Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Кримінал

Від Загарії вимагають інформацію щодо розслідування діяльності львівського "Беркуту" на Майдані

ВІд нового начальника міліції Львівщини вимагають надати повну інформацію за результатами проведених повноцінних службових розслідувань про обставини перебування бійців Львівського БМОП «Беркут" у відрядженні в Києві під час подій на Майдані. Про це йдеться у запиті депутата Львівської областої ради Олександра Ганущина до начальнику ГУ МВС України у Львівській області Дмитра Загарії.

Подаємо текст запиту у повному обсязі:

Громадськість Львівщини вимагає повноцінного, різностороннього вивчення скоєних злочинів під час подій грудня 2013 року - лютого 2014 року не тільки з метою встановлення конкретних винуватців (організаторів, виконавців), але і в якості профілактичної, люстраційної міри, яка б стала потужним попереджувальним засобом на шляху очищення органів влади та суспільства в цілому від проявів корупції. 

Сьогодні правоохоронні органи складають іспит перед суспільством на здатність до упровадження європейських стандартів в діяльності з протидії злочинності та відновлення довіри громадян у верховенство прав.

Я, як депутат Львівської обласної ради, неодноразово скеровував депутатські звернення з проханням провести службові перевірки щодо участі усіх службових осіб Львівського БМОП «Беркут», що несли службу у м. Києві під час подій грудня 2013 року - лютого 2014 року, в тому числі і, будучи свідками вчинення масових вбивств, нанесення тілесних ушкоджень різного ступеню тяжкості, перевищення владних повноважень, посягань на особисту безпеку та майно громадян України, що масово вчинялися у вказаному періоді службовими особами МВС України, та притягнути до відповідальності службових осіб Львівського БМОП «Беркут», винних у скоєнні злочинів.

Однак, чіткої і конкретної відповіді від ГУМВС України у Львівській області щодо встановлення службових осіб Львівського БМОП «Беркут», котрі несли службу ум. Києві під час подій грудня 2013 року - лютого 2014 року, та вчиняли незаконні дії з перевищенням власних повноважень, ані у мене, ані у громадськості Львівщини немає.

У листі від 18.04.2014 № 28/41 т.в.о. начальника ГУМВС України у Львівській області Маруняк С.Р., підтвердив, що відповідно до службових телеграм МВС України від 20.11.2013 року та 11.12.2013, особовий склад батальйону міліції особливого призначення «Беркут» ГУМВС України у Львівській області був у відрядженні для надання практичної допомоги у забезпечення охорони громадського порядку ГУМВС України в м. Києві.

Як зазначено у даному листі, з 23.11.2013 року до 08.01.2014 року у відрядженні перебувало 80 працівників БМОП «Беркут», з 11.12.2013 – 08.01.2014 – 51 особа, з 14.01.2014-19.02.2014 – 130 осіб.

Також т.в.о. начальника ГУМВС України у Львівській області повідомив, що за результатами проведеного позачергового атестування особового складу БМОП «Беркут» ГУМВС України у Львівській області атестовано 235 чол., не атестовано у зв’язку з проведенням перевірки за фактом відкритого кримінального провадження – 10 чол., виявили бажання служити в інших підрозділах ГУМВС – 6 чоловік, звільнено за власним бажанням – 11 чоловік.

У засобах масової інформації неодноразово повідомлялося, посилаючись на інформацію працівників БМОП «Беркут», що діяли за наказом свого керівникаПацеляка Р. Проте жодних дієвих заходів щодо притягнення до відповідальності цього керівника за порушення Присяги працівника органів внутрішніх справ та за злочинні накази своїм підлеглим не вжито, а повідомляється лише про те, що Пацеляк Р. звільнений за власним бажанням.

Звертаю Вашу увагу, що за такі злочинні дії керівника особового складу батальйону міліції особливого призначення передбачена стаття 365 Кримінального кодексу України, відповідно до якої перевищення влади або службових повноважень, тобто умисне вчинення працівником правоохоронного органу дій, які явно виходять за межі наданих йому прав чи повноважень, якщо вони супроводжувалися насильством або погрозою застосування насильства, застосуванням зброї чи спеціальних засобі, які спричинили тяжкі наслідки - караються позбавленням волі на строк від семи до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Щодо процедури звільнення керівника особового складу батальйону міліції особливого, то відповідно до законодавства України припинення трудових правовідносин з ініціативи працівника органів внутрішніх справ - це розірвання трудового договору за волею самого працівника. Відповідно до статей 38, 39 КЗпП України працівник ОВС має право розірвати трудові відносини в будь-який час за власним бажанням. Особливість застосування цієї норми полягає у порядку проведення звільнення працівника. Якщо за загальним правилом працівник зобов'язаний попередити про це власника або уповноважений ним орган письмово за два тижні, то в Положенні про проходження служби встановлений особливий порядок звільнення за власним бажанням працівників органів внутрішніх справ. Особи рядового і начальницького складу, які виявили бажання звільнитися зі служби за особистим проханням, попереджають прямого начальника органу внутрішніх справ про прийняте ними рішення не пізніш як за три місяці до дня звільнення, про що подають рапорт за командою.

Стосовно інших службових осіб Львівського БМОП «Беркут», котрі несли службу у м. Києві під час подій грудня 2013 року - лютого 2014 року, то на сторінках регіонального Інтернет - видання http://galinfo.com.ua/news/161102.html розміщена стаття «Як львівський «Беркут" розганяв Майдан» із вказаними прізвищами бійців львівського БМОП "Беркут", котрі брали активну участь у кривавих подіях у Києві.

Також повідомлення Інформаційної агенції «Галнет», громадські активісти створили ініціативну групу «Не дамо забути звірства львівського «Беркуту», причиною створення якої стало «небажання влади наказати винних у звірствах проти нас та наших колег, які чинилися «беркутівцями» на Майдані».

Адже, як зазначають ініціатори групи, за час, який пройшов, а це вже майже три місяці, не має жодного покараного за застосування сили і спецзасобів працівника особового складу батальйону міліції особливого призначення «Беркут» ГУМВС України у Львівській області.

Втративши надію на справедливе розслідування ГУМВС України у Львівській області, громадськість Львівщини самостійно почала збирати інформацію про всіх причетних до звірств, всіх хто був у столиці під час подій Майдану, зі слів самих міліціонерів «Беркуту» та через відкриті засоби масової інформації і виклали її в єдину таблицю http://goo.gl/wzz6j7. Дана таблиця надана у відкритому доступі, у якій можна залишити коментар щодо характеристики дій окремого бійся «Беркуту» під час подій на Майдані у м. Києві.

У коментарях до цієї таблиці вказано, що ст. лейтенант Паславський здійснював відеозаписи, в яких закріпленні факти участі окремих бійців львівського «Беркуту» на Майдані у м. Києві протягом грудня 2013 року - лютого 2014 року.

Ініціатори групи «Не дамо забути звірства львівського «Беркуту» зазначають, «ми це робимо для того, щоб не повторилося так як у 2005 році. За звірства і вбивства мають бути покарані, інакше новий Майдан неминучий».

Окрім цього, вертаю Вашу увагу на публікації :

http://www.wz.lviv.ua/ukraine/126311 «Львівський "беркутівець" розповів, як застрелили Нігояна і Жизневського: "Бойові патрони видавали вільно";

http://www.wz.lviv.ua/leopolis/126201 ««Переатестацію колишніх «беркутівців» проводять ті, яких люструвати треба у першу чергу…»;

http://galnet.org/interview/120876-spovid-lvivskoho-berkutivtsya-yahnyatamy-my-tam-ne-buly - «Сповідь львівського «беркутівця». Ягнятами ми там не були».

Інформації, котра викладена у перелічених публікаціях є достатньо длятого, що за результатами службового розслідування встановити причетність кожної службової особи Львівського БМОП «Беркут» до звірств, вчинених ними на Майдані.

В свою чергу, прокурор Львівської області у листі від 10.04.2014 року № 15/1-6712-14 зазначив, що слідчим відділом Франківського РВ ЛМУ ГУМВС України у Львівській області розслідується кримінальне провадження за фактом загорання у приміщенні БМОП «Беркут» ГУМВС України у Львівській області, що по вул. Тролейбусна, 16 у м. Львові, внаслідок якого загинули два працівника вищевказаного підрозділу за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 194 КК України.

Весь особовий склад Львівського БМОП «Беркут» володіє інформацію хто саме зі службових осіб спецпідрозділу винен у підвалі бази, проте ті хто це вчинили не просто не взяті під варту, чи звільнені з органів внутрішніх справ, а й досі займають високі посади в системі УМВС у Львівській області.

Також, слідчим відділом прокуратури області розслідується кримінальне провадження за фактом виявлення 20.02.2014 на автодорозі Київ-Чоп, біля с. Тростянець Миколаївського району Львівської області, в автомобілі працівників БМОП «Беркут» ГУМВС України у Львівській області, марки «ВАЗ-21014», бойових припасів, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 263 КК України.

За наявною у мене інформацією, службові особи Львівського БМОП «Беркут» котрі поцупили зброю з бази спецпідрозділу та проходять по кримінальному провадженню досі не відсторонені наказом від виконання обов’язків.

Відповідно до ст. 28 Кримінального процесуального кодексу України, під час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки. Розумними вважаються строки, що є об’єктивно необхідними для виконання процесуальних дій та прийняття процесуальних рішень. Розумні строки не можуть перевищувати передбачені цим Кодексом строки виконання окремих процесуальних дій або прийняття окремих процесуальних рішень.

Відповідно до пп. 2 ч. 1 ст. 219 КК України, досудове розслідування повинно бути закінченопротягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину.

Як зазначалося вище, 235 працівників особового складу БМОП «Беркут» ГУМВС України у Львівській області пройшли позачергове атестування та мали можливість претендувати на посади в новому спецпідрозділі під назвою "Підрозділ спеціального призначення".

14 березня 2014 року Інтернет - видання «Високий замок online» опублікував статтю «Переатестацію колишніх «беркутівців» проводять ті, яких люструвати треба у першу чергу…», в якій зазначено. що «переатестацією у Львові займалися посадові особи, які безпосередньо причетні до бійні на Майдані. Зокрема і… колишній командир «Беркута» Ростислав Пацеляк».

Підтвердженням фактів, викладених у вищевказаній статті, створення видимості роботи, імітації профвідбору працівників особового складу БМОП «Беркут» ГУМВС України у Львівській області є те, що 32 бійці спеціального підрозділу міліції Львівщини відмовилися виконувати наказ МВС та їхати для охорони громадського порядку на схід України (http://zik.ua/ua/news/2014/05/08/z_militsii_lvivshchyny_zvilnyly_32_spetspryznachentsiv_yaki_vidmovylysya_ihaty_na_shid_ukrainy_486090).

З розповіді одного з бійців львівського «Беркуту» http://galnet.org/interview/120876-spovid-lvivskoho-berkutivtsya-yahnyatamy-my-tam-ne-buly, можна зробити висновок, що головним критерієм вдалої переатестації після революційного Майдану, є спільний страх між керівником і підлеглими за вчинені проти майданівців злочини і спільні ж спроби їх приховати.

Стосовно Вашої заяви (http://galinfo.com.ua/news/161950.html) про проведення нової переатестації колишніх працівників особового складу БМОП «Беркут» ГУМВС України, а тепер спеціального підрозділу міліції Львівщини, то обов’язковим є залучення громадського контролю, який життєво необхідний, зважаючи на суспільну увагу до цього та необхідність виявлення серед колишніх «беркутівців» вбивць.

Вважаю за необхідне звернути увагу на те, що 27 березня 2014 року Верховна Рада України прийняла законопроект № 0947 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інформацію» (у новій редакції) та Закону України «Про доступ до публічної інформації».

В мережі Інтернет http://medialaw.kiev.ua/Analytics/371/ Інститут медіа права надав роз’яснення щодо внесених змін вищевказаного Закону.

Зміни до Закону «Про захист персональних даних» перш за все скасовують презумпцію конфіденційності персональних даних і передбачають, що персональні дані лише можуть бути віднесені до конфіденційної інформації про особу законом або відповідною особою. При цьому закон прямо передбачає, що не є обмеженою в доступі інформацією:

-персональні дані, що стосуються здійснення особою, яка займає посаду, пов’язану з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, посадових або службових повноважень;

-персональні дані, зазначені у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, оформленій за формою і в порядку, встановленими Законом України “Про засади запобігання і протидії корупції” (крім встановленого переліку);

-інформація про отримання у будь-якій формі фізичною особою бюджетних коштів, державного чи комунального майна.

Оновлена норма передбачає можливість встановлення і інших законних заборон на віднесення персональних даних до інформації з обмеженим доступом.

Не менш важливим в цьому аспекті є ще одне положення, а саме: «Порядок доступу третіх осіб до персональних даних, які знаходяться у володінні розпорядника публічної інформації, визначається законом «Про доступ до публічної інформації», тобто розпорядник публічної інформації не зможе відмовити в наданні інформації на підставі відсутності згоди особи на поширення її персональних даних, що вимагається лише відповідно до Закону «Про захист персональних даних».

Таким чином, закріплена в Законі «Про доступ до публічної інформації» вимога за якою не запитувач інформації має доводити, що інформація є відкритою, а розпорядник цієї інформації може відмовити лише у випадку, коли для цього існують обґрунтовані підстави, нарешті знайшла своє відображення і в Законі «Про захист персональних даних».

Враховуючи вищезазначені, матеріали службових розслідувань, з урахуванням суспільного резонансу, з прізвищами осіб причетних до звірств, та вчинення службових злочинів мають бути відкритими для громадськості.

Відповідно до частини другої статті 14 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”, посадові особи місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, керівники підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, на звернення депутата місцевої ради надають йому довідкові матеріали та іншу інформацію, необхідні для здійснення депутатських повноважень.

Відповідно до частини другої статті 13 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, а також керівники правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, до яких звернувся депутат місцевої ради, зобов'язані у десятиденний строк розглянути порушене ним питання та надати йому відповідь.

Відповідно до вищезазначеного прошу Вас:

1.Надати інформацію про вжиті заходи щодо притягнення до відповідальності колишнього керівника особового складу батальйону міліції особливого призначення «Беркут» ГУМВС України у Львівській області Ростислава Пацеляка за порушення Присяги працівника органів внутрішніх справ та за злочинні накази своїм підлеглим під час подій грудня 2013 року - лютого 2014 року: проведені перевірки, копії матеріалів проведених перевірок, інформацію про відкриття кримінального провадження.

2.Надати копію рапорту на звільнення колишнього керівника особового складу батальйону міліції особливого призначення «Беркут» ГУМВС України у Львівській області Ростислава Пацеляка та інформацію про причини його звільнення за власним бажанням, що перешкоджали йому виконувати службові обов'язки.

3.Надати повну інформацію про проведені перевірки щодо участі особового складу батальйону міліції особливого призначення «Беркут» ГУМВС України у Львівській області у кривавих подіях грудня 2013 року - лютого 2014 року у м. Києві: обставини перебування бійців спецпідрозділів у відрядженні в м. Києві та інших містах; прізвища, ім’я, по батькові осіб, яким видавалася вогнепальна зброя та набої, обставини використання бійців спецпідрозділів під час подій 19-22 січня і 18-20 лютого; копії пояснень, рапортів, показів свідків, в т.ч. з використанням поліграфу.

4.Надати інформацію чи було допитано у ході досудових розслідувань старшого лейтенанта Паславського, котрий здійснював відеозаписи, в яких закріпленні факти участі окремих бійців львівського «Беркуту» на Майдані у м. Києві протягом грудня 2013 року - лютого 2014 року, чи були вилучені у нього записи і долучені до матеріалів слідства направлені по територіальній підслідності вм. Київ та надати копії його пояснень, показів.

5.Надати інформацію про хід кримінального провадження за фактом загорання у приміщенні БМОП «Беркут» ГУМВС України у Львівській області, що по вул. Тролейбусна, 16 у м. Львові, внаслідок якого загинули два працівника вищевказаного підрозділу за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 194 КК України, із зазначення обвинувачених осіб, чи винесена постанова про притягнення  обвинуваченої (-их) осіб, чи закінчене досудове слідство, чи складений обвинувальний висновок, чи передані матеріали справи до суду, чи було застосовано до обвинуваченої (-их) осіб міри запобіжних заходів, і які саме, чи процесуальні керівники та безпосередні керівники службових осіб спецпідрозділу котрі проходять у якості свідків та яким висунуто підозру пропонували застосувати норму про відсторонення від займаних посад на час проведення перевірок та завершення провадження із копіями документів, що це підтверджують.

6.Надати інформацію про хід кримінального провадження за фактом виявлення 20.02.2014 на автодорозі Київ-Чоп, біля с. Тростянець Миколаївського району Львівської області, в автомобілі працівників БМОП «Беркут» ГУМВС України у Львівській області, марки «ВАЗ-21014», бойових припасів, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 263 КК України, із зазначення обвинувачених осіб, чи винесена постанова про притягнення  обвинуваченої (-их) осіб, чи закінчене досудове слідство, чи складений обвинувальний висновок, чи передані матеріали справи до суду, чи було застосовано до обвинуваченої (-их) осіб міри запобіжних заходів, і які саме, чи процесуальні керівники та безпосередні керівники службових осіб спецпідрозділу котрі проходять у якості свідків та яким висунуто підозру пропонували застосувати норму про відсторонення від займаних посад на час проведення перевірок та завершення провадження

7.Надати інформацію про бійців спеціального підрозділу міліції Львівщини, котрі відмовилися виконувати наказ МВС та їхати для охорони громадського порядку на схід України, із зазначення прізвища, ім’я, по батькові, а також надати копії їх пояснень та усіх матеріалів службових перевірок, котрі проводяться за даними фактами.

8.Притягнути до відповідальності бійців спеціального підрозділу міліції Львівщини, котрі відмовилися виконувати наказ МВС та їхати для охорони громадського порядку на схід України, за порушення Присяги працівника органів внутрішніх справ.

9.Надати інформацію про терміни проведення нової переатестації колишніх працівників особового складу БМОП «Беркут» ГУМВС України, а тепер спеціального підрозділу міліції Львівщини, та склад атестаційної комісії.

10.Видати наказ про проведення службового розслідування за можливими фактами вчинення службових злочинів викладених у відкритих засобах масової інформації, зокрема публікаціях:

http://www.wz.lviv.ua/ukraine/126311 «Львівський "беркутівець" розповів, як застрелили Нігояна і Жизневського: "Бойові патрони видавали вільно" (копія додається);

http://www.wz.lviv.ua/leopolis/126201 ««Переатестацію колишніх «беркутівців» проводять ті, яких люструвати треба у першу чергу…» (копія додається);

http://galnet.org/interview/120876-spovid-lvivskoho-berkutivtsya-yahnyatamy-my-tam-ne-buly - «Сповідь львівського «беркутівця». Ягнятами ми там не були» (копія додається).

http://galinfo.com.ua/news/161102.html - «Як львівський «Беркут" розганяв Майдан» (копія додається);

http://galnet.org/newsticker/140765-u-lvovi-stvoryly-hrupu-ne-damo-zabuty-zvirstva-lvivskoho-berkutu-yaka-rozsliduje-zvirstva-berkutivtsiv-na-majdani - У Львові створили групу «Не дамо забути звірства львівського «Беркуту», яка розслідує звірства «беркутівців» на Майдані (копія додається);

та доручити особам, на кого покладено службове розслідування повідомляти громадськість про його хід у відкритих медіа щотижня.

11.На час проведення службового розслідування відповідно до вимоги № 10 даного звернення відсторонити від займаних посад службових осіб ГУ МВС у Львівській області, колишніх спец призначенців Мину Олега, Кулинича Валерія, М. Процишина,М. Старосільця,В. Дідух, М. Микитовича, В.Дідуха.

12.Проінформувати мене за результатами розгляду даного звернення на адресу Львівської обласної ради та продублювати на електронну адресу [email protected].

Окремо звертаю Вашу увагу на те, що в разі, якщо злочини вчинені службовими особами колишнього Львівського БМОП «Беркут» будуть і надалі замовччуватися та ігноруватися керівництвом ГУ МВС у Львівській області,деклараціїпро відновлення довіри до правоохоронних органівбудуть вартувати рівно стільки ж як запевнення колишніх очільників МВС Захарченка та Генпрокурора Пшонки.

Враховуючи важливість питання, звертаю Вашу увагу і на те, що відповідно до ч. 4 ст. 13 Закону України « Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради може взяти участь у розгляді свого звернення, про що місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, повинні йому повідомити завчасно, але не пізніш як за п'ять календарних днів. У звязку з цим прошу забезпечити моє право передбачене ч. 4 ст. 13 Закону України « Про статус депутатів місцевих рад».

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ