Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

УДАР вимагає припинити блокування роботи авіакомпаній-лоукостів в Україні

Львівська організація УДАРу вимагає скасувати розпорядження Державіаслужби, яке блокує роботу авіакомпаній - лоукостів на українському ринку авіаперевезень. Про це йдеться у зверненні Львівської обласної організації політичної партії «УДАР Віталія Кличка», поширеному в середу, 26 листопада.

Подаємо звернення повнотекстово.

"Міському голові Львова А. І. Садовому, т.в.о. голови Львівської обласної державної адміністрації Ю. І. Турянському

Щодо відміни Наказу Державіаслужби України
№ 686 від 24.10.14 «Порядок надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній»

Звернення

13 листопада 2014 року Міністерство юстиції України зареєструвало Наказ Державної авіаційної служби України від 24.10.2014 № 686 про авіаційні правила України «Порядок надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній»».
Відповідно до цього наказу суттєво змінюються умови надання та анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній для авіаперевізників. Зокрема, впроваджується необхідність виконання перший рік рейсів в межах України, після чого авіаперевізник отримує право виконувати чартерні рейси за кордон. Лише  через два роки після початку виконання внутрішніх рейсів авіакомпанія може претендувати на міжнародні регулярні лінії.

Окрім цього, новий порядок передбачає «конкурс» заявок, відповідно до якого перевагу матимуть ті компанії, які виконують найбільше  польотів всередині України за останні три роки. Також, права на експлуатацію міжнародних повітряних ліній надаються авіаперевізникам, якими володіють (контролюють повністю або володіють 50  їх статутного капіталу) держава Україна або громадяни України (http://www.avia.gov.ua/news/novyny/news_avia/24368.html).

Такі нововведення завідомо ставлять у невигідне становище міжнародні авіакомпанії, які працюють на українському ринку авіаперевезень. Враховуючи практично, монопольне становище однієї вітчизняної авіакомпанії – Міжнародні Авіалінії України (МАУ), поява нових гравців на цьому ринку є більш ніж сумнівною. Більше того – Україна ризикує втратити і тих небагатьох перевізників, які наважились працювати в українських реаліях. Так, нещодавно, компанія Wizz Air оголосила, що у зв’язку з нововведеннями Державіаслужби розглядає можливість залишити український ринок (http://www.pravda.com.ua/news/2014/11/24/7045244).

Якщо ж взяти до відома те, що Державіаслужбу України очолює колишній топ-менеджер МАУ, такі нововведення виглядають не просто чиновницькою недалекоглядністю, а є, по-суті, лобіюванням інтересів одного з підприємств та свідомим створенням перешкод для виходу на ринок потенційних конкурентів.
Таке рішення державного відомства, окрім очевидної шкоди для ринку авіаперевезень у вигляді знищення конкуренції в цій галузі, завдає величезного іміджевого удару для України. Адже, після Революції Гідності влада неодноразово декларувала наміри суттєво спростити правила ведення бізнесу, подолати корупцію та  усунути лобістські схеми в державних органах влади.

Натомість, нові порядки Державіаслужби виглядають як класичний протекціонізм з боку держави, мета якого – надати необґрунтовані преференції одній компанії та витіснити усі інші з ринку авіаперевезень.

Особливо болісними наслідки такого рішення будуть для Західної України та Львова, зокрема. Єдина можливість для великої кількості галичан, що працюють на заробітках  відвідувати своїх рідних в Україні – це послуги так званих «лоукостерів», серед яких  - і згадана Wizz Air. Якщо ця компанія залишить український ринок, багато українців втратять чи не єдину можливість подорожувати літаком. Усі декларації влади щодо руху на зближення з європейською та світовою спільнотою, по-суті, перекреслюються недолугим чиновницьким рішенням.
До Євро-2012 у місті Львові побудований великий інфраструктурний об’єкт – міжнародний аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького. На нього витрачено значні кошти з державного та місцевого  бюджетів. Його утримання також потребує значних ресурсів. Однак, аеропорт будувався з розрахунку на зростання кількості рейсів. А виходячи з перспективи зменшення авіаперевізників, утримання цього об’єкту видається недоцільним та збитковим.

Відтак, просимо Вас звернутись до Міністра інфраструктури України, глави уряду та Президента України з проханням  відмінити Наказ  Державіаслужби України № 686 від 24.10.14 «Порядок надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній» як лобістський та відверто шкідливий для українського ринку авіаперевезень.

Львівська обласна організація політичної партії «УДАР Віталія Кличка».

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ