Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Культура

Возняк презентував у Львові біографію Пінзеля

Сьогодні, 28 лютого 2007 року, у Львові відбулася презентація біографії відомого скульптора Іоана Георгія Пінзеля за участю автора біографії —, головного редактора журналу «Ї», культуролога. Тарас Возняк назвав біографію Пінзеля — «Пропозиції до життєпису та інтелектуальної біографії Майстра Пінзеля».
 «Майстер Пінзель ставить усіх дослідників його творчості і біографії у дуже складну ситуацію. Інколи він видається чистою містифікацією. Однак перед нами величезний доробок – і це проблема. Особливо для західних дослідників. Бо ж дійсно – як же ж так могло статися, що Майстер такого масштабу, такого однозначно європейського рівня, був донедавна цілковито невідомим. Майстер, який одразу, з перших робіт поставив надзвичайно високу планку. Виникає запитання – а де ж його учнівські і ранні роботи? Де він здобув знання, аби сягнути такого рівня майстерності? Сьогодні, попри те, що майже усі його уцілілі твори зібрані до музеїв, ми можемо говорити тільки про частину з його, очевидно, набагато обширнішої творчості. Можливо, ми бачимо тільки вершину, а можливо, і ні. Потрібні інші його твори для порівняння. Тільки де вони? Ми практично нічого не знаємо про нього самого. Чому? Можливо, його особистість була занадто контраверсійною. Бо ж були якісь причини, що Майстер Пінзель, який потугою свого таланту явно перевершував масштаб краю, у якому, силою тих чи інших обставин, опинився, приховував як своє справжнє ім'я, так і першу частину свого життєвого і творчого шляху», — зазначив у біографії Тарас Возняк.
Середина 1740-х років у містечку Бучач на українському Поділлі (на той час – Річ Посполита, Польща) при дворі Канівського старости Миколи Потоцького з’явився скульптор, що назвав себе Пінзелем. Надалі працював з архітектором Бернардом Меретином.
Друга половина 1740-х Пінзель виконує на замовлення Миколи Потоцького алегоричні кам'яні фігури, встановлені згодом на аттику Бучацької ратуші. Для церкви Св. Покрови в Бучачі виконує іконостас, амвон, вівтарі Св. Миколи та Вознесіння Богоматері з алегоричними фігурами Віри, Мужності, Товія та невизначеною жіночою фігурою.
Перша половина 1750-х років Пінзель виконує в Городенківському костелі о. Місіонерів п'ять дерев'яних вівтарів: Богородиці з фігурами Якима, Анни, Єлизавети та Йосипа. Розп'яття з пристоячими Іоаном та Марією, Яна Непомука з жіночими алегоричними постатями. Вівтар з фігурами Св. Вікентія та Св. Роха, Св.Трійці з фігурами Пророка та композицією «Жертвоприношення Авраама». Амвон з євангелістами та рельєфом «Христос у Єрусалимському храмі». Зроблена також фігура «Св. Фелікс з Дитиною» для монастиря сестер Милосердя в м. Маринополь.
Пінзель отримує 990 золотих за виконання разом з Іоаном Георгієм Гертнером у Львівському костелі о. Тринітарів двох вівтарів Патріархів. Додатково для цих вівтарів робить невеликі фігури Яна Непомука та Св. Якима.
Друга половина 1750-х років Пінзель виконав фігуру «Розп'яття» для костелу Св. Мартина у Львові.
1759 року Пінзель проводить роботи у Львівській Архикатедрі Св. Юра (архітектор Бернард Меретин). На фасаді в камені виконується кінна фігура Св. Юра та покровителів родини Шептицьких, що займались будівництвом храму, Св. Леона та Св.Атанасія.
Також ведуться роботи в костелі, що був побудований неподалік Львова, в с. Годовиці Бернардом Меретином. Це Великий вівтар з «Розп'яттям», двома ангелами, Іоаном та Марією, композиціями «Авраам приносить в жертву Ісаака» та «Самсон, що роздирає пащу лева» в натуральну величину.
Іоан Георгій Пінзель помер у кінці 1761 року.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ