Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Cуспільство  |  Культура

З нагоди візиту до Львова Президентів поляки знову попросили повернути батальні картини до костелу у Жовкві

На Львівщині очікують зустріч Президентів України та Польщі, яка, за попередньою інформацією, відбудеться 2 грудня з нагоди відкриття митного переходу Грушів - Будомєж. Як стало відомо Гал-інфо, напередодні польська сторона знову повернулася до питання повернення батальних полотен Мартіно Альтамонте «Битва під Парканами» та «Битва під Віднем» до костелу у Жовкві. Торік­­­­­­­­­ після реставрації (коштом Польщі) картини розмістили у Золочівському та Олеському замках.

З цього приводу Гал-інфо звернулося за коментарем до директора Львівської галереї мистецтв Лариси Возницької-Разінкової.

Як вона розповіла, МЗС України справді звернулося до Львівської галереї мистецтв з листом, у якому попрохало розглянути можливість та доцільність тимчасового експонування полотен Мартіно Альтамонте в костелі у Жовкві.

«Учора зібралася реставраційна раді. Наша відповідь негативна. Це неможливо зробити, бо це не картинка, яку можна зняти зі стіни і перевісити на іншу», - зазначила  Лариса Возницька-Разінкова.

Чит. також: «Поляки готові відреставрувати «Битву під Хотином» та «Битву під Клушино», але всі картини слід повернути до костелу»

За її словами, переміщення таких великих полотен є технічно неможливим, адже потрібно готувати риштування, як лицеві так і зворотні, щоб не пошкодити картини. Окрім того немає валків, на які полотна можна було б намотати, адже згинати ці монументальні твори не можна.

«Картини пройшли акліматизацію. Окрім того, це величезні кошти, яких просто немає. У Золочівському замку для того, щоб винести картину «Битва під Парканами» треба знову вибивати вікно, а що з ним робити далі? Через проблеми з казначейство Галерея і цвях не може купити. Розміщення полотен було детально продумано Борисом Григоровичем (Возницьким, - ред). Це полотна кінця 17 ст. і їхнє місце у музеї, адже вони потребують постійного нагляду реставраторів», - заявила Лариса Возницька-Разінкова.

Окрім того, вона наголосила, що костел у Жовкві є діючим і відкривають його лише під час богослужінь, тому відвідувачі не матимуть змоги оглянути полотна постійно. В костелі немає кліматичного контролю, який необхідний полотнам, адже вони дубльовані.

«Від найменшого перепаду вологи чи температури полотна можуть роздублюватися, тобто одне полотно відслоїться від іншого. Також для їх перевезення потрібен спеціальний фургон, обладнаний клімарконтролем», - зазначила директор Галереї.

Чит. також: «Картини Альтомонте розмістили в Золочівському та Олеському замках – як хотів Возницький»

Однак, у галереї мистецтв запропонували вирішення питання перенесення картин у костел Жовкви.

«Ми вийшли із пропозицією, що можемо посприяти у створенні якісних копій цих батальних полотен», - зазначила Лариса Возницька-Разінкова.

Вона зазначила, що у листі МЗС не висуває ультиматуми та не здійснює тиску, а просить надати висновок.

Львівська галерея мистецтв такий висновок надала: недоцільним та технічно неможливо.

Мартіно Альтамонте "Битва під Парканом" (у XVII столітті полотно було найбільшим за розмірами батальною картиною Європи).

Мартіно Альтамонте "Битва під Віднем" (перемога над турецьким військом 12 вересня 1683 року під Віднем).

Фото - Гал-інфо

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ