Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Економіка

Україна "сіла" на вугільну "голку" Росії, - ЗМІ

Додатково до критичної залежності від російського газу і ядерного палива, Україна легко і невимушено "сіла" ще й на енерговугільну "голку". Про в це у своїй статті "Прощання з Донбасу" для ZN.UA пише Ігор Маскалевич.

Він зазначає, що запаси антрациту обвалилися на чверть. А саме на такому вугіллі працює половина з 14 великих українських ТЕС.

Після першої партії південноафриканського вугілля трохи покращилася ситуація для теплоенергетики, однак це викликало великий скандал через ціну і якість. Тепер з країн далекого зарубіжжя, які видобувають антрацит, майбутньою зимою варто розраховувати тільки на Австралію. У неї вже почав купувати вугілля Рінат Ахметов.

Тим часом вугільний конфлікт призвів до того, що обсяги планованих поставок з ПАР, призначених державному "Центренерго", можуть скоротитися вдвічі від раніше запланованих, - до півмільйона тонн.

"Втім, святе місце порожнім не буває - тут же з'явилося "русійське" вугілля. Договори укладені на поставку 320 тис тонн вугілля українського походження і 509 тис тонн російського енергетичного вугілля.

Разом з південноафриканським це становитиме 1,08 млн тонн, пише автор.

У повідомленні "Центренерго" йдеться про те, що це - наслідок "розпоряджень уряду з приводу вживання вичерпних заходів щодо диверсифікації джерел енергетичного вугілля". В "перекладі" це означає, що половина зазначеного обсягу буде поставлена з Росії", - йдеться в статті.

"Цікаве й формулювання "вугілля українського походження". На контрольованій українською владою і військами території немає працюючих шахт, що добувають енергетичні марки вугілля. Так що, швидше за все, мова йде про завислі на окупованій Луганщині запасиз можливістю постачання через територію РФ", - відзначає автор статті.

При цьому, згідно зі статистикою Міненерговугілля, виявилося, що ще в жовтні на експорт пішло до 40 тис тонн вугілля марки "А", а по Донецькій залізниці було відвантажено 76 тис тонн вугілля марок "А" і "Т".

"І це в той час, коли Україна відчайдушно шукала ці марки вугілля на ринку. У міністерстві вважають, що це вугілля з" копанок ", і що хтось непогано на цьому нагрів руки", - йдеться в статті.

Як зазначає автор тексту, по суті, на додачу до критичної залежності від російського газу і ядерного палива, ми легко і невимушено "сіли" ще й на енерговугільну "голку".

Крім того в липні-серпні сепаратисти почали методично підривати мости на Донбасі, швидко паралізувавши таким способом перевезення вугілля залізницею. Дивно, але залізничний напрям на Росію майже не постраждав.

Економічна правда

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ