Notice: Undefined index: volyn in /home/galinfo/web/galinfo.com.ua/public_html/lib/custom/mo_news_func.php on line 97
Новини України: День в історії - народився винахідник гідроплану Д. Григорович
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Волинь

День в історії - народився винахідник гідроплану Д. Григорович

6 лютого 1883 року народився українець, авіаконструктор, винахідник гідроплану Григорович Дмитро Павлович

Народився в Києві 6 лютого 1883 року. Закінчив Київське реальне училище, навчався у КПІ – там він почав відвідувати повітроплавний гурток. Перший біплан Г1 з двигуном "Анзані" потужністю 25кс Григорович побудував з бамбука (1910 р. ) Федір Терещенко, "однокашник" Григоровича, запросив його до співпраці, невдовзі на світ з'явилися два їхні спільні спортивні аероплани - Г2 і Г3. Конструктором і основним виконавцем усіх робіт був Дмитро Григорович, меценатом – Федір Терещенко. 

Мріючи про літаючи човни, Григорович їде до Петербургу (1911 р.). З собою він перевіз з Києва один зі своїх літаків і здійснив на нім декілька вдалих польотів на Комендантському аеродромі. Їх свідком став Сергій Щетінін, засновник першого в російській імперії авіабудівного заводу "Перше Російське товариство повітроплавання С.С.Щетініна і Ко", саме Щетінін запросив молодого інженера , на посаду керуючого і технічного директора його заводу. Майже відразу молодий конструктор почав працювати над гідролітаком М1, М2, М4. (морський-1, 2, 4). Вдалою була конструкція двомістного М-5 (1915). Морський розвідник-бомбардувальник М-9, М-15 (1916) випускався до 1924р. Гідролітаки Григоровича за проектами, які продав за кордон Тимчасовий уряд Росії, вироблялися в США, Великій Британії, Італії та Франції. 

гідроплан М-1

За радянської влади завод Щетініна приватизували в "Красный летчик", а Григорович очолив "Отдел морского исследовательского самолетостроения". Перша хвиля репресій "накрила" Григоровича у 1928 р. За гратами Григоровичу та його "подєльнику по Промпартії" Полікарпову запропонували на доказ їх відданості ВКП (б) за рік сворити найкращий, на той час, винищувац у світі. І вони зробили цей винищувач ("И-5") і отримали свободу. Наступні роки випускали один на одним найкращі кулеметні винищувачи (И-16, И-153), а Григорович намагався створити гарматний винищувач ("И-зет", "ИП"), але запланована гармата на той час так і не була створена. Журавель залишився у небі, проект закрили, Григоровича звільнили, у 1938 р. він раптово помер. Похований у Москві на Новодівочому кладовищі.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ