Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Маржа мереж АЗС досягає 25% від собівартості пального

Через високу конкуренцію і низький рівень продажу мережі АЗС змушені піднімати свою маржу, щоб не йти в мінус. Про це заявив директор групи компаній PRIME Дмитро Льоушкін.

«В Україні десь раз в двадцять більше АЗС, ніж в Європі. У них на автобанах - одна заправка на кожні 30 км. А у нас є місця, де на двох кілометрах по вісім заправок. Наприклад, як в Харкові на об'їзній дорозі - вісім АЗС-комплексів стоїть на двох кілометрах. І Харків не саме насичене АЗС місто. Що в результаті виходить? Більша конкуренція - менше «протоку» на кожній АЗС. Чим компенсувати? Підвищенням маржі, що і роблять більшість АЗС », - розповідає Дмитро Льоушкін.

За словами експерта, на ринку нафтопродуктів ніякої змови немає, тому Антимонопольний комітет може його не шукати. Синхронне підвищення цін на АЗС обумовлено виключно економічними чинниками.

«Ніякої змови на ринку нафтопродуктів немає, так що Антимонопольний комітет його може не шукати. Синхронне підвищення цін на АЗС обумовлене виключно економічними чинниками. Для того щоб вижити, АЗС підвищують ціни на паливо. Наприклад, дизельне паливо на ОККО заходить десь по 20 грн за літр, а продають вони його по 25 грн. Тобто у них маржа близько 5 грн на літрі. Ціни змінюються щодня, але порядок цифр приблизно такий, як я озвучив. Виходить маржа цього продавця - 25% від собівартості. Це багато. В Європі маржа становить близько 2-3% на літрі. Але у них менша конкуренція і продавці палива заробляють на обсязі продажів, що неможливо зробити в Україні », - констатує Дмитро.

За прогнозом директора групи компаній PRIME, в майбутньому ситуація суттєво не зміниться. Продавці й далі будуть заробляти на високій маржі, оскільки кількість проданого палива постійно скорочується.

«Українці масово ставлять газове обладнання на свої автомобілі і купують електромобілі, тому сподіватися на збільшення обсягів продажів палива на АЗС не доводиться. В таких умовах ведення бізнесу дешевого бензину в Україні не буде. Заправки будуть і далі прагнути заробити на літрі бензину від 3 до 6 грн на літрі», - резюмує директор групи компаній PRIME.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ