Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

«Всі на нас кричать, а ми самі не знаємо, що робити», – водії маршруток також у шоці

Транспортна реформа зворохобила Львів. Городяни лають чиновників останніми словами. А ті «переводять стрілки» на водіїв. Мовляв, це все вони, саботують нові маршрути, хамлять пасажирам. Що ж, наші водії, звісно, не ангели, але право на слово мають і вони.

Забігаючи наперед зазначимо: жоден із тих водіїв, яких ми опитали, не сказав нам, що задоволений новою схемою. Були й такі, котрі відмовлялися від коментарів – боялися лишитися без роботи «хай яка вона не є». Інші ж були надто обережні щодо критики теперішньої транспортної схеми. Однак, окремі водії не шкодували ненормативної лексики, відповідаючи на питання «Як Вам нова транспортна схема?»

«Мені однаково. Все змінилося тільки для людей, а я просто працюю на своїй роботі», - розповів водій маршруту 28 (змінений № 63).

«Це нецензурно», – прокоментував водій маршруту № 26. На запитання, чи зменшились прибутки внаслідок впровадження нової транспортної схеми він відповів: «При чому тут прибутки? Ви подивіться, які я екскурсії по Львову роблю!»

Його колега, водій маршруту № 51, на це ж питання відповів так: «Дуже погане враження. Набагато зменшились прибутки. А точніше – їх немає».

«Я думаю, що нічого доброго в міській раді не зробили», - сказав водій маршруту № 34.

Водій, який раніше працював на 53 маршруті, а тепер кермує на 43-му сказав таке: «Враження паскудні. Люди не можуть добратися з Левандівки до Водоканалу, до Зеленої, до Шота Руставелі. До Сихова, наприклад, їде 23 маршрут, але він один поєднує два великих спальних райони. Прибутки зменшились, тобто їх не має зовсім. Ми працюємо з першого січня і по сьогоднішній день, а результат – нуль! Зовсім нічого не заробив».

Він також додав, що 1 січня їздив безкоштовно, але чув, що чимало водіїв брали гроші: «І то зрозуміло, бо ніхто нам нічого не компенсував, все було з нашої кишені. Розпорядження дали перевізникам, а постраждали за те водії. І по сьогодні їздимо за рахунок водіїв та власників. Дивіться, в хорошому випадку, тобто в час-пік, за одне коло вул. Петлюри – вул. Суботівська маємо 150-160 грн. А вдень – 90-100 грн. А раніше збирали набагато більше – за цілий день 1 500-1 600 грн. Найбільше зараз заробляють ті, хто поставив великі автобуси… Вони і заробляють. У перші дні й таксисти зібрали шалену касу, а тепер вже люди звикають. Нарікають ще, звичайно, але найбільше на те, що мають їхати з пересадками».

Водій маршруту № 20 (колись № 40) зазначив, що поки сам не може сказати, добра ця нова транспортна схема чи погана. «Наприклад, мені вранці на роботу самому добиратися дуже тяжко. Прибутків зовсім нема. Тепер маємо більше машин, заробляємо менше. Так, зранку в час-пік я з Левандівки везу чимало людей, а от назад приїжджаю практично порожнім. То яке враження може бути? Раніше працював на 62 маршруті, за день заробляв «чистими» 150-170 грн. А зараз і того не назбирати. Всі на нас кричать, а ми самі не знаємо, що робити. Логічно подумати, хто може заробити на тому? Власники та самі знаєте хто (натяк на міського голову Львова Андрія Садового, – авт.). Тішать нас зарплатою. Кажуть, дадуть 1 200 грн. За таку зарплату я сім’ю не прогодую! Мені треба дитину і вдягнути, і в садочок відправити, і купити якийсь йогурт. Треба втікати з такої роботи, за такі гроші я не буду їздити з ранку до ночі. Пасажири нарікають, що у Львові сьогодні хаос. Думаю, можна трохи поліпшити ситуацію, якщо пустити нові маршрути старими схемами».

«Заплати гроші, проїдь півмаршруту, а ще половину йди пішки», – такий коментар дав водій маршруту № 45 (колишнього № 50), який має понад 20 років водійського стажу. Кінцева зупинка цієї маршрутки на вул.. Науковій, їде вона лише до вул. Коперника. Там кінцева зупинка, місце під котру не обладнане, – прямо на трамвайній колії «От поспішає людина на роботу. В транспортній схемі зазначено, що маршрутка рухається по вул Коперника. Людина прочитала і думає, що маршрутка їде до кінця вулиці, але ми ж і половину її не проїжджаємо. Люди шоковані! Вони не те що не задоволені, вони обурені до неможливості тим, що так все непродумано», – каже водій.

Він також зазначив, що людям часто доводиться пояснювати, що то за маршрут і ще й підказувати потрібний номер маршрутки. Однак пасажири часто дозволяють собі ненормативну лексику на адресу водія. «Окрім того, люди ще й хамлять водіям, роблять нас винними. Я вже навіть декому казав – свої емоції – під кабінет того, за кого ви голосували. Хай вам там вирішують. Постійне емоційне напруження. І решту дай, і людині поясни… А що казати тим людям, які приїхали із сільської місцевості, наприклад, у лікарню. Запитує у місцевих, а вони теж не знають, і ніхто їм не може пояснити. Як людині кудись дістатися? Єдиний вихід таксі! Таксі, до речі, зараз процвітають. Хто має гроші, той переважно користується таксі. Але є такі, які мають відповідальну роботу, і їм не можна запізнюватися, то мусять тепер їздити тільки на таксі, щоб роботу зберегти», - розповів водій.

За його словами, інформаційні буклети зі схемами маршруту, які були у нього, люди розібрали «буквально за один рейс».

Також він зазначив, що тепер водіям дуже скрутно, адже пасажири відмовляються від послуг маршруток і все частіше користуються трамваєм, а відтак водії ризикують залишитися без зарплати. «Всі думають, що водії мають великі заробітки, але якби хтось побачив, як ми живемо, які у нас статки, то напевне переконався б, що це не так. А тепер взагалі буде дуже тяжко», – сказав він.

Підготувала Ольвія Зайцева

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ