Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство  |  Здоров'я

Медичні навчальні заклади України підготували лекції для незрячих студентів

У 2015 році львів’яни завершили роботу над створенням курсу аудіолекцій для незрячих студентів-медиків, повідомила прес-служба Львівської міської ради.

Виготовлено сотні годин лекційного матеріалу з усіх навчальних дисциплін, які вивчаються протягом I-III курсів:

- анатомія людини;

- акушерство і масаж;

- фізіологія;

- фізіотерапія;

- гінекологія і масаж;

- хірургія і масаж при хірургічних хворобах;

- інфекційні хвороби;

- історія медицини;

-  масаж;

-  медсестринство в сімейній медицині;

-  охорона праці;

-  основи дерматології та венерології;

-   основи екології та профілактичної медицини;

-   основи економічної теорії;

-   основи фармакології;

-  основи філософських знань;

-  основи неврології;

-  основи психіатрії та наркології;

-  патоморфологія та патофізіологія;

-  педіатрія;

-  репродуктивне здоров’я та планування сім’ї;

-  ріст і розвиток людини;

-  терапія і масаж при терапевтичних захворюваннях.

Фахівці «Ресурсного центру» Львівської політехніки виготовлені аудіолекції конвертують у спеціальний формат DAISY, внаслідок чого величезний обсяг звукового матеріалу стає зручним для користування і швидкого пошуку будь-якого потрібного елемента (теми, розділу, параграфа, пункту, сторінки і т.д.).

«Ми з приємністю звітуємо про завершення циклу роботи над створенням повного курсу аудіолекцій для незрячих студентів-медиків, які навчаються у Львівському медичному коледжі. Ці лекції будуть розміщені на одному з інтернет-ресурсів. Це була дуже актуальна проблема, тому що чи не найбільшою проблемою при навчанні, при здобутті освіти у навчальних закладах, є відсутність адаптованої літератури. Власне, ми над цим задумалися у 2013 році. Це була ініціатива пані Марії Шегедин створити такий курс аудіолекцій, який би замінив відсутні брайлівські підручники.

Працювали над створенням цього курсу безпосередньо викладачі медичного коледжу ім. Андрея Крупінського. Сьогодні це Львівський інститут медсестринства та лабораторної медицини ім. Андрея Крупінського. Кожен предмет начитує той викладач, який його читає під час лекцій. Для незрячої людини, для якої голос має велике значення, цей момент є надзвичайно важливим. Звісно, всі працювали абсолютно безкоштовно. Ми робили аудіолекції в межах одного з наших численних проектів, підтриманих спершу БО «Львівська освітня фундація» та БФ «Розвиток України», які надали кошти для оплати послуг студії звукозапису для виготовлення лекцій. Написанням лекцій займалися викладачі коледжу.

Лекційних курсів є чимало. Є курси, які містять 10-12 лекцій, а є професійні фахові курси, які містять понад 80 лекцій», - розповіла керівник «Ресурсного центру освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами» Національного університету «Львівська політехніка», виконавчий директор Львівського обласного осередку ВГО «Українська спілка інвалідів – УСІ», кандидат історичних наук Оксана Потимко.

Ідея адаптувати навчальний матеріал шляхом виготовлення курсу аудіолекцій для незрячих студентів-медиків виявилась успішною, завдяки поєднанню зусиль наукового та громадського секторів. Так, підготовкою та начитуванням навчального матеріалу займались безпосередньо викладачі Львівського державного медичного коледжу ім. Андрея Крупінського. Проект реалізовував Львівський обласний осередок ВГО «Українська спілка інвалідів – УСІ», при фінансовій підтримці БО «Львівська освітня фундація» та БФ «Розвиток України», які надали кошти для оплати послуг студії звукозапису протягом 2013-2015 рр.

«З 2006 року ми розпочали підготовку медичних сестер з масажу з числа незрячих людей, які виявили бажання мати таку професію. Наші спроби були вдалі, ми розробили навчальний план. Вони вчаться 2 роки 5 місяців. Наші спостереження за процесом навчання показали, що досить складно йде лекційна справа. Бо на практиці вони активні, жваві, їх індивідуально навчають методиці масажу. А на лекції ефективність від викладання була дуже низькою.

Прийшла світла думка, що ми можемо дати їм можливість готуватися заздалегідь, а самі лекції зробити як семінарські заняття, щоб активним було їхнє сприйняття. З такою ідеєю я звернулася до пані Оксани Потимко. На нашу спільну радість, така можливість була реалізована. Цього місяця ми вже завершуємо начитування лекцій, відповідно до кількості годин, передбачених навчальним планом, для всього курсу підготовки медичних сестер з масажу з числа осіб з обмеженими можливостями зору. Така справа є позитивно оцінена самими студентами. Вони вже користуються начитаним матеріалом. І наші викладачі зовсім по-іншому почуваються у спілкуванні зі студентами, бо вони приходять на заняття, вже не раз почувши інформацію.

В Україні ще два навчальні заклади, крім нашого, мають таких студентів. Цього року в січні ми випускаємо 8 студентів, вони отримають диплом «Сестра медична з масажу». Вже дуже багато було дзвінків з різних куточків України людей, які цікавляться, чи будемо ми набирати наступного навчального року на цю професію осіб з обмеженими можливостями зору», - пояснює Марія Шегедин, директор Львівського інституту медсестринства та лабораторної медицини ім. Андрея Крупінського, доктор медичних наук.

Організатори планують передати виготовлені навчальні матеріали для незрячих студентів інших медичних коледжів України, а також розмістити їх на одній з веб-сторінок.

«Чи замислювались коли-небудь над тим, наскільки обмеженими є освітні перспективи незрячих абітурієнтів, порівняно зі зрячими? Так, до послуг звичайних вступників – сотні навчальних закладів як за місцем проживання, так і в інших куточках України чи за кордоном. Натомість, вибір навчального закладу чи спеціальності для абітурієнта з особливими освітніми потребами є мінімізований. І пояснюється це не лише замкненістю ВУЗів для такої категорії студентів, але й відсутністю для них навчально-методичної бази (передовсім – підручників).

Протягом останнього десятиліття громадянське суспільство активно долає ці та інші бар’єри. Першість у цьому чимало років поспіль посідають львів’яни з їх інноваціями в освітній та соціокультурній галузях. Достатньо згадати хоча б про започатковану у Львові діяльність щодо створення Першої української дейзі-бібліотеки для незрячих, мультиплікаційних і художніх фільмів з аудіодискрипцією для глядачів з глибокими вадами зору, інклюзивне навчання сліпих дітей у звичайних школах та ін.», - розповідає Оксана Потимко.

Довідка.

Донедавна в Україні функціонував єдиний медичний коледж у м. Генічеську Херсонської області, який приймав на навчання незрячих і слабозорих студентів. З 2007 року ідея підготовки фахівців з глибокими вадами зору за спеціальністю «медична сестра з масажу» успішно реалізована Львівським державним медичним коледжем ім. Андрея Крупінського. Згодом незрячих абітурієнтів розпочали приймати медичні коледжі Києва, Харкова, Чернівців. Проте, станом на грудень 2015 року, в Україні залишились лише три інституції, готові до роботи з незрячими студентами-медиками: у Львові, Генічеську, Харкові.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ