Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Віце-президеннт мережі АЗС не бачить сенсу в існуванні українських нафтопереробних заводів

Будівництво вітчизняного нафтопереробного заводу, як і робота існуючих вже заводів у Дрогобичі та Надвірні, не мають жодного сенсу з точки зору економіки. Про це сьогодні, 28 листопада, під час дискусії в межах XIV Міжнародного Економічного Форуму у Львові заявив віце-президент з фінансово-інвестиційних питань «Концерну Галнафтогаз» (мережа АЗК «ОККО») Василь Даниляк.

За словами Василя Даниляка, вітчизняним АЗС купувати бензин на європейських нафтопереробних заводах значно вигідніше. Ці підприємства нині мають надлишок бензинів приблизно вдвічі більший, ніж потребують європейські споживачі. Водночас будівництво нафтопереробного заводу на території України є настільки вартісним, що ризикує не окупитися ніколи.

«Споживання бензину в Україні щороку падає. Якщо, скажімо, вкласти кошти в модернізацію Кременчуцького нафтопереробного заводу і домогтися глибини переробки нафти на рівні Європи,  його потужностей вистачить, щоб забезпечити потреби України повністю. Тому будувати новий нафтопереробний завод чи вкладати кошти в модернізацію таких заводів у Дрогобичі або ж Надвірній немає сенсу», - сказав він.

Проблеми рентабельності таких підприємств полягають у невеликих обсягах переробки нафти і невеликій глибині переробки, стверджує підприємець.

«В Європі закриваються заводи з вдвічі більшим обсягами переробок, ніж у Дрогобичі. Глибина переробки нафти в Дрогобичі – 50%. В Кременчуці – з натяжкою 60%. У Європі – близько 95%. Це не було проблемою, якби нафта була дешевою, але при нинішній ціні нафти такі підприємства нерентабельні», - сказав він.

Віце-президент «Галнафтогазу» радить вітчизняним підприємствам переходити на виробництво дизпалива, обсяг споживання якого, на відміну від бензину,  зростає.

Нагадаємо, 27-28 листопада у Львові відбувався  XIV Міжнародний Економічний Форум, основними темами якого стали децентралізація влади і наслідки підписання Угоди про Асоціацію з ЄС для бізнесу.

Фото: www.radiosvoboda.org

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ