Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

В Верховній раді розглянуть законопроект про аудит безпеки автомобільних доріг

Цього тижня у Верховній Раді зареєстровано декілька транспортних законопроектів, ініційованих Міністерством інфраструктури. Серед них №7320 щодо аудиту безпеки автомобільних доріг. Мета - зробити так, щоб дороги і вулиці ставали після ремонту ставали безпечнішими, ніж до. Про це повідомили в прес-службі Мінінфраструктури.

Досвід 2015-2017 року засвідчив, що експлуатація доріг після ремонту часто призводить до зростання травматизму та смертності внаслідок дорожніх аварій. Крім фактору перевищення швидкості водіями, важлива роль інфраструктурних факторів. Найбільш поширені інженерні недоліки на відремонтованих дорогах:

  1. Помилки в розташуванні пішохідних переходів, відсутність на них засобів безпеки (острівці безпеки, тротуари, точкове освітлення та ін.);
  2. Небезпечні рішення в організації примикань і перехресть, що підвищує ризики фронтальних та бокових зіткнень;
  3. Недоліки у схемах нанесення розмітки (додаткові смуги, дозвіл/заборона обгону, конфлікт розмітки з дорожніми знаками тощо);
  4. Відсутність, застарілість або помилки в проектуванні засобів організації руху (бар’єрних огороджень, дорожніх знаків та ін.).

На противагу, аудит безпеки дозволить зробити дорожню інфраструктуру безпечною, яка: 

  1. Фізично унеможливлює певні фактори ризику – наприклад, кільцеве перехрестя унеможливлює ризик фронтальних зіткнень при лівому повороті;
  2. Знижує фактори ризику – наприклад, якісне бар’єрне огородження знижує ймовірність перекидання або наїзду на дерево в разі втрати контролю над автомобілем, а безпечне планування знаків і розмітки знижує ймовірність втрати контролю; 
  3. Впливає на поведінку учасників руху – наприклад, острівці безпеки і якісна схема організації руху знижують середню швидкість руху унеможливлює небезпечне паркування в зоні пішохідних переходів.

Аудит проводиться на стадіях проектування, будівництва, введення в експлуатацію та експлуатації. Мета аудиту – зменшити ймовірність дорожніх аварій та тяжкість їхніх наслідків через підвищення рівня безпеки інфраструктури. Проект розроблений відповідно до Директиви 2008/96/ЕС «Про управління безпекою інфраструктури» та буде доповнений низкою підзаконних актів й навчанням групи незалежних аудиторів.

Замовники аудиту: 

  • Власники доріг – Укравтодор, служби авомобільних доріг в областях, обласні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування;
  • Фізичні та юридичні особи – депутати місцевих рад, районні адміністрації, громадські організації, ініціативні групи, компанії тощо.


Виконавці аудиту:

  • Аудитор – фізична особа, яка відповідає кваліфікаційним вимогам, має чинний сертифікат аудитора та внесена до Реєстру аудиторів;
  • Юридичні особи – суб’єкти господарювання, які мають у своєму складі (в штаті або за контрактом) сертифікованого аудитора, внесеного до Реєстру.


ЗМІСТ ЗАКОНОПРОЕКТУ:

  1. Запроваджує поняття «Аудит безпеки автомобільних доріг» в Законі України «Про автомобільні дороги»
  2. Поширює поняття аудиту на всі автодороги: державного значення, місцевого значення, та на вулиці і дороги населених пунктів
  3. Передбачає обов’язковість аудиту на міжнародних автодорогах, міжнародних та національних транспортних коридорах
  4. Передбачає проведення аудиту на стадіях проектування, будівництва та введення експлуатацію
  5. Передбачає інспекційний аудит на стадії експлуатації з періодичністю не менше ніж один раз на три роки
  6. Забороняє тиск на аудитора з боку замовника чи інших сторін
  7. Уповноважує Кабінет Міністрів України затвердити вимоги до аудитора та порядок здійснення аудиту
  8. Уповноважує Міністерству інфраструктури України затвердити порядок ведення Реєстру аудиторів. 

Прийняття Закону – лише перший крок на шляху до безпечної дорожньої інфраструктури, який, ми сподіваємось, Верховна Рада зробить до кінця 2017 року. Паралельно з цим Міністерство інфраструктури та партнери працюють над наступними кроками:

  1. Порядок здійснення аудиту та вимоги до аудиторів – постанова Кабінету Міністрів України
  2. Порядок ведення Реєстру аудиторів – наказ Міністерства інфраструктури України
  3. Навчання і сертифікація 15 аудиторів в рамках проекту Європейського інвестиційного банку «Модернізація та підвищення безпеки мережі автомобільних доріг в Україні»
  4. Оголошення тендерів і початок аудиту безпеки на автомобільних дорогах державного значення у 2018 році 
  5. Ініціювання процедур аудиту в містах та об’єднаних територіальних громадах рішеннями органів місцевого самоврядування.

Команда підтримки реформ висловлює вдячність всім учасникам, які активно працювали і продовжують працювати над запровадженням аудиту безпеки автомобільних доріг: Міністру інфраструктури Володимиру Омеляну, керівнику автодорожного департаменту Віктору Сасіну, Народним депутатам України, які надали повну підтримку в реєстрації законопроекту, Державному агентству автомобільних доріг, ДерждорНДІ, проекту «Модернізація та підвищення безпеки мережі автомобільних доріг в Україні» за підтримки Європейського інвестиційного банку, громадським організаціям Vision Zero, Асоціація велосипедистів Києва, Центр демократії та верховенства права, Кампанії "За безпечні дороги" та іншим активним учасникам процесу. 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ