Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Львові відбулись публічні дебати щодо якості освіти в Україні

Учора, 29 листопада, у Львові відбулись перші регіональні Публічні дебатина тему «Українська середня освіта вкрай застаріла». Міжнародні експерти обговорили сучасну ситуацію, представили цікаві дослідження.

«Високий рівень освіти українців традиційно вважається однією з конкурентних переваг країни. Завдяки гарантованому державою праву на безкоштовну освіту понад 95% українців мають атестат про середню освіту. Однак міжнародні рейтинги свідчать про те, що за якістю освіти Україна значно відстає від лідерів. Зокрема, у звіті Всесвітнього економічного форуму про глобальну конкурентоспроможність за 2012 рік наша країна за якістю освіти, в тому числі середньої, посідає 70-е місце серед 144 країн, втративши за останні 4 роки 30 позицій», - зазначає директор Фонду «Ефективне управління» Наталія Ізосімова.

«В українській системі освіти на відміну від західної відбувається насичення знаннями, проте дітей не вчать працювати з інформацією – аналізувати її, робити на основі цієї інформації самостійні висновки, застосовувати її в реальності. До того ж українські учні позбавлені можливості обирати дисципліни, а повинні вивчати велику кількість обов’язкових предметів, що, з одного боку, розширює світогляд і збільшує ерудицію, але, з іншого боку, в особистості немає можливості поглиблено розвивати те, до чого вона має природні здібності. Ці фактори головним чином впливають на зниження якості освіти в Україні», - вважає Наталя Ізосімова.

«Сьогоднішня середня освіта тримається на окремих ентузіастах-учителях і батьках, які в силу культурних особливостей нашої країни готові компенсувати недоліки освітньої системи – інвестувати в репетиторів, у навчання за кордоном. Наших дітей досі намагаються урівняти, звести до єдиного знаменника, замість того, щоб плекати їхню індивідуальність, їхні окремі таланти. Від поганого володіння англійською – до нездатності мислити творчо, від невміння користуватися комп’ютером – до відсутності підприємливості. Ось результат застарілої системи середньої освіти», - заявив генеральний директор компанії «Майкрософт Україна» Дмитро Шимків. На його думку, держава повинна реалізувати системні реформи в галузі і профінансувати впровадження інформаційних технологій.

Співзасновник і директор зі стратегічного розвитку приватної школи «Афіни» Олексій Греков під час дебатів зазначив, що українська система освіти слабка і не результативна.

«Через якихось 5 років світ зміниться до невпізнання, і Україна повинна буде або трансформувати все - освіту, охорону здоров'я, економіку, владу, або зникнути як держава. У будь-якому випадку, з Україною чи без неї, але ті, хто залишиться на цій території, житимуть в іншій країні. В країні, якій будуть потрібні креативні, продуктивні, внутрішньо вільні люди, здатні оцінювати та вибирати, і зовсім не будуть потрібні залякані неуки, – ні в побуті, ні у владі», - підкреслив Олексій Греков.

Інші учасники дебатів підтримали діючу систему середньої освіти, зазначивши, що вона володіє серйозним потенціалом для істотного поліпшення в майбутньому.

Зокрема, виконавчий директор Міжнародного навчального центру TIMSS & PIRLS Айна Мулліс навела результати міжнародного дослідження TIMSS 2011, згідно з якими Україна знаходиться на середньому рівні за якістю освіти, оскільки українські школярі демонструють високий рівень розвитку і майже всі вони володіють базовими знаннями з математики та наук.

«Міжнародне тестування школярів з математики та наук TIMSS 2011, проведене в п'ятдесяти країнах, свідчить про те, що система освіти в Україні ефективно працює, а програма українських шкіл збалансована і відповідає кращим сучасним міжнародним практикам», - зазначила вона.

Такої ж думки дотримується директор департаменту гуманітарної політики Львівської обласної ради Олег Березюк.

«Вчися, дитино, колись як знайдеш», – у цьому вислові простої бабусі зі Львова весь зміст та філософія освіти», – вважає Олег Березюк.

«Традиція поцінування, накопичувальний стиль, перспектива користі для майбутнього. Банах, Лем, Полюй, Ландау, Короленко, Юхновський, Скорик, Костенко – не тільки знайшли для себе, але й відкрили світ іншим. Може не будемо придумувати велосипед», - додав Олег Березюк.

Довідка.

Дебати «Українська середня освіта вкрай застаріла», які відбулися 29 листопада 2012 року у Львові, – це перші регіональні та двадцять треті за рахунком публічні дебати у форматі «Оксфордського клубу». Організатори цього заходу – Фонд «Ефективне управління» та Лівівська міська рада. Протягом 2009-2012 рр. Фонд проводив серію дебатів, присвячених реформуванню української економіки. Зокрема, обговорювалися такі важливі теми як ринок сільськогосподарських земель, проведення податкової реформи, відносини України та Росії, конкурентоспроможність системи вищої освіти, доцільність створення спеціальних економічних зон, розвиток інновацій і нових технологій і перспективність розвитку туризму, і т.д.

Фонд «Ефективне управління» був створений з ініціативи Ріната Ахметова в 2007 році для розроблення та реалізації проектів і програм, спрямованих на довгостроковий розвиток української економіки. Для розв’язання цих завдань Фонд залучає провідних вітчизняних та закордонних експертів із бездоганною репутацією. Незалежність Фонду гарантує Міжнародна консультативна рада, до якої входять відомі суспільні та політичні діячі різних країн з унікальним досвідом і бездоганною репутацією. Серед них екс-прем'єр-міністр Канади Кім Кемпбелл, колишній президент національного банку Угорщини Джорджі Шурані, колишній голова Генерального директорату з питань розширення в Єврокомісії Майкл Лі та інші. Міжнародна консультативна рада бере участь у формуванні стратегії Фонду, допомагає обирати та затверджує проекти, оцінює результати діяльності Фонду і представляє Фонд в Україні та за кордоном.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ