Слухай онлайн
Культура

Коні, яйця, люди і пташки: у Львові показали виставку «Асоціація»

У львівському Музеї етнографії та художнього промислу аспірант Академії мистецтв Лідія Трохим презентувала першу персональну виставку «Асоціації». На відкриті 9 листопада побувала і журналістка Гал-інфо.
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
1/10

Упродовж останніх трьох років художниця працювала над виходом виставки «у світ». Загалом усі роботи стилізовані, образні та узагальненні. Авторка не вдається до "прописування" несуттєвих деталей, а навпаки – намагається розповісти про глибокий зміст твору. У контурах фігур деінде можна розгледіти людей, а десь і тварин.

У коментарі для Гал-інфо Лідія Трохим розповіла  таке: «На виставці представлена 51 робота, більшість з яких – кольорова та чорно-біла графіка. Також тут є акрилові твори на полотні. Головне завдання експозиції – передати синтез традиційних та сучасних форм вираження. Наприклад, це контраст світла і тіні, ліричний чи напрочуд емоційний настрій. Основна увага приділена пошуку композиції, наповненню робіт змістом, щоб глядачу було над чим задуматись.  Для того, щоб створити черговий твір, мені не потрібно їхати в гори, на річку чи йти до лісу. Часто достатньо просто вийти на вулицю, де можна побачити цікаві тіні, силуети».

Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
1/10

Арт-критик Галина Хорунжа впевна, що роль молодого покоління митців – особлива. «Локальні практики часто набувають форм інспірування модернізмом та спроб створення сучасних візуальних маркерів етноментального зв’язку. Такий підхід є однією з передумов до поступового переходу від конструктивну до виразної стагнації.

Власне у цьому контексті особливою є роль молодого покоління митців, які формуються з урахуванням актуального соціокультурного контексті та водночас опрацьовують досвіди представників варіативних творчих практик. Визначення маркерів причетності до єдиного поля світової культури, акцентування на потребі конструювання власного методу роботи з формами та наративами стало важливим для індивідуальної практики Лідії Трохим.

Історія про те як ідеї отримують візуалізацію, яка розвивається в архітектурі книги чи площині листа, власне так можна охарактеризувати особливості підходу мисткині. Відчуття зв’язку з контекстом, у якому формувалась художниця, специфіка кола комунікування та інспірування безперечно стали передумовами для цілої групи рішень та підходів у вирішенні, як загальної концепції виставки, так і окремих робіт.

Однак, за групуванням готових форм та ідей відчутна виразна присутність особистості автора готового до діалогу та дискусії. Насичувати текст тезами про те, наскільки художниці вдається продемонструвати відчуття лінії, розуміння композиції, культури кольору у такій площині абсолютно недоцільно, а водночас і зайве. Те, що Лідія Трохим запропонувала до огляду відбулось і ступінь чи то пак граничність візуальної виразності має змогу відчути кожен з глядачів».

Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
1/9

Довідка.

Трохим Лідія Юріївна народилась 1992 р. у м. Львів. Навчалась у Львівському державному коледжі декоративного та ужиткового мистецтва імені Івана Труша на факультеті графічний дизайн (2007—2013 рр. — бакалавратура) та у Львівській національній академії мистецтв на факультеті графічний дизайн (2013—2015 рр. — магістратура, з 2015 року — аспірантура). Учасник всеукраїнський та міжнародних художніх виставок. Також автор публікацій у наукових та науково-публіцистичних виданнях, учасник міжнародних конференцій. Працює у графічних та живописних техніках, ілюструє видання, займається версткою та графічним дизайном. Роботи зберігаються у приватних колекціях в Україні, Німеччині, Іспанії.

ВСЕУКРАЇНСЬКІ ТА МІЖНАРОДНІ ВИСТАВКИ:

  • 2013, 2014, 2015 — участь у міжнародній мистецькій виставці «Львівській осінній салон», 2013 — роботи: «Натовп», «Чекання»; 2014 — роботи: «Розмова», «Оберіг»; 2015 — робота: «Мама»
  • 2014 — Всеукраїнська виставка «День Божий, як Великдень», робота: «Писанка»
  • 2014 — Всеукраїнська виставка до Дня Незалежності, робота: «Вона» , м. Київ
  • 2014 — виставка-конкурс «Львів очима молоді», дві роботи: «Мій Львів І», «Мій Львів ІІ», м. Львів
  • 2015 — Всеукраїнська мистецька виставка «Молоді інспірації», робота: «Повертайся живим», м. Київ
  • 2015 — Всеукраїнська Різдвяна мистецька виставка, робота: «Дивна новина ІІІ»,м. Київ
  • 2016 — Всеукраїнська мистецька виставка «Мальовнича Україна», робота: «Вишнева Україна», м. Суми
  • 2016 — міжнародна виставка графіки у рамках мистецького форуму графіки «Leopolis-2016», роботи: «Натура І, ІІ» у техніці суха голка, Національний музей,м. Львів
  • 2016 — Всеукраїнська мистецька виставка приурочена до ювілейних дат Івана Яковича Франка, робота: «Перехресні стежки», м. Івано-Франківськ.
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
1/4
  • 2014 Часопис «Дзвін» №5, ілюстрації «Ритми Львова»;
  • 2015 Часопис «Дзвін» №6, ілюстрації Львова;
  • 2015 Ілюстрації і верстка книги — «Маруся Чурай. Дівчина з легенди»;
  • 2016 Часопис «Дзвін» №2, №5 та №8, екслібриси та ілюстрації;
  • 2016 Педагогічна практика у Львівській Національній академії мистецтв;
  • 2017 Дизайн та верстка книги — «Христина Кишакевич-Качалуба».
Фото: Олена Ляхович
1/1
Олена Ляхович, Гал-інфо.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Завантаження...
Loading...