Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Депутати Львівської міської ради вивчали досвід німецького міста - побратима Львова Фрайбурга

Упродовж двох днів, 16 – 17 грудня, делегація Львівської міської ради вивчала досвід німецького міста - побратима Львова  Фрайбурга у сфері мобільності і містопланування.
Фото ЛМР.

У складі делегації – представники депутатського корпусу Львівської міської ради, керівник робочої групи з розробки Плану сталої міської мобільності, начальник управління транспорту, заступник міського голови з питань містобудування, головний архітектор Львова.

За словами координаторки поїздки, завідувачки сектору громадських слухань відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради «Львівської міської ради Дзвенислави Челепіс, програма було насиченою і цікавою. У межах перебування у Фрайбурзі львів’яни мали екскурсію центральною частиною міста та старим містом, вивчали транспортну мобільність, знайомилися з концепцією мобільності у місті.

Зокрема, члени делегації побували в управлінні транспорту та розвитку сталої мобільності м. Фрайбурга Freiburger Verkehrs AG - VAG, яке курує роботу трамваїв, автобусів, частково займається плануванням мережі.

Інформативними були лекції, презентації та дискусії у департаменті містобудування Фрайбурга за участю заступника мера з питань містобудування Мартіна Хаага, на яких мали змогу ознайомитися з тим, як планується місто і з тим, як ці плани реалізовуються у подальшому.

Депутат Львівської міської ради Тарас Чолій відзначив, що Фрайбург дещо схожий на Львів, а його досвід з вирішення багатьох проблем надзвичайно корисний для нашого міста. Депутат зазначив, що хоч Фрайбург давно є побратимом Львова, але лише зараз депутати змогли вперше його відвідати. «Поїздка корисна. Приємно, що тут дбають за історичну частину, не забудовують її не властивими будівлями. У цьому місті, та й у Німеччині загалом, турбуються  про те, як зробити життя комфортним для людей. Акцент тут – на екологічно чистий електротранспорт  і на велосипеди. Цікавим є досвід з вирішення проблем із паркування та багатьох інших питань», - зазначив Тарас Чолій.

На корисності поїздки наголошує і депутат Львівської міської ради, член комісії фінансів та планування бюджету Юрій Кужелюк.

«Фрайбург – це місто, яке пересадило мешканців на велосипеди. Навіть гаслом міста є: «Щоб нам не заважали якісь автомобілі». Хоча фрайбуржці мають персональний транспорт, але на роботу вони ним не добираються, для цього користуються або велосипедами, або громадським транспортом, здебільшого трамваями.  Основний рух – на велосипедах, якими вулиці аж запруджені».

На думку Юрія Кужелюка, Львів має чому повчитися у свого міста-побратима Фрайбурга. «Окрім вирішення транспортної проблеми, Фрайбург має цікавий досвід із впровадження відновлювальної енергетики. Ще одна корисна річ, яка могла бути корисною для Львова - це те, що при будівництві трамвайних колій між ними не закладають плити, а засівають травою. Цей досвід Фрайбурга Львів міг би використати, для прикладу, під час прокладання колії на Сихів», - зазначає депутат.

Фантастичним назвав досвід Фрайбурга із вирішення  транспортної проблеми та проблеми паркування ще один учасник поїздки - депутат ЛМР Іван Рудницький, член комісії інженерного господарства, транспорту, зв’язку та житлової політики. За словами депутата, упродовж 50 років вони вирішували цю проблему і досягли вагомих результатів. «Побачивши, що рівень життя людей зростає і вони щораз більше купують автомобілів, вирішили, що з паркуванням і пересуванням транспорту треба щось робити. Зараз одна третина містян пересувається на приватному транспорті, одна третина - на громадському, особливо – на трамваях, і одна третина пересіла на велосипеди. Кожна сім’я має хоча б один велосипед. Це просто вражає, як люди думають за місто, в якому живуть. Висновок для нас, львів’ян: нам треба думати, як якомога менше приватного транспорту запускати у центральну частину міста. Це треба регулювати, зокрема, за допомогою ціни за паркування. Нам треба будувати паркінги, де люди могли б залишити свої авто і передати на велосипед чи на громадський транспорт. Я нарешті зрозумів свого колегу депутата Львівської міської ради Олега Шміда, який наполегливо рекламує велосипед як вид транспорту. Це перспектива для такого міста, як Львів», - розповів Іван Рудницький.

Депутат Львівської міської ради Михайло Дідух наголосив на тому, що найголовнішим для влади Фрайбурга є людина і її комфорт, і завдання, над яким  працює міська влада – понад усе, і влада працює над тим, аби людині було комфортно жити у цьому місті. В історичній частині міста перевагу має пішохід, велосипедист і громадський транспорт, зокрема, трамвай. Трамвай – тому що екологічно чистий, безшумний і може перевезти багато пасажирів.

За статистикою 34% мешканців пересуваються по місту на велосипедах, тоді як на громадському транспорті 21%, а автомобілях тільки 16%.

Михайло Дідух розповів: «Транспорт увесь комунальний, який не є дешевим. Але за такі гроші транспорт має бути якісним. Тут впровадили єдиний квиток для міського і регіонального транспорту, тому доїжджаючи до Фрайбурга, можна пересісти на міський транспорт, за допомогою якого пересуватися у місті».

Підсумовуючи усе те, що побачила львівська делегація під час робочої поїздки до німецького міста – побратима Фрайбурга, голова постійної комісії фінансів та планування бюджету Львівської міської ради Вікторія Довжик відзначила, що учасники робочої поїздки побачили у Фрайбурзі ідеальне майбутнє, але абсолютно досяжне для Львова, і зрозуміли, що тут теж були  подібні проблеми із перевантаженістю, стоянням у корках.

«З розвитком транспортних засобів у 70- 80-х роках ХХ століття почали розширювати дороги і створювати комфортні умови для власників автомобілів. Згодом, коли досягли критичної точки, коли німці стояли по 15 – 20 хвилин у корках, зрозуміли, що щось треба змінювати. Станом на сьогодні вони знову звузили свої дороги, виділили більше місця для пішоходів, велосипедних доріжок і зменшили – для авто.

«Не можна сказати, що це війна проти автомобілів. Це – логічне витіснення їх з простору, особливо з центральної частини міста. Результатом такої роботи стало те, що сьогодні Фрайбург – пішохідно-велосипедне місто, особливо його центральна частина. Більше того, тут не обмежилися центральною частиною, а задумалися над тим, що комфортно має бути мешканцям і в житлових районах. Там є вулиці, де автомобілі можуть рухатися, але зі швидкістю пішохода. Тобто, з одного боку, є можливість для проїзду машин, а з іншого боку, пріоритет там – пішохід. Це нормально сприймають мешканці, бо їм комфортніше жити».

За словами Вікторії Довжик, заступник мера Фрайбурга дав львів’янам такі поради: «Вам треба прийняти два рішення. По-перше, звузити дороги і на кожній магістральній дорозі намалювати велосипедну смугу. По-друге, підняти вартість паркування у центральній частині – не для того, щоб назбирати більше грошей, а для того, щоб привчати мешканців, що в центр не треба їхати, лише за крайньої потреби і за це слід платити дорого». «Таким чином ми не лише розвантажимо наші вулиці, але й зробимо їх більш комфортними для мешканців і покращимо нашу екологію. Адже транспорт – це основне джерело викиду СО2 в атмосферне повітря», - зазначила Вікторія Довжик.

Надія Гербовка

Публікація у рамках Програми висвітлення діяльності Львівської міської ради, її виконавчих органів, посадових осіб та депутатів у засобах масової інформації.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ