25 листопада у Львівські ОВА презентували результати конкурсу “Інноваційні програми і дидактичне забезпечення для осучаснення освітнього процесу - 2024”.
Фото: Depositphotos
20 листопада під час обласної конференції “Формування української національної та громадянської ідентичності у сучасній українській школі” відбулось нагородження переможців та лауреатів конкурсу “Інноваційні програми і дидактичне забезпечення для осучаснення освітнього процесу”. Цьогоріч змагання проводили вже вчетверте, і комісії було подано 15 рукописів програм та посібників, з яких до участі допущено 14. Змагались учасники у п’яти номінаціях. Про це зазначають у пресслужбі Львівської ОВА.
“Мета цього конкурсу – забезпечити зростання якості освіти шляхом нових розробок і інновацій. Якщо ми не зможемо забезпечити нових розробок і інновацій, тобто нових підручників і нових програм, тоді ми не зможемо підвищувати якість освіти, хоча шанси нашої країни, наших дітей, конкурентоздатні. Наша країна не буде зростати, якщо ми цьому не будемо приділяти увагу – змісту освіти в першу чергу. Першочерговим завданням освіти є зміст освіти”, – відзначив директор департаменту освіти і науки Львівської ОВА Олег Паска.
Як розповів Олег Паска, однією із переможниць стала програма “НейроСтарт: підготовка до школи (математика)”, укладена доцентами кафедри початкової та дошкільної освіти ЛНУ імені Івана Франка Богданна Турко і Валентина Деленко. Вона спрямована на розвиток математичних здібностей у дітей дошкільного віку. Її почнуть впроваджувати у садочках вже з січня, відзначив директор департаменту.
Як розповіла Валентина Деленко, сьогодні є чимало навчальних програм для підготовки малечі до школи, зокрема можна віднайти і ті, що рекомендує Міністерство освіти і науки, так і ті авторські програми, які публікують у вільному доступі. Проте сьогодні активно розвивається напрямок нейропедагогіки, який неодноразово підтверджував свою ефективність, а тому саме він став “родзинкою” цієї освітньої програми.
“Ми вирішили до звичної програми підготовки дітей до школи додати елементи нейроігор, і так виникла наша програма “Нейростарт”. Чому саме математика? Насправді вона є зараз початковим етапом, на цьому ми не зупинимось. Програма націлена на всебічний розвиток старшого дошкільника, і ми, звичайно, плануємо рухатись далі і доповнювати її іншими освітніми рівнями, згідно з базовим компонентом дошкільної освіти”, - розповіла Валентина Деленко.
Співаторка програми розповіла, що сьогодні є тенденція, коли звичні справи для дітей насправді стають складними, як-от зав’язати шнурівки чи застібнути ґудзики на сорочці. Це зумовлено тим, що суспільство у різний спосіб намагається полегшити та спростити такі справи для дітей, наприклад, взуття часто створюють тепер на липучках. Проте такі повсякденні вправи насправді сприяють розвитку дитини, а тому й стануть частиною програми “Нейростарт”.
“Саме нейровправи допомагатимуть дітям виконувати ті чи інші речі, які вони виконували до того, але з новими формами та викликами. Новий підхід саме у нейровправах, оскільки зараз сучасні діти використовують надзвичайно багато гаджетів у своїй діяльності. І цікаві методи, нестандартні ігри, які ми використовуємо у своїй роботі, допомагають розвивати саме дві півкулі головного мозку, і тими нестандартними правилами дозволяють залучати їх до навчальної діяльності, оскільки саме з п’яти- та шестирічного віку формується базовий компонент, який вони будуть потім використовувати в наступність у початковій школі”, - розповіла співавторка програми Богданна Турко.
Також під час брифінгу представили навчальну програму "Білінгвальний курс за вибором. English for Medicine. 11-12 kl.", авторкою якої є вчитель-методист англійської мови Рудківського ліцею Оксана Білинська-Слотило. Програма орієнтована на учнів 11-12 класів, які під час навчання у ліцеях оберуть напрямок біотехнологій, медицини та екології.
“Саме такі є завдання цього курсу: це і розвиток навичок професійної комунікації англійською, передусім; це моделювання діалогів з пацієнтами та колегами, для прикладу; це представлення певних медичних ситуацій. У володінні медичною термінологією передбачене поглиблене вивчення термінів, як анатомії, фізіології, фармакології, навіть сучасної діагностики. Щодо розвитку навичок читання та перекладу наукових статей – ми всі розуміємо, що Україна зараз інтегрується в інформаційний простір міжнародний, і наша зброя – це інформація. І наш розвиток наступних галузей, особливо охорони здоров'я, залежить також від настанов Міжнародної світової організації охорони здоров'я, які називаються, так звані, гайдлайн”, - розповіла авторка програми Оксана Білинська-Слотило.
Також діти працюватимуть над розумінням аудіо та відеоматеріалів, створенням наукових статей та власного контенту. Структура курсу передбачає опрацювання медичної термінології, методів комунікації пацієнта і лікаря, способів ведення медичної документації, створення власного контенту.