Прийняття законопроекту № 8401 «Про азартні ігри» узаконить сваволю на гральному ринку. Про це в своїй статті для ZN.UA пише кандидат юридичних наук, доцент Данило Гетманцев.
За його словами, документ передбачає створення Національного організатора азартних ігор,
що здійснює управління ринком одночасно з органом управління —
Міністерством фінансів, що дублює його функції. Фактично оператор
азартної гри за запропонованою схемою отримує дві ліцензії: одна —
Мінфіну та інша — договір з Національним організатором, який
безпосередньо регулює процес проведення гри та умови її проведення.
«Єдиним зрозумілим завданням, що стоїть перед подібною моделлю
організації грального ринку, є реалізація в її рамках корупційної схеми,
що дозволяє просто і безболісно отримати абсолютну владу над гральним
ринком і в короткий проміжок часу конвертувати її у відповідний дохід,
до якого держава буде мати дуже опосередковане відношення», — вважає
автор.
Така ідея дозволяє встановити багаторівневу систему поборів
з організаторів азартних ігор, яким, у разі прийняття законопроекту,
крім безпосередньо плати за отримання ліцензії, необхідно буде
узгоджувати всі дії в рамках здійснення діяльності — починаючи від
правил ігор і закінчуючи гральним обладнанням. При цьому мова йде не про
узгодження з державним органом на кшталт Мінфіну, а про отримання
додаткових незліченних дозволів від державного підприємства, навіть
легальною метою існування якого є отримання прибутку.
Д. Гетманцев підкреслює, що наслідки для держави при цьому будуть
значно серйозніші, ніж для бізнесу: «Беручи запропоновану схему, воно
не просто працевлаштовує декількох далекоглядних чиновників
до наглядової ради Національного організатора (саме за наглядовою радою
законопроект закріплює основні функції з управління галуззю, звільняючи
при цьому його членів від будь-якої відповідальності), а відкриває
скриньку Пандори, фактично узаконюючи свавілля на гральному ринку».
На думку юриста, приймаючи законопроект, держава створює
«неконтрольованого ним і схильного до приватизації монстра, якому
довіряється величезний за своїм потенціалом, фінансовий ресурс ринку,
надаються необмежені повноваження з його експлуатації і управління
залученими до проведення ігор приватними структурами».
Текст законопроекту № 8401 вперше з'явився восени 2010 року як варіант організації ринку, запропонований Мінфіном. Враховуючи фактичну відсутність в даному органі ліцензування азартної діяльності необхідного професійного потенціалу для розробки подібного документа, позамінфіновські витоки останнього стали більш ніж очевидні, підкреслює Д. Гетманцев.