Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Основними замовниками джинси в ЗМІ стали Сильна Україна, Опозиційний блок, Батьківщина, - дослідження ІМІ

Основною відмінністю парламентської передвиборчої кампанії 2014 року у медіа-сфері стало суттєве зменшення адміністративного ресурсу, який раніше використовувався владою для розміщення прихованої агітації в ЗМІ. Однак, у той же час, в інформаційній сфері так і не відбулося змагання програм партій та змістів - на перше місце вийшли гроші та інтереси власників. Такими є результати дослідження Інституту Масової Інформації, що проводилось в Києві та 14 регіонах країни в період передвиборчої кампанії, повідомили в ІМІ.

Основними замовниками прихованої політичної реклами в загальноукраїнських друкованих ЗМІ стали Сильна Україна (27% від всіх замовних матеріалів), Опозиційний блок (20%), та партія Батьківщина (16%), Свобода (9%), Народний фронт (8%). В онлайн-виданнях найбільше приховано піарились Батьківщина (23% від загальної кількості прихованої політичної агітації), Опозиційний блок (21%), партія Заступ (14%), КПУ (11%), та Радикальна Партія (10%).

В регіональних друкованих та інтернет –виданнях найбільше матеріалів з ознаками замовлення було розміщено на користь партій Сильна Україна та Опозиційний блок по 22%, другу сходинку розділили Блок Петра Порошенка та Радикальна партія по 8% від загальної кількості замовних матеріалів.

Найбільш рівномірно на території України піарився Блок Петра Порошенка, який практично однаково розміщував приховану агітацію у всіх регіонах. Сильна Україна спрямувала 91% прихованої агітації та Схід та Південь, Опозиційний блок — 82% на Схід та Південь, Радикальна Партія — 77% всієї агітації партії було спрямовано на західні nрегіони.

Ще однією тенденцією є різке збільшення “чорного піару”, який склав 5% від усіх проаналізованих матеріалів. Найбільше чорного піару в регіонах використовували проти Блоку Петра Порошенка (16 матеріалів), Народного фронту (14), Радикальної партії, Опозиційного блоку та Громадянської позиції (по 5 матеріалів).

Партіями-лідери з розміщення немаркованих рекламних матеріалів на свою користь у регіонах країни стали: Сильна Україна (22%), Опозиційний блок (22%), Радикальна Партія (8%), та Блок Петра Порошенка (8%).

Найбільшу кількість корумпованих журналістських матеріалів під час моніторингу зафіксовано в Запорізькій (203), Дніпропетровській (201), та Херсонській (178) областях. ЗМІ давали зведення про виборчі поїздки політичних лідерів, “щасливі виборчі номери”, “допомогу пораненим”, однак бракувало інформації про програми партій та про змісти, які вони несуть.

В рамках моніторингу брались до уваги матеріали рекламного або іміджевого характеру, що спрямовані на отримання політичних девідентів, і розміщені з порушенням закону — тобто, без позначок: «реклама», «на правах реклами», «політична реклама», «політична агітація», «агітація» тощо.

Було проаналізовано 14 регіонів, в кожному з яких моніторились 4 видання (2 друковані та 2 інтернет) 56 видань загалом, а також 6 друкованих загальнонаціональних видань («Факти», «Комсомольская правда в Украине», «Сегодня», «Газета по-українські», «Корреспондент» та «Український тиждень») та 4 онлайн-виданя («Ліга», «УНІАН», «Обозреватель», «LB.ua»).

 Загальна кількість матеріалів замовного характеру, що виявили експерти в регіональній пресі - 1581 з них 5% (80 матеріалів) чорний ПР, 52% (828) матеріалів з ознаками замовлення на користь політичних партій та 43% (673)на користь кандидатів, що балотуються по мажоритарних округах.

В друкованих загальнонаціональних виданнях виявлено 197 матеріалів замовного характеру 17 (9%) з них на користь кандидатів, що балотуються по мажоритарних округах. Центральні онлайн-виданя розмістили 115 матеріалів, що містили в собі ознаки замовлення.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ