Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Перезволоження ґрунтів – основна причина поганих гірських доріг

Причина того, чому ще не закінчені ремонтно-будівельні роботи на відрізку дороги від селища Мохнате до Турківської траси, – у погодних умовах. Так вважає головний інженер проекту реконструкції дороги Володимир Бик.
Як пояснив Володимир Бик у коментарі „Гал-info”, зараз дорога перебуває в стані незавершеного будівництва через зволоженість ґрунтів. „Якщо влітку, поки відбувався тендер і шукали підрядника, була добра погода, та коли приступили до робіт – пішли дощі. У результаті ґрунти є зволоженими і просідають, на дорогах постійно виникають ями. Крім того, вода постійно знаходить виходи. Але це природно, треба почекати до весни, яка в Карпати прийде в квітні, щоб шар дорожного полотна встоявся, і тільки тоді скорегувати проект. Навесні осадка покаже деталі, з якими треба буде працювати – внести корективи по ходу виконання проекту, ущільнити ґрунт і потім покласти шар асфальту, та зробити відвід води. Зараз розленцьовано верхній шар щебеню і потім, зробивши все необхідне, покладемо шар асфальту. Цю зиму прийдеться ще перечекати так, як є”, – каже інженер.
За словами інженера, проблему, крім іншого, створило також те, що замість передбаченого проектом кар‘єрного гравію, було використано вологий річковий гравій з мулом. „Так, коли замість кар‘єрного сухого гравію використали річковий, зміни в проект не вносилися. Але й сам проект був розрахований на 1,5-2 місяці, а будівництво вже тягнеться значно довше”, – каже Володимир Бик.
Водночас експерт сучасних дорожних технологій, директор ТзОВ „Пролог” Мирослав Гаврилів впевнений, що дорога будуватиметься значно довше, аніж до весни наступного року. „Тут надзвичайно складні перезволожені гірські ґрунти, тому при будівництві дороги треба багато часу, щоб вода знайшла своє місце. Крім того, в гірських умовах треба використовувати морозостійкі бітуми і потрібно посилювати верхній шар та постійно здійснювати лабораторний контроль. Дорога ще мінімум як два роки буде „ходити” і це нормальне явище”, – каже Гаврилів. 
Серед найгірших в цьому районі є відтинок дороги Мохнате – Бориня та в с.Верхнє Висоцьке.
Нагадаємо, що на відтинку дороги від селища Мохнате до Турківської траси рівно рік тому через поганий стан дорожного покриття та незадовільний стан транспортного засобу з моста впав автобус і загинуло 4 особи. У квітні було проведено перший, а в серпні 2006 року другий тендер на виконання підрядних робіт, який виграло „Шляхо-ремонтне будівельне управління № 65” з проектною сумою 4 млн 600 тис. грн.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ