Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Львів’яни готові платити за проїзд у міських маршрутках по 10 грн?

Вартість проїзду у маршрутках, вочевидячки, мало цікавить львів’ян, адже 23 липня під час громадських слухань «Про тарифи на перевезення пасажирів у міському транспорті» у сесійній залі львівської Ратуші були присутні лише власники АТП та представники влади...

Натомість численну армії пасажирів гордою самотою представляв лише голова ГО «Вартові закону» Олексій Веренцов. Тому і не дивно, що доводи більшості учасників слухань щодо негайного підвищення вартості перевезень були більш переконливими, і як наслідок, вже скоро в «маршрутках» з львів’ян проситимуть не 1,5грн, а 2 грн.

Як відомо, у травні цього року до Львівської міськради звернулась Асоціація «Львівський пасажирський транспорт» з проханням переглянути величину діючого тарифу на перевезення пасажирів у міському автотранспорті у зв’язку із зростанням ціни на пальне, мастильні матеріали, запасні частини та збільшення заробітної плати. «Якщо тепер не підвищити плату за проїзд, перевізники просто стануть», – зауважив Андрій Корчинський, голова однієї з найпотужніших громадських організацій у Львові – «Асоціації вільних профспілок автотранспортників України».

За його словами, галузь пасажирських перевезень потребує наглого реформування. Зокрема, в частині відшкодування втрат за перевезення пільговиків. «Ми зверталися з листом у Мінтранс і отримали відповідь: якщо органи місцевого самоврядування не відшкодовують цих втрат, перевізники мають право самостійно встановлювати тарифи на перевезення на міських маршрутах», – додав Корчинський.

Так, 2008 року на Львівщині втрати внаслідок перевезення пільговиків становили 58 млн грн, про що свідчать звіти перевізників, які щомісяця надаються у профільне управління ЛМР. На думку перевізників, виправити ситуацію зможуть адресні державні дотації категоріям пасажирів, що користуються пільгами на транспорті. Однак ця ініціатива вже три роки мусується чиновниками, але безрезультатно.

Тому збільшення плати за проїзд до 1,5 до 2 грн неминуче. Ще й з огляду на те, що позицію перевізників поділяє управління транспорту і зв’язку департаменту житлового господарства та інфраструктури. Хоча міський голова Львова Андрій Садовий неодноразово заявляв, що підвищення тарифів на пасажирські перевезення не на часі.

Натомість голова ГО «Вартові закону» Олексій Веренцов вважає такі вимоги частиною змови осіб, що перемогли у тендерах на маршрутні перевезення, а «тепер викручують іншим перевізникам руки». З його слів, саме тому у громадських слуханнях не взяли участі водії. «Декому треба зменшити апетити», – зазначив він і додав, що тендер на перевезення, де головною вимогою стоятиме вартість перевезення за 1,5 грн, покаже, що і з таким тарифом можна працювати не у збиток. Крім цього, за даними О. Веренцова, власники маршрутів щомісяця вимагають від водіїв певну суму коштів, яка не проходить по жодній бухгалтерії.

За бездіяльність Львівської міської ради фактично попросив вибачення її депутат Василь Попович, який констатував, що через відсутність антикризової програми тарифний тягар ляже на плечі простих львів’ян. Попович розуміє, що життя дорожчає, водночас вважає наразі неефективною формулу збільшення тарифів, яку підготувало управління економіки департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР.

На його переконання, передусім треба винести усі маршрути з центру міста – «це дозволить економити не тільки час, а й бензин, і заробляти», скасувати маршрути приватних перевізників, що дублюють маршрути громадського транспорту. «Тариф треба піднімати, але до цього слід зробити стрибок у професійній та організаційній площині надання послуг з пасажирських перевезень», – наголосив депутат.

Пропозиція оминати центр міста спричинила невдоволення власників АПТ. «Щоб переносити маршрути, треба зробити дороги бодай у три полоси руху та якісно їх відремонтувати. Бо, скажімо, аварійна зупинка машини на вул. Підвальній сьогодні заблокує рух транспорту у всьому центрі», – закидали перевізники. Своєю чергою В. Попович зазначив, що на ремонт 1, 5 тис. вуличок Львова за доброго фінансування треба не менше як 10 років. А от приватні маршрутки з центру виведуть значно раніше: центр закриють, на лінії пустять європейського штибу габаритні автобуси, значно підвищать оплату за стоянки у центрі.

Отож, друге засідання громадських слухань «Про тарифи на перевезення пасажирів у міському транспорті» (перше відбулося 6 липня) завершилося за 1,5 години. З пересічних львів’ян у них ніхто не взяв участі, хоча оголошення про проведення громадських слухань було надруковано у пресі.

"Доки міський голова Львова буде говорити, що окрім закону існує ще здоровий глузд, права громади порушуватимуться вздовж і впоперек", – так депутат Львівської міської ради, член Громадського форуму Львова Теодор Дяків відповів на запитання Гал-інфо, чому громадські слухання, зокрема, по тарифах на міські перевезення перетворилися на профанацію.

 

На думку Т. Дяківа, є кілька пояснень, чому мешканці Львова не беруть активної участі у громадських слуханнях. Насамперед це те, що звичайні люди не обізнані з вимогами законодавства щодо формування тарифів, а громадські слухання – це виявлення недоліків нормативного характеру. Тому пасивно сидіти на слуханнях їм – не цікаво. 

 

«ГФЛ домігся того, що було скасовано непередбачене законом голосування на громадських слуханнях, яким часто зловживала міська влада. Скажімо, запросить на слухання представників комунальних підприємств і ті дружно піднімали руки за потрібне міській раді рішення, що давало поштовх для затвердження тарифів на виконкомі. ГФЛ припинив це.  

 

І ще одне. У Львові нема жодної громадської організації, яка би володіла правовим механізмом формування тарифів і яка би могла довести, що він завищений і чому. Тільки тоді є надія, що виконком його не затвердить.

 

Однак і це ще не гарантує успіху. Так, у грудні 2008 р. тарифи на послуги жеків було затверджено у таємному режимі. Якби це відбувалося  відкрито, то ГФЛ і Спілка захисту прав споживачів, яку очолює Сергій Компанієць, не дозволили б так безчесно вчинити з громадою. Висновок: доки міський голова Львова буде говорити, що, окрім закону, існує здоровий глузд, права громади порушуватимуться вздовж і впоперек», – зазначив Т. Дяків.

Злата Шаповал.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ