Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн

Парламентарі зняли вікові обмеження на ввіз автомобілів, одночасно підвищивши податок з власників транспортних засобів

Парламент зняв обмеження на ввезення в Україну автомобілів, що були у вжитку. У середу депутати ухвалили поправки стосовно реєстрації транспортних засобів, згідно з якими в Україну тепер можна імпортувати автомобілі будь-якого року випуску.

Водночас законодавчі зміни передбачають збільшення податку на першу реєстрацію автомобілів, і чим старший автомобіль, тим більше сума податку. Якщо для нових легкових авто з об'ємом двигуна від 1,1 до 1,5  літра реєстрація при ввозі в Україну коштуватиме 4 гривні, а для машин віком до 8-ми років - 5 гривень, то для авто, яким більше 8-ми - діятиме ставка у розмірі 200 гривень. Закон вступає в дію з 1 січня 2007 року.
Законопроект, який цього разу підтримало 232 народних обранці, був прийнятий після другого читання, переносячи «по дорозі» численні поправки. У першопочатковій версії законопроекту (на перше читання), що подавав Дмитро Святаш і яке підтримало 272 нардепи, про скасування митних обмежень і близько не йшлося. Також вищими пропонувалися ставки за 100 куб. см двигуна. Після ж змін, які були запропоновані „нашоукраїнцями”, законопроект набув більш «людських рис». Проте купити хоч і «підстаркувате», але більш якісне, аніж вітчизняні аналоги авто буде вже складніше – крім розмитнення та реєстраційних послуг, автовласник платитиме ще зверху  від 200 до 5250 у.о, і вище залежно від літражу двигуна.  
Фактично повним складом проголосували за законопроект в його останній редакції фракція Партії регіонів (175 нардепів зі 186), соціалісти (28 депутатів з 31), комуністи (21 нардеп з 21). З 125 всього присутніх на голосуванні бютівців за законопроект проголосували лише три народних депутата, також законопроект підтримали 4 з 81 „нашоукраїнці” та 1 з 6 позафракційних.
Щодо регіоналів та бютівців, „нашоукраїнців” зрозуміло  – перехідні демократи, а от щодо політичних партій – захисників пролетаріату не зовсім – або соціалісти та комуністи вже відчувають, що на наступні парламентські вибори вони будуть в «прольоті» або відчуття піклування про пролетаріат в них якесь викривлене…
Закон стосується не лише вантажівок та легкових автомобілів, а й морських та водних транспортних засобів, спеціалізованої техніки, тому пропонуємо скорочений огляд того, що пропонує закон – ставок податку з власників легкових та вантажних автомобілів. 
Законом передбачено викреслення слова: «через п’ять років» із статті 3-1 Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів», після чого лишається: 3.1. Стаття 1 цього Закону втрачає чинність з дня вступу України до Світової організації торгівлі. Стаття 1 звучить так:
«Пропуск на митну територію України з метою вільного обігу (у тому числі з метою розкомплектування на запасні частини) тракторів колісних для перевезення напівпричепів (сідельних тягачів), автобусів, легкових автомобілів, вантажних автомобілів, автомобілів спеціального призначення та шасі з встановленими двигунами – коди товарних позицій згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності 8701 20, 8702–8705 та 8706 (шасі з встановленими двигунами тільки для автомобілів товарних позицій 8701 20 та 8702–8705) допускається за умови, що на момент переміщення через митний кордон України пройшло не більше 8 років з дати їх виготовлення».
Згідно з прийнятим Законом при першій реєстрації в Україні власники транспортних засобів платитимуть: 
за автомобілі для перевезення не менш як 10 осіб, включаючи водія, з об'ємом циліндрів двигуна: 
 до 6000 куб. см:  
 нові -- 5 грн. з 100 куб. см
 що використовувались до 8 років -- 5 грн. з 100 куб. см
 що використовувались понад 8 років -- 500 грн. з 100 куб. см
 
            від 6001 куб. см і більше 
 нові -- 5 грн. з 100 куб. см
 що використовувались до 8 років -- 5 грн. з 100 куб. см
 що використовувались понад 8 років -- 10 грн. з 100 куб. см


за автомобілі легкові (крім автомобілів з електродвигуном) з об'ємом циліндрів двигуна: 
 до 1000 куб. см: 
 нові -- 3 грн. з 100 куб. см
 що використовувались до 8 років -- 5 грн. з 100 куб. см
 що використовувались понад 8 років -- 100 грн. з 100 куб. см (до 200 у.о.)
 
            від 1001 куб. см до 1500 куб. см: 
 нові -- 4 грн. з 100 куб. см
 що використовувались до 8 років -- 5 грн. з 100 куб. см
 що використовувались понад 8 років -- 200 грн. з 100 куб. см(до 600у.о.)
 
            від 1501 куб. см до 1800 куб. см: 
 нові -- 5 грн. з 100 куб. см
 що використовувались до 8 років -- 7 грн. з 100 куб. см
 що використовувались понад 8 років -- 300 грн. з 100 куб. см (до 1080 у.о.)
 

            від 1801 куб. см до 2500 куб. см:
            нові -- 10 грн. з 100 куб. см
 що використовувались до 8 років -- 12 грн. з 100 куб. см
 що використовувались понад 8 років -- 500 грн. з 100 куб. см (до 2500 у.о.)
 
            від 2501 куб. см до 3500 куб. см: 
 нові -- 25 грн. з 100 куб. см
 що використовувались до 8 років -- 30 грн. з 100 куб. см
 що використовувались понад 8 років -- 750 грн. з 100 куб. см (5250 у.о.)
 

            від 3501 куб. см і більше: 
 нові  40 грн. з 100 куб. см
 що використовувались до 8 років 45 грн. з 100 куб. см
 що використовувались понад 8 років 1000 грн. з 100 куб. см


за транспортні засоби, оснащені електродвигунами -- 0,5 грн. з 1 кВт


за автомобілі вантажні з об'ємом циліндрів двигуна: 
до 8200 куб. см: 
 нові -- 15 грн. з 100 куб. см
 що використовувались до 5 років -- 50 грн. з 100 куб. см
 що використовувались від 5 до  8 років -- 700 грн. з 100 куб. см
 що використовувались понад 8 років -- 1000 грн. з 100 куб. см
 
від 8201 куб. см до 15000 куб. см: 
 нові -- 20 грн. з 100 куб. см
 що використовувались до 5 років -- 30 грн. з 100 куб. см
 що використовувались від 5 до  8 років -- 50 грн. з 100 куб. см
 що використовувались понад 8 років -- 1000 грн. з 100 куб. см
 
від 15001 куб. см і більше: 
 нові -- 25 грн. з 100 куб. см
 що використовувались до 5 років -- 30 грн. з 100 куб. см
 що використовувались від 5 до  8 років -- 50 грн. з 100 куб. см
 що використовувались понад 8 років -- 300 грн. з 100 куб. см

за автомобілі спеціального призначення (крім пожежних і  швидкої допомоги) 
 нові -- 5 грн. з 100 куб. см
 що використовувались до 8 років -- 5 грн. з 100 куб. см
 що використовувались понад 8 років -- 100 грн. з 100 куб. см
 

При проведенні повторної реєстрації, перереєстрації та чергового технічного огляду:  

За автомобілі для перевезення не менш як 10 осіб, включаючи водія, з об'ємом циліндрів двигуна:

до 6000 куб. см -- 5 грн. з 100 куб. см
від 6001 куб. см і більше -- 5 грн. з 100 куб. см

За автомобілі легкові (крім автомобілів з електродвигуном ) з об'ємом циліндрів двигуна: 
 до 1000 куб. см -- 3 грн. з 100 куб. см
 від 1001 куб. см до 1500 куб. см -- 4 грн. з 100 куб. см
 від 1501 куб. см до 1800 куб. см -- 5 грн. з 100 куб. см
 від 1801 куб. см до 2500 куб. см -- 10 грн. з 100 куб. см
 від 2501 куб. см до 3500 куб. см -- 25 грн. з 100 куб. см
 від 3501 куб. см і більше -- 40 грн. з 100 куб. см
За транспортні засоби, оснащені електродвигунами -- 0,5 грн. з 1 кВт
За автомобілі вантажні з об'ємом циліндрів двигуна: 
 до 8200 куб. см --15 грн. з 100 куб. см
 від 8201 куб. см до 15000 куб. см – 20 грн. з 100 куб. см
 від 15001 куб. см і більше – 25 грн. з 100 куб. см
За автомобілі спеціального призначення (крім пожежних і швидкої допомоги) – 5 грн з 100 куб. см

Територіальні дорожні фонди 85 відсотків із суми цього податку спрямовуватимуть на фінансування витрат, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування, а також сільських доріг, а 15 відсотків - до бюджетів місцевого самоврядування на ремонт і утримання вулиць в населених пунктах, що належать до комунальної власності і суміщаються з автомобільними дорогами загального користування державного значення. Щодо термінів сплати податку та пільговиків, то щодо них законодавство змінено не було.

Не дивлячись на те, що законодавством збільшується податкове навантаження, експерти оцінюють його схвально. На думку експерта з політико-економічних програм, директора Аналітичного агентства «Українська марка» прийнятий закон задовольнить всіх. «Попередня редакція закону, автором якого є нардеп Дмитро Святаш, який володіє авто бізнесом  була жорсткішою, аніж та, що була запропонована на друге читання. Якщо раніше взагалі не було можливості привести собі із-за кордону авто, старше 8 років, то тепер цей закон реально дозволить розкоркувати ринок вживаних автомобілів, одночасно зробивши більш жорстким вимоги що до якості, бо за погану, хоч і дешеву машину ні хто платити не буде. В ЄС автомобілі дешевше аніж в нас і тепер привести собі якогось «підстаркуватого» мерседес буде фактично можливо», – каже експерт. На думку експерта, Президент не буде ветувати цей закон, оскільки він є СОТівським.

Валентин Концевич

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ