Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

П`ять компаній замість регіональних філій, - стратегія Укрзалізниці на 5 років

Голова правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцех Балчун сьогодні, 23 травня, провів у Львові прес-конференцію, на якій розповів про досягнення його команди за 10 місяців роботи та про п’ятирічну стратегію розвитку ПАТ «Укрзалізниця» (у 2017-2021 роках) у регіональних філіях товариства. Окрім того, відбулось представлення нового керівника Львівської залізниці Ігоря Груника, інформує кореспондент Гал-інфо.
Гал-інфо

Як розповів Войцех Балчун, такі потужні компанії як ПАТ «Укрзалізниця» мають діяти тільки на основі багаторічного плану, однак, в Україні це завжди було не так, що й призвело до складної ситуації у галузі залізничних перевезень.

«Я можу оцінити роботу ПАТ «Укрзалізниця» тільки від липня 2016, коли мене призначили керівником товариства. Коли я прийшов, фірма була на межі паралічу, не було запчастин, відсутність палива. Однак, нам вдалось опанувати цю ситуацію. Зараз ті, хто не є зацікавленим у розвитку залізничної галузі, дуже критикують нашу стратегію розвитку.

Для прикладу, минулого року ми відремонтувати понад 30 тис. вагонів, хоча заплановано було тільки 19 тис. Ми придбали понад 1 тис. локомотивних вагонів, а для порівняння у 2015 році таких вагонів було придбано тільки 26. Щодо пасажирських вагонів, то у 2016 ми закупили 19 таких вагонів, а у 2015, на жаль, не було закуплено жодного.

У 2016 ми модернізували 213 км інфраструктури, що у 4 рази більше, ніж  у 2015. Додам, що нашій команді вдалось сплатити 7 млрд грн кредиту. Також ми вирішили одну із глобальних проблем – це закупівля палива за ціною нижчою, ніж  ринкова, окрім того, відновили 40 денний запас палива»,- зазначив Войцех Балчун.

За його словами, стратегією розвитку передбачено продовження процесу реформування галузі шляхом побудови вертикально інтегрованої структури. Зокрема, будуть створені компанії за напрямками діяльності, а не за регіональним принципом, як було раніше. На розвиток такої стратегії передбачено 130-150 млрд гривень, але фінансуватися стратегія буде не тільки за рахунок підвищення цін на проїзд у поїздах.

«Ми повинні пам’ятати, що  Укрзалізниця це не тільки пасажирські перевезення, тому нам потрібно будувати збалансовану систему», - наголосив посадовець.

«Бізнес-модель ПАТ «Укрзалізниця» буде побудована на п'яти бізнес-вертикалях: вантажні перевезення та логістика, пасажирські перевезення, інфраструктура, послуги тяги, виробництво та сервіс. Усі компанії за сегментами ринку будуть створені у 2017-2019 роках», - сказав Голова правління ПАТ «Укрзалізниця».

"Передбачено, що до 2021 року частка ринку контейнерних перевезень залізницями збільшиться з 29 до 45 %. Також для покращення якості обслуговування заплановано збільшити швидкість доставки вантажів на 15%, покращити обіг вагонів на 20 %.  Окрім того, планується закупити понад 20 тис. одиниць.

Такі заходи дозволять на 100% задовольнити попит на вантажні перевезення з урахуванням поточного прогнозу зростання вантажопотоків. Активніше розвиватиметься транзитний потенціал. Інвестиції в сектор вантажних перевезень складуть понад 28 млрд грн, за які буде придбано 20 тис. нових вагонів та модернізовано 50 тис. вагонів наявних.

У пасажирському секторі, до вже існуючих Пасажирської компанії та Української швидкісної залізничної компанії у 2018 році буде створено шість регіональних компаній з приміських перевезень та вокзальна компанія. Для покращення якості обслуговування пасажирів передбачено придбання нового рухомого складу, розширення мережі швидкісних поїздів категорій «Інтерсіті», «Інтерсіті+», «Нічний експрес», оптимізація їх використання, впровадження нових стандартів обслуговування пасажирів.

9 млрд грн буде спрямовано на придбання 400 вагонів, 11 млрд - на придбання електропоїздів, 3,5 млрд - на дизель-поїзди та понад 10 млрд - інвестиція на модернізацію та ремонт наявного рухомого складу. Варто зазначити, що ці інвестиції будуть можливі лише за розробки дієвих механізмів державної підтримки", - пояснив  Войцех Балчун.

"Також буде створена окрема компанія - оператор тягового рухомого складу. За п'ять років Укрзалізниця має намір придбати понад 200 нових локомотивів та провести модернізацію існуючих. Загалом інвестиції в тяговий рухомий склад становитимуть понад 40 млрд грн, з яких 30 млрд - на придбання нових локомотивів та 9,5 млрд - на модернізацію та ремонт. За допомогою підвищення якості планування, використання та розподілення тягових ресурсів ефективність використання рухомого складу буде збільшена на 15%.

Щодо фінансових результатів, доходи ПАТ «Укрзалізниця» будуть збільшуватися за рахунок збільшення обсягів продажів, впровадження нових послуг, гнучкого ціноутворення. У 2021 році чистий дохід заплановано збільшити до 115,6 млрд грн (зростання на 45% у порівнянні з 2017 роком), а фінансовий результат складе 13,4 млрд грн при зростанні маржинальності EBITDA до 35%. Покращення фінансового результату дозволить не тільки оновлювати, модернізувати рухомий склад та інфраструктуру, а й збільшувати надходження до державного бюджету. Упродовж 5 років бюджетні надходження складуть 105 млрд грн", - резюмував Голова правління ПАТ «Укрзалізниця».

"Укрзалізниця - це найбільший виклик у моєму житті. Вже цього року  буде запущено потяги сполученням із України до Польщі, Словаччини, Угорщини та Румунії. Ми над цим працюємо", - додав Войцех Балчун.

Додамо, ця стратегія представлена трудовим колективам регіональних філій для її обговорення. Після чого документ буде направлений на розгляд наглядової ради ПАТ «Укрзалізниці» та Кабінету міністрів України.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ