Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Олег Синютка: «Господарські прорахунки міської влади очевидні вже не лише фахівцям, а й львів’янам»

На останніх парламентських виборах Львівщина делегувала до Верховної ради України рекордну кількість депутатів – 40. Це – майже десята частина Парламенту, а отже потужне лобі інтересів львівської громади. Очільник області Олег Синютка раз в місяць-два збирається з обранцями від Львівської області на спільні наради, які потім дають конкретні результати.

Олеже Михайловичу, у Вас дуже добре налагоджена співпраця з народними депутатами  від Львівщини.  Ви відчуваєте, що маєте добру опору у Верховній Раді?

Всі говорять, що такої співпраці місцевої влади і народних депутатів від Львівської області  ще ніколи не було. Навіть Президент в одній розмові сказав, що нарешті побачив як Львівщина в стані відстоювати свої інтереси на київському рівні. Коли ми зустрічаємось, інтереси політичних сил, які депутати представляють, відходять на другий план. Це дає можливість доброго лобізму, наприклад, і по перинатальному центру, і по прийняттю закону щодо скерування  доходів по митниці на ремонти доріг.  Більше того, якби не депутати від Львівщини, то ми так і не мали б надання родинам «Небесної сотні» пільг, яких вони заслужили. Я надзвичайно задоволений координаторами депутатського об’єднання «Львівщина». І тут можна особисто подякувати пані Оксані Юринець, бо вона виступає хорошим двигуном такої депутатської роботи і співпраці з місцевими органами влади.

Ви очолюєте обласний осередок партії Блок Петра Порошенка «Солідарність», і ця партія висуває кандидата на посаду міського голови Львова. Чому?

Тому що ми маємо сьогодні для львів’ян найкращу Програму дій. Треба віддати належне тому, що зроблено, але сьогодні дуже важливо також відмовитись від негативних речей, які очевидні. Я переконаний, що прихід нових розумних людей з новими ідеями, тих, які можуть налагодити краще роботу, буде тільки на користь місту і його мешканцям.

Що Ви маєте на увазі, коли говорите «негативні речі», які відбуваються  в місті?

Багато речей, яких сьогодні не помічають мешканці, для мене як людини, яка 7,5 років займалася міською господаркою є дзвіночком. Я розумію, що ці речі через певний період часу уже почнуться заважати жити львів’янам. Крім того, очевидними є господарські прорахунки. І вони вже не тільки для фахівців очевидні, а й дискомфортні для людей. Я думаю, що при тому невеликому обсягу ремонтів доріг, які відбувалися цього року, створити такі незручності — це значні помилкові управлінські рішення. Але, з другого боку, критикувати владу чи людей, з якими я дуже довгий період часу разом працював,  думаю, було б неправильно.

До речі, про дороги. За збігом обставин їх похапцем почали відкривати за тиждень-два до виборів. Наприклад, ситуація із вулицею Лисенка чи з проспектом Свободи?

Тут, по-перше, хотів би сказати про обсяги фінансування ремонтних робіт. У зв’язку з ініціативою президента Петра Порошенка про децентралізацію, Львів цього року має в бюджеті розвитку 900 мільйонів гривень, тоді коли в найкращі роки не було навіть і 200. А якщо говорити про саму суть проведення ремонтів то, ви ж бачите, що про трамвай на Сихів, на превеликий жаль, ніхто вже й не говорить. Зрозуміло, що і цю зиму мешканці будуть мучитись від того, що найкоротший шлях з Сихова до центру міста закритий. Богдана Хмельницького, яку вже давним-давно треба було відкрити і пустити 4-ий трамвай для того, щоби мешканці вулиці Промислової і інших вулиць отримали хоча б якесь транспортне сполучення, також замовчується. Дуже популістично виглядає пуск руху по вулиці Лисенка і по проспекту Свободи. Бо не можна на догоду виборчій кампанії не витримувати термінів кристалізації цементних розчинів. Там є бруківка, дорога має набути міцності. В іншому випадку вона посиплеться.  Можливо, чинна міська влада і виграє щось на виборах, але через рік ми побачимо, як втратили на цих дорогах великі кошти.

Є ще одна дорога, яка турбує львів’ян, — це площа Святого Юра. Тепер там немає тролейбусного сполучення. Як Ви бачите вирішення цієї проблеми?

Просто всюди ж написано — «Візьми і зроби!». Просто треба взяти і зробити, а не говорити про це. Хоча, якщо говорити про Площу Юра, то ще в контексті останніх подій чергового конфлікту стосунків міської влади і суспільства, мені видається, що там не економіка — що там є політика.

Проблема смороду… Ви маєте якесь конкретне вирішення?

Звичайно. Воно ще було готове позаминулого року: на ключових каналізаційних артеріях необхідно поставити спеціальні пристрої, як це зроблено в багатьох західних європейських містах — просто додавати інгредієнти, які не будуть допускати запаху.

Це дорого? Що заважає це зробити?

Взяти і зробити.

Ще одна проблема — Грибовицьке сміттєзвалище?

Без державних грошей не обійтися. Тут потрібна загальнодержавна екологічна програма. Маючи депутатську фракцію у Верховній Раді, керівництво міста може звертатися  і з екологічного фонду намагатися отримати на це кошти.

Оксана Юринець зареєструвала у Верховній Раді законопроект щодо транспортних перевезень. Це і впровадження електронного квитка, і відкриті конкурси для перевізників. Ваше ставлення до такої ініціативи?

Дуже правильне рішення, тому що альтернативи цьому немає. Коли я йшов з міста, то уже було підведено підсумки першого етапу конкурсу щодо електронного квитка. Деякі компанії подали  абсолютно цілісні концепції його впровадження. На превеликий жаль, минув вже рік, я не знаю, як там складаються справи, але факт є фактом – результату немає.

Зате є нова транспортна система …?

Я був категоричним противником цієї системи і не був залучений до цієї роботи. Думаю, ці неправильні рішення «відгукуються» до сих пір. Бо треба було не перерозподіляти ринок перевезень (для мене насправді немає різниці, скільки компаній працює — одна чи сорок одна), треба було правильно забезпечити правила гри і контроль.

Щодо авіаперевезень. Що заважає реалізації проекту «Відкрите небо»? Ніби ж планувались прямі авіарейси зі Львова до Європи, а на ділі знову пересадки в Києві, Варшаві, Катовіцах?

Якщо подивитися на табло аеропорту, то кількість рейсів все-таки зросла. Якщо зрозуміти, в чому є глобальна причина, то все-таки це бідність людей. Ну, не може собі пересічна людина дозволити заплатити 2500-3000 гривень за те, щоби дістатися літаком до Києва. Але я переконаний, що ми стали на правильний шлях і зі зростанням доходів людей «Відкрите небо» буде давати уже свої плоди. Я переконаний, що із впровадженням літнього розкладу ми вже відчуємо додаткові рейси, тому що інтерес є і він щоразу зростає.

Як Ви ставитесь до ідеї розширення меж Львова для збільшення його інвестиційної привабливості?

Думаю, що це позитивний крок, але при цьому кроці обов’язково треба враховувати інтереси громад. Зрозуміло, що Львів сильніший від будь-якого населеного пункту, який розташований поруч, але це означає, що треба знайти таку формулу, яка би була вигідна людям.

Побутує думка, що коли Олег Синютка був у Львівській міській раді, то з господаркою проблем не було. Коли пішов – почались негаразди. Що б ви порадили своєму наступнику у мерії?

Ви дуже м’яко підводите до того, що моя відповідальність за господарські речі була кращою від інших. Я би не хотів коментувати такі порівняння, тому що вони є некоректними. Я думаю, що прийде нова команда і якщо хтось захоче послухати мої поради і використати досвід, я завжди підкажу. Принаймні ми домовились із нашим кандидатом на посаду міського голови Львова Оксаною Юринець, що людина, яка разом з нею прийде першим заступником, буде мати підтримку, консультації і дуже швидке входження в курс справ.

 Марина Урлай, прес-служба БПП Солідарність.

 

 

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ