паркінгу є не стільки створити додаткові паркомісця, скільки забрати певну їхню кількість з вулиць.

«Помилково вважати, що велика кількість паркомісць зможе вирішити проблему з трафіком. Люди думають іншим чином: якщо є багато місць для паркування, то у них з’являється враження, що є великий шанс знайти вільне, а отже – продовжуватимуть користуватись приватним, а не громадським, транспортом для пересування містом. Тож це створюватиме проблеми, а не вирішуватиме їх.

Відтак, у ситуації з цим проектом підземного паркінгу ми надаємо варіант паркування і хочемо не стільки облаштувати додаткові паркомісця, скільки зменшити їхню кількість на вулицях. Тобто, таким чином – створити певний громадський простір для більш якісного життя мешканців та комфортнішого пересування містом.

Скажімо, оця площа перед Університетом має стати повністю пішохідною. Вулиці навколо Університетської – Листопадового Чину, Січових Стрільців, Крушельницької – повинні звільнитися від масиву транспорту, який там сьогодні припаркований і створює величезні проблеми як для руху транспортних засобів – зокрема, великогабаритних тролейбусів та автобусів, велосипедів, так і для руху пішоходів, які не можуть вільно пересуватися, коли навколо всі хідники заповнені приватними транспортними засобами. Ну і зрозуміло, що це певне відображення загальної тенденції розвитку європейських міст, коли навколо центральної частини створюється мережа «вловлюючих» паркінгів. Тобто, якщо у  вас є певні справи в місті, ви не їдете в сам центр, а паркуєтесь поблизу», – додав Сергій Кіраль, начальник управління зовнішньоекономічних відносин та інвестицій ЛМР.

Зі слів представників ДПП, існує дві концепції щодо облаштування підземного паркінгу з наземною частиною:

•  2 рівні, 400 паркувальних місць;

•  4 рівні, 800 паркувальних місць.

До кінця жовтня обіцяють доопрацювати дорожню карту, врахувати зауваження–пропозиції від міста та потенційних інвесторів. Орієнтовно за рік планують провести інвестиційний конкурс та обрати переможця, підписати, ймовірно, 30-річний договір з Державно-приватним партнерством та розпочати роботи з будівництва паркінгу. До початку конкурсу, місто повинне також здійснити низку досліджень: геологічні та/або геодезичні, археологічне, дослідження попиту тощо. Зараз триває зондування ринку, з метою визначення орієнтовної кількості зацікавлених компаній, кредиторів та інвесторів, виявлення потенційних проблем та ризиків, обговорення можливих шляхів їх усунення та погодження термінів просування проекту.

Як відзначив також начальник управління транспорту та зв’язку ЛМР Віктор Щир, підземна парковка на вул. Університетській може бути дещо неконкурентоздатною, порівняно зі звичайними. Варіант уникнення проблеми – у європейському досвіді.

«Насправді, підземний паркінг – це дуже перспективно для Львова. Проте, щоб стимулювати використання його мешканцями, потрібно рухатись європейським шляхом, коли підземний та наземний паркінги відрізняються за ціною у кілька разів», – зазначив Віктор Щир.

Важливим є також питання контролю за дотриманням правил дорожнього руху і правил паркування.

«Це проблема, адже сьогодні контролем займається лише ДАІ, а потрібно, щоб місто також долучалось.  Децентралізація влади в цьому питанні є критично необхідною», – підкреслив Сергій Кіраль.

Нагадаємо, ЛКП «Львівавтодор» уже активно займається питанням облаштування платних парковок у центральній частині міста, з метою розвантаження вулиць від надмірної кількості припаркованого на них транспорту.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ