Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Економіка

Уряд проштовхує корупційний законопроект у нафтогазовій сфері, - експерт

Уряд вніс на розгляд Верховної Ради законопроект № 2214 «Про внесення змін до деяких законів України щодо стабілізації фінансового стану «Нафтогазу України». Міністри Кабміну також провели зустріч із радою коаліції Верховної Ради, під час якої уже обговорили законодавчі ініціативи та фінансові плани «Нафтогазу України» та «Укргазвидобування». Коментує член Спостережної ради Інституту енергетичних стратегій Юрій Корольчук.

Коментар:

Законопроект № 2214 «Про внесення змін до деяких  законів України щодо стабілізації фінансового стану «Нафтогазу України» проголошує благородні цілі стабілізації фінансового стану «Нафтогазу», створення умов для ефективного стягнення заборгованості споживачів та впливу на підприємства-боржників.

Боротьба з боргами дійсно є критично необхідним кроком для «Нафтогазу». Станом на початок 2015 року заборгованість споживачів перед «Нафтогазом» за природний газ становила 29,6 млрд. грн.. Із них підприємства теплокомуненерго заборгували 16,1 млрд. грн., а підприємства промислового та енергетичного комплексів – 11,2 млрд. грн.

Водночас аналіз законопроекту № 2214 свідчить, що за красивими словами і гаслами приховується цинічний розрахунок зацікавлених бізнес-груп, які нині оточують владу.

Законопроект № 2214 «Про внесення змін до деяких  законів України щодо стабілізації фінансового стану «Нафтогазу України» передбачає внесення змін до закону «Про засади функціонування ринку природного газу».

Власне, уряд пропонує доповнити статтю 18 частиною дванадцять щодо можливості продажу на користь третіх осіб права вимоги щодо заборгованості споживачів природного газу перед «Нафтогазом» та її дочірнім підприємством. Інакше кажучи, «Нафтогаз» буде продавати борги.

Проте, це не призведе до поліпшення фінансового стану компаній. Навпаки, це лише позбавить їх до 70% джерел надходжень коштів та стане підставою для здійснення покриття втраченої вигоди (до 11 млрд. грн.) за рахунок коштів державного бюджету України.

Але більшою проблемою є те, що можливість продажу права вимоги третім особам з дисконтом до 70% автоматично підвищує ризик корупційної складової як з боку «Нафтогазу» та її дочірнього підприємства, так і з боку підприємств теплокомуненерго.

Закріплена на законодавчому рівні можливість продавати дебіторську заборгованість з дисконтом до 70% є найсильнішим стимулом для керівництва «Нафтогазу» та її дочірнього підприємства в роботі спрямованій на передачу «дружнім структурам» найбільш ліквідної дебіторської заборгованості «Нафтогазу».

Як результат ми станемо свідками «рейдерських» захоплень підприємств та незаконного тиску на фізичних осіб.

Все це навпаки не поліпшить фінансовий стан «Нафтогазу», а створить нову корупційну годівничку в енергетичній галузі. Відповідно, це призведе до посилення кризового стану «Нафтогазу», його дочірніх підприємств та підприємств теплокомуненерго.

Також законопроект № 2214 пропонує внесення змін до закону України «Про теплопостачання». Уряд пропонує запровадити термін «рівень газопостачання, що забезпечує технологічну безпеку функціонування систем теплопостачання». Це означає, що постачання газу теплокомуненерго буде обмежуватись до мінімального температурного режиму.

Відповідно, холод у квартирах зумовить стрімке зростання соціальної напруженості серед населення та матиме наслідком суттєве скорочення платежів населення за послуги з теплопостачання. Це погіршить і без того вкрай незадовільний фінансовий стан «Нафтогазу» і змусить уряд знову «друкувати гривні» для фінансування «Нафтогазу».

Також уряд ініціює запровадження норми щодо здійснення ТКЕ попередньої оплати природного газу. Це призведе до повного паралічу діяльності таких підприємств, оскільки законодавством України визначено, що населення проводить розрахунки за теплову енергію та послуги з теплопостачання у місяці наступному за місяцем надання відповідних послуг.

Схоже, що подібні законодавчі ініціативи уряду не лише скеровані на створення нових корупційних схем у нафтогазовій галузі, а й також покликані остаточно зруйнувати і так напівживу сферу теплокомуненерго і теплопостачання населенню. І це може мати катастрофічні наслідки для наступного опалювального сезону 2015-2016 рр.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ