Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Культура

Одного мільярда доларів роялті, який обіцяє Youtube - недостатньо

Одного мільярда доларів виплат роялті, які обіцяє Youtube цього року - недостатньо, кажуть у звукозаписувальних компаніях, - BBC Україна.

Сварка почалася у вівторок, коли головний бізнес керівник YouTube Роберт Кінцл опублікував блог, де розповідав про внесок його сайту в музичну індустрію.

Він сказав, що YouTube сам заплатив один мільярд доларів рекламних роялті. Пан Кінцл також стверджує, що безкоштовні потокові сервіси такі ж важливі, як і сайти з підпискою типу Spotify.

"Google показав більш незрозумілі цифри. Він стверджує, що YouTube платить музичній індустрії", - сказав представник глобального музичної компанії IFPI.

За його словами, "ця заява не дуже радує". Із 800-от мільйонів музичних користувачів в усьому світі, YouTube генерує майже один долар доходу з одного користувача протягом року.

"Ці результати тьмяніють у порівнянні із доходами, які отримують компанії Apple, Deezer та Spotify. Наприклад, у 2015 році Spotify сам заплатив звукозаписувальним лейблам близько двох мільярдів. За оцінками, це 18 доларів на одного користувача".

У своєму блозі, пан Кінцл також зазначив, що теперішня модель - не досконала. Він також стверджує, що "перед YouTube і галуззю загалом багато роботи".

Музиканти кажуть, що YouTube не платить їм і звукозаписувальним студіям справедливі податки. Також вони стверджують, що ресурс повільно реагує на незаконні й піратські матеріали, які завантажують його користувачі. Це та вимога, яке викликає суперечки на YouTube.

Риторика посилилася в цьому році, коли ліцензійні угоди YouTube продовжили із трьома основними звукозаписувальними Sony, Warner і Universal.

Інтернет-галузь також просувала реформи "безпечної гавані". Закони, які означають, що YouTube та інші подібні сайти не можуть оштрафувати за те, що користувачі завантажують захищений авторським правом матеріал, у тому числі повні альбоми. За умови, що його видалять за вимогою.

Артисти Lady Gaga, сер Пол Маккартні, Ед Ширан, Coldplay і Абба написали до Конгресу США, аби там закон змінили.

YouTube нещодавно найняв колишнього виконавчого директора Warner Music Лайора Коена керівником музичного відділу. Цей крок у широких колах пояснили, як спробу залагодити відносини в музичній індустрії.

Він зайняв свій пост у понеділок, за добу до публікації посту пана Кінцла.

Однак компанія IFPI стоїть на своєму. У компанії заявили, що YouTube, як і раніше, "не платять артистам та продюсерам справедливих податків за музику".

Вони також зазначили, що музиканти не отримають свої прибутки, тому що це питання не можна вирішити законодавчо.

BBC Україна

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ