Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Бескидський тунель: будівельники з'єднали старий і новий

Днями будівельники прорубали першу з трьох збійок із двоколійного Бескидського тунелю в одноколійний. Отвір діаметром 5 м, що розташований на відстані 411 м від східного порталу, призначений для проходу залізничників, котрі обслуговуватимуть тунель. Водночас він буде й евакуаційним каналом у разі транспортних подій.

Як мовив начальник дирекції будівництва Бескидського тунелю регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Микола Дідух, у збійці встановлено тимчасове кріплення (металеві арки) та забетоновано. Подальше ж оздоблення вестиметься одночасно з проведенням аналогічних робіт в основному забої.

— Активно триває й процес спорудження другої збійки, — каже Микола Дідух. — Із 21 м пройдено уже 16. Решту надміцної породи будівельники виберуть і встановлять кріплення протягом найближчих двох тижнів. По цьому візьмуться за спорудження третьої евакуаційної збійки. Оскільки основний забій у цьому місці пройдено, то її уже підготували до робіт. Зокрема укріпили сталевими арками камеру у старому тунелі, з якою й сполучатиметься збійка.

Водночас будівельники завершують спорудження ніш та камер. Із 49 ніш уже готові 39, а із 12 камер — 10. Що ж до проходження штроси (нижнього уступу) основного забою, то наприкінці вересня будівельники подолали позначку 1584 м. Відтак до завершення цього етапу спорудження мають «пройти» штросу довжиною лише 180 м.

На думку Миколи Дідуха, є дуже великі шанси, що до Дня залізничника будівельники вийдуть через західний портал. Адже впродовж останніх декількох місяців середній темп проходження був понад 7 м на добу, а це 220 м за місяць. Щоправда, зараз дещо знизиться темп проходження забою, адже очікуються слабші, до того ж обводнені ґрунти. Але через них суттєвого сповільнення робіт не станеться.

До виходу із забою будівельників готуються і залізничники, котрі споруджують західний портал тунелю. Вони вже приступили до лицьового оздоблення підпірної стінки.

Спорудження двоколійного Бескидського тунелю на дільниці Львів—Лавочне—Ужгород регіональної філії «Львівська залізниця»

ПАТ «Укрзалізниця» проводиться буровибуховим методом. Він дає змогу пристосовуватися до геологічних умов і непередбачених обставин, які можуть виникнути під час спорудження об’єкта. Саме складні геологічні умови й змусили будівельників змінити технологію проходження збійок. Від самісінького початку проектом було передбачено проходження перших 5 м буровибуховим методом, а потому — гідромолотом або вручну — відбійними молотками. Втім, пісковики виявилися надміцними: 15—17 одиниць (із 20 можливих) за шкалою Протодьяконова. Тож будівельники розробляють забій, вдаючись до малих вибухів. Забій розділено на чотири сектори, які підривають поетапно. Вибухівку закладають на глибину лише 0,6 м. Останні ж 2,5 м від стінки камери породу вибирають вручну.

Магістраль

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ