Слухай онлайн

Будівництво нафтопереробного заводу в Бродах - зробить нашу область потужною у сфері нафтопереробки – Тарас Федак

Виконавча влада планує працювати в економіці області в декількох напрямках:  створювати умови для працюючих підприємств та підприємств, які не працюють. Також  будуть розроблятися програми по енергозбереженні та нові проекти по транспорту про це йшлося в розмові з в.о. заступника голови Львівської ОДА з економічних питань Тарасом Федаком.

- В якому напрямку облдержадміністрація планує розвивати економіку області?
- Для підприємств, які сьогодні добре працюють, на мою думку, слід створити такі умови, щоб вони   нормально розвивалися, а саме забезпечити цим підприємствам  збут своєї продукції на місцевому ринку. Йдеться передовсім про «Ензим», «Галку», «Іскру», «Дрогобицький долотний завод», «Львівський автобусний завод». Щодо транспорту, то відповідні кошти з бюджету слід скеровувати передовсім на купівлю машин, які виробляються на Львівщині. Взагалі питання транспорту по області буде впорядкованим. Насамперед це - частковий перехід на великий автотранспорт та створення всіх умов для того, щоби підприємці, які займаються автоперевезеннями, купували транспорт львівських виробників. Саме такий блок питань ми спробуємо відрегулювати та створити всі умови для функціонування цих підприємств. Також плануємо впорядкувати роботу  з контролюючими органами області. І - якщо немає запитань до підприємства -  можна зменшити перевірки.
Друга категорія – підприємства, на яких слід покращити інвестиційний клімат.  Є ряд державних підприємств, які готові до залучення інвестицій. Це - «Львівприлад», «Полярон», ВО «ЛОРТА» та підприємства, підпорядковані Міністерству оборони. Там не потрібно все починати з нуля! Адже вони вже є інвестиційно привабливими, там підведенні комунікації, газ і світло… Для влади головне – створення нових робочих місць та наповнення бюджету. Адже, якщо прийде інвестор та створяться нові робочі місця, то буде наповнюватися й дохідна частина бюджету, а додаткові кошти, своєю чергою, можна скерувати на соціальні заходи.
- Які програми буде створювати ЛОДА для зменшення енергоспоживання у зв’язку з підвищенням цін на газ та електроенергію?
- Львівщина споживає 2,3 млрд куб. м. газу – половина з цієї кількості припадає на населення. За підрахунками експертів, якщо замінити існуючі опалювальні системи на нові, більш енергозберігаючі, то можна було б зменшити споживання газу на 300 млн куб м. газу – а це вже економія. А якщо започаткувати цей проект, то сюди непогано було б залучити Львівський завод газової апаратури. Це підприємство виготовляє сучасні системи опалення, колонки, які непогано продаються у столичних магазинах. Ми хочемо розробити цю програму і затвердити на сесії обласної ради. Плануємо, щоб на цьому сегменті ринку працювало декілька фірм, які будуть конкурувати між собою. А банки готові все це фінансувати…
  Також слід оптимізувати бюджетну сферу, насамперед - охорону здоров’я, заклади освіти. На жаль, паливні системи, які знаходяться в цих закладах, є дуже й дуже неефективними. Дуже складна ситуація і з населенням… Люди платять зайві гроші, бо коефіцієнт корисної дії таких паливних систем становить близько 30%. А зараз вже є паливні системи, в яких ККД сягає аж 96%! А якщо буде запущена система кредитування, то споживачі самі будуть зацікавлені поміняти старі паливні системи на нові енергозберігаючі.
Якщо запровадити альтернативну систему опалення, то в денний час температура приміщення буде на мінімальному рівні, а у вечірні та нічні години температура може підніматися від 23-х і більше градусів. Це система суттєво зекономить витрати природного газу.
Ми плануємо розробити всі ці програми та затвердити їх на сесії обласної ради. Це дає нам два моменти: по-перше, створить альтернативну систему постачання,  а по-друге, з’явиться велика кількість робочих місць. Для їх встановлення потрібно залучати багато спеціалістів – адже ці системи плануємо встановлювати у кожній квартирі  А банки готові фінансувати цей проект, тим паче, що він окуповується за два роки. Тим паче, що самі працівники банківських структур часто працюють на короткотермінових кредитах і їм дуже вигідні довготривалі фінансові угоди. До речі, курс валюти зараз більш-менш стабільний і це ще один плюс на користь доцільності та вигідності даного проекту. 
- Яка на даний момент ситуація на НПК „Галичина”?
- Новий власник НПК запевнив, що 2006-й рік буде роком стабілізації. Йдеться передовсім про проект в місті Бродах – будівництво нафтопереробного заводу. Ця найбільша інвестиція не лише в Україні, а й в усій Європі, зробить нашу область потужною у сфері нафтопереробки, на новозбудованому заводі  будуть зовсім інші критерії стосовно світлих нафтопродуктів.
А на НПК „Галичина” проблем є декілька. Це, по-перше, дуже низький вихід світлих нафтопродуктів. Якщо є заводи, на яких вихід світлих нафтопродуктів становить 90%, то в Дрогобичі ця цифра становить 30-40%. Іншою складною проблемою є вміст сірки в нафтопродукті - добавка біодизелю дає змогу вирішити цю екологічну проблему.
  Також я буду займатися питанням транспорту. Зараз ми працюємо над оптимізацією системи транспортної мережі -  перевезення на дальніх маршрутах має здійснюватися на  великих автобусах. Є також ідея розробити таку програму, в якій був би поєднані великі автобуси та автобуси малої місткості - оптимальна система, яка давала б змогу нормально ходити пішоходам і їздити автотранспорту.
 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...