Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

"Ситуацію із стипендіальним забезпеченням потрібно було змінити вже давно", - Лікарчук

"До мене звертаються ЗМІ з проханням дати коментар останніх рішень стосовно стипендіального забезпечення. Але, у більшості випадків, або мої слова перекручують, або публікують якісь фрагменти з того, що я сказав. У результаті втрачається й нівелюється зміст сказаного. Тож, щоб уникнути можливих інсинуацій, оприлюднюю свою точку зору на це питання", - зазначив Ігор Лікарчук на своїй Facebook сторінці.

"Ситуацію із стипендіальним забезпеченням потрібно було змінити вже давно. Тому, рішення про це перезріло. Тож добре, що воно, хоч і якесь, але вже є. Усе-таки рух. Але.

1. Я не вірю у прозорість та обєктивність рейтингів, котрі будуть складатися в університетах, і на основі яких будуть визначатися ті, хто має отримати стипендію. Не вірю тому, що поняття "прозорість" та "обєктивність" для 98% українських університетів такі ж чужі, як і поняття "наукова діяльність" та "якість освіти". Тобто, видимість буде. Результатів не буде.

2. Оцінка, скажімо, 5 балів в КНУ ім. Шевченка - це не оцінка 5 балів в якомусь університеті, що розташований за 250 км. від столиці. Бо, Слава Богу, в КНУ іще не заманюють студентів на більшість спеціальностей. Вони туди приходять самі й витримують певний конкурс. У провінційних університетах, до яких студентів заманюють й готові носити на руках кожного, 5 балів будуть ставити всім, аби той передчасно не втік. Так, як їм зараз ставлять оцінки навіть тоді, коли вони не відвідують занять. 

3. Перш ніж запроваджувати нову систему нарахування стипендій, варто розібратися з мертвими студентськими душами.

4. Я не розумію, чому соціальну стипендію потрібно платити із освітянського бюджету. Це є СОЦІАЛЬНА стипендія. Ії має виплачувати Мінсоцполітики. Там є певні механізми для того, щоб уникнути ситуації, коли цю стипендію будуть отримувати ті, хто приїздить на заняття на автомобілях класу "люкс". Для чого винаходити велосипед МОН та ректоратам університетів? 

5. Пропонований підхід знову розмежовує вищі навчальні заклади та студентів, котрі навчаються в них на дві групи: ті, що фінансуються з бюджету та недержавної форми власності. Якщо студент навчається в недержавному ВНЗ, але показує набагато кращі й продуктивніші результати навчання та має серйозну перспективу, чому його держава не може підтримати стипендією?", - зазначив Ігор Лікарчук.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ