Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Я возив і пісок, і рідину, і будматеріали. Але люди – найважчий «вантаж», який може бути

43-річний Орест Байцар із села Суховоля Львівської області понад 1640 змін працює водієм міської маршрутки. Розповідає, що робота не з легких, бо потребує уваги та неабиякої стресостійкості.

Працюю на міському маршруті п’ятий рік. До того 15 років займався вантажними перевезеннями. Возив будматеріали, пісок, щебінь. Коли я відкривав категорію на роботу, знайшов вакансію водія на підприємстві «Фіакр-Львів». Так тут і залишився.  

За день в середньому від 200 кілометрів проїжджаю. На роботу приходжу з самого ранку, а на маршрут виїжджаю залежно від графіка. Спочатку йду до диспетчера оформляти путівку, потім проходжу лікаря. Міряють тиск, мусиш дихнути в трубку. А механік оглядає автобус. Без цих оглядів ніхто на дорогу не пустить.

Робочий день триває 8-10 годин. Зараз особливо важко, бо спека. Машина працює практично без зупину, відповідно до графіка. Маємо 20 хвилин на відпочинок та обід. На кінцевій можна поп­ити чаю. Буває, що випадає працювати на Новий рік, цього року працював на Пасху, але я вже звик.

Якось дружина просилася покататись. Взяв її з собою на маршрут. Вона проїхала одне коло і сказала – «все, більше не хочу», попросила, щоб висадив, бо втомилася.

Я возив і сипучі матеріали, і рідину, і будматеріали. Але люди – найважчий «вантаж», який може бути. Ця робота сама по собі важка. Усвідомлюєш, що відповідальність величезна – довезти пасажирів до точки призначення без пригод. Дороги часто з ямами, тому стараєшся їхати так, щоб людина в салоні не впала, не травмувалася. Є і такі ситуації, які не можна передбачити, тут потрібно бути зібраним і пильним. Львів – велике місто. Кожного дня щось буває – І затори, і аварії, і перекриті дороги.

Вчимося надавати першу медичну допомогу. Тренуємося на манекенах. Всякі ж випадки бувають, от, може, комусь із пасажирів погано стане. Ми повинні знати, чи можна людину рухати, чи ні, в яких випадках яку допомогу надавати. На щастя, в мене ще такого не було.     

Не всі витримують, є такі, що попрацюють тиждень і тікають. Хто спробував цього хліба, знає, що він нелегкий. Важко не тільки фізично, потрібно бути психологічно стійким. Треба тримати себе в рамках. Перед тим, як стати на роботу, проходимо психофізіологічну експертизу, нам дають заключення про психічний стан і придатність до роботи. Такий огляд водії проходять періодично. Людина має бути адекватна.

В людей витягають гаманці. Був випадок, коли в автобусі злодій вкрав у жінки гаманця, люди почали піднімати галас. Я мусив порушити правила й зупинитися не на зупинці. Довелося, аби швидко затримати крадія.  

Кожен пасажир унікальний. Трапляються пасажири й напідпитку. Такі завжди просяться на переднє крісло біля водія – люблять розказувати про себе і вчити, як треба їхати. Показують себе великими професіоналами (сміється). Коли бачу, що заходить така людина, обережно відмовляю. Відразу прошу, щоб ішла на задні сидіння. Мені ж працювати треба. Різне буває, іноді бачиш, що хтось добігає, то чекаєш. Треба до всіх ставитися по-людськи.

Коли виїжджаєш на маршрут і першим до автобуса заходить пільговик – буде невдалий день. У нас є такий забобон (сміється). Розумію, що старші люди своєю працею заробили право на пільговий проїзд. А в нас дуже часто буває так – зайде компанія молоді, двоє заплатять, а інші – ні, дивляться в стелю й мовчать.

Побільшало пасажирів з посвідченнями. А водій же не може перевірити, чи воно справжнє, чи куплене, от люди цим і користуються. Були б штрафи великі, як за кордоном, люди б ставилися відповідально. Зараз усім нелегко, зарплати невеликі, але й підприємство за щось мусить купувати деталі, паливо, транспорт.   

Запрошували на телебачення взяти участь у ранковій програмі, але так склалося, що я не пішов, бо моя дитина потрапила в лікарню. Маю грамоти від підприємства. 

У вихідний день відпочиваю з дружиною і дітьми. Зазвичай вдома або їжджу в село до тещі, працюю на городі. Адже людина створена для того, щоб завжди бути в русі, працювати.   

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ