Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Оприлюднено результати найбільшого міжнародного дослідження знань школярів

Напередодні було презентовано результати PISA-2015. Programme for International Student Assessment (PISA) - це тест, що оцінює навички читання, навички з математики та природничих наук, а також вміння розв’язувати задачі.

У дослідженні взяло участь 540 тисяч учнів у віці 15 років з-понад 70 країн та регіонів світу.

Організатори дослідження зауважують, що навчальні результати у багатьох країнах безпосередньо пов’язані з соціально-економічним походженням дітей. Учні з найменш привілейованих груп мають утричі більше шансів отримати низький результат, також вони утричі частіше обирають професійну освіту, а не академічну, при продовженні навчання. Подібною ситуація є й в Україні, де діти з більш забезпечених сімей, які навчаються в “кращих школах” більш успішно складають іспити і мають більші шанси в подальшому отримати якісну освіту. Результати PISA ілюструють приклади країн, яким вдалося мати високі навчальні досягнення, і водночас скорочувати розрив у цих досягненнях особливо розрив, який пов’язують із соціально-економічним становищем дітей. Це Канада, Данія, Естонія, Гонконг.

Особливістю цього тестування є акцент на вмінні використовувати здобуті знання. Від дітей не очікується знати напам’ять дати чи формули, натомість оцінюється їхня спроможність застосувати вивчене для розв’язання практичних задач, наближених до реальних проблем науки та суспільства.

Вже в 2018 році до цього масштабного дослідження зможе долучитися й Україна. Участь в PISA дозволить українцям, зокрема, спеціалістам у галузі освіти, об’єктивно оцінити стан середньої освіти в країні, виявити прогалини та усвідомити значущість поступових перетворень у цій сфері.

На основі багаторічного вивчення різноманітних освітніх систем OECD рекомендує наступні кроки для підвищення рівня академічних досягнень у поєднанні з рівністю, що можуть бути корисними і для українських реалій:

  • висока планка, тобто рівень очікувань, для усіх учнів незалежно від типу навчального закладу;
  • підтримка тих, хто відстає, - як для окремих дітей, так і для шкіл: додаткові ресурси та навчальні години;
  • не залишати учнів на другий рік - ця практика просто не працює;
  • інвестувати в те, аби підготувати та утримати в школі фахових вчителів - постійно навчати їх та дати більше автономії;
  • якомога більше відтягнути в часі відбір до «кращих шкіл» - збільшення стратифікації за будь-якою ознакою, навіть за рівнем навчальних досягнень, автоматично збільшує соціальну стратифікацію.

PISA (The Programme for International Student Assessment) – міжнародна програма оцінки якості системи
освіти. Програма проводиться під егідою Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР). В Україні відповідальним за PISA стане Український центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО).

Офіційний сайт програми PISA-2018 в Україні

CEDOS

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ