Слухай онлайн
Економіка

АМКУ ще наразі «не зайнявся» підвищенням цін на авіапальне

АМКУ наразі ще не займається вивченням ситуації зі збільшенням цін на авіапальне, яка призвела до того, що були зняті авіарейси Київ-Львів та Львів-Київ, які пропонували авіакомпанії «Аеросвіт» і «Міжнародні авіалінії України». Про це на прес-конференції, присвяченій підсумкам діяльності Львівського обласного територіального відділення АМКУ у 2006 році, заявив заступник голови ЛОТВ АМКУ Віктор Савчук. За його словами, справа вирішуватиметься на центральному рівні, і якщо буде наказ центрального офісу АМКУ, то ситуація вивчатиметься регіональним відділенням. Поки що ж таких наказів з Києва не надходило, каже Савчук.
Нагадаємо, що «Міжнародні авіалінії України» скасували рейси Київ-Львів та Львів-Київ, також найближчим часом компанія «Аеросвіт» планує скасовувати свої рейси через підвищення цін на пальне постачальниками на 20%.
 За даними авіакомпаній, середньозважена світова ціна на авіапальне на лютий становить 560-570 доларів за тонну. Проте основні постачальники авіаційного пального для авіакомпаній МАУ і «Аеросвіт» – компанії ТзОВ «КРЕБО» (ЗАТ «Укртатнафта») та «ЛУК-Авіа Ойл» (ПІІ «ЛУКОЙЛ Україна») – планують продавати своє пальне на 20% дорожче.
«Станом на сьогодні у нас немає контракту з паливними компаніями, а укладений раніше закінчується наприкінці цього місяця. Нарада в Міністерстві транспорту і зв’язку між авіакомпаніями і постачальниками палива не призвела ні до яких домовленостей – ціни як і раніше збираються підвищувати», – цитує слова гендиректора «Аероcвіту» Аарона Майберга прес-служба «Аеросвіту».
Як каже Майберг, не виключено, що в зв’язку з проблемою, що виникла, авіарейси будуть зупинені. Так само не виключає зупинки авіаперельотів і президент МАУ Юрій Мірошников, за словами якого, авіакомпанії не зможуть купувати пальне за заявленою постачальниками ціною, оскільки це призведе до багатомільйонних збитків (за підрахунками «МАУ», в 2007 році компанія може втратити більш ніж 35 млн грн).
«Якщо не втрутиться уряд, цілком можливо, що абсолютно всі авіарейси нашої компанії будуть зупинені – як внутрішні, так і міжнародні. Ми («Аеросвіт» і «МАУ») поставили умову, щоб ціна базувалася на формулі світової ціни на авіапаливо, яка діяла до 25 листопада 2006 року і становила 560-570 доларів за тонну. Натомість постачальники – «КРЕБО АвіаСервіс» і «ЛУК-Авіа Ойл» з листопада підвищили ціни на 15-20% вище від ринкових, більше того, а з лютого почали вимагати сплати ПДВ. Тобто ще 20%, це загалом на 40% підвищення ціни, а згідно із законодавством, на міжнародних рейсах ціна пального має нульову ставку ПДВ на відміну від внутрішніх», – цитує прес-служба авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» слова голови компанії Юрія Мірошникова.
Втрати МАУ в разі ухвалення ціни постачальників становитимуть близько 70 млн. грн, втрати «Аеросвіту» на 50% більше, ніж у «МАУ». За даними авіакомпаній, вони закуповують близько 60% авіапалива в «Борисполі», оскільки цей аеропорт для них базовий, решту пального закуповують у зарубіжних країнах. За даними авіакомпаній, на сьогодні воно дешевше за кордоном. Щодо квитків, то, як говорять в компаніях, питання підвищення цін на квитки поки що не піднімається, оскільки тоді вони стануть неконкурентоспроможними.
Водночас постачальники палива заяви авіаперевізників не коментують. Як зазначили «Гал-info» в прес-службі «ЛУК-Авіа Ойл», такою є корпоративна політика, тому коментувати ситуацію ми відмовляємося. 
КРЕБО і «ЛУК-Авіа Ойл» є фактично монополістами по заправці літаків в Україні. «МАУ» закуповує в Україні в місяць від 3 до 5 тис. тонн палива, а «Аеросвіт» – від 6 до 10 тис тонн авіапального. Повітряний флот «Аеросвіту» складається з десяти літаків: Боїнг 737-200, два Боїнги 737-300,  три Боїнги 737-400, два Боїнги 737-500 та два Боїнги 767-300ER, аерофлот «МАУ» 13 літаків Боїнг-737.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...