Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство  |  Здоров'я

Багаті поїдуть на море, бідні - залишаться вдома - соціологія

В Україні жінки більше за чоловіків люблять море, а чоловіки – відпочивати на річці. Відповідно у чоловіків рибалка на другому місці серед улюблених видів відпочинку (26%), а у жінок – на одному з останніх (3%). Крім того, серед жінок більш популярний відпочинок на дачі та в санаторіях, а серед чоловіків – на природі, походи, гори та мисливство. Незважаючи на те, що серед чоловіків подорожі більш популярні, пізнавальний відпочинок більше полюбляють жінки.Такі результати соцдослідження, яке провела СГ "Рейтинг".

Чоловіки більше віддають перевагу подорожам автомобілем, велосипедом та мотоциклом, жінки – потягом та автобусом.

Ще один цікавий момент. Лише 35% чоловіків планують цим літом лишитися вдома, тоді як серед жінок таких 43%. Чоловіки частіше за жінок планують відпочинок на морі та в Карпатах.

Море – найулюбленіше місце відпочинку молоді та людей середнього віку. Річка та ліс – людей старшого та похилого віку. Гори також більш популярні серед молоді.

Чим старше респонденти, тим більше серед них планують цим літом лишатися вдома (лише 25% – серед молоді і майже 60% - серед людей похилого віку). Крім того, чим старше респонденти, тим більше серед них взагалі не матимуть відпочинку цим літом (лише 10% - серед молоді і майже чверть – серед людей похилого віку). Таким чином, українські пенсіонери, які за статусом вже перебувають на «заслуженому відпочинку», або не мають можливості відпочивати або просто не вміють цього робити.

Чверть молоді планує відпочивати цим літом на Чорному морі, 13% - на Азовському, 4% - за кордоном. Серед пенсіонерів Чорне море планують відвідати лише 5%, Азовське – менше 1%.

Ще кілька цікавих моментів. Чим старше респонденти, тим популярніший серед них відпочинок в санаторіях, а також на дачі чи на городі. Пізнавальний відпочинок однаково популярний як серед молоді (18-29 років), так і людей середнього (30-39 років) та більш старшого віку (40-49 років).

Подорожі, походи та відпочинок у горах значно популярніші серед молоді. Відпочинок на природі – серед людей середнього віку, а рибалка та мисливство – серед людей більш старшого, але не пенсійного віку (40-49 років та 50-59 років).

Подорожувати автомобілем більше любить молодь та люди середнього віку. Потягом та автобусом – більше старшого віку. Подорожувати мотоциклом та автостопом любить переважно лише молодь. Майже чверть пенсіонерів не люблять подорожувати жодним з видів транспорту.

Цікаво, що люди з вищою освітою більше за інших віддають перевагу в якості транспорту для подорожей автомобілю, потягу та літаку. А люди з вищим рівнем доходів – лише автомобілю.

Чим вище рівень освіти, тим популярніший серед респондентів пізнавальний відпочинок, подорожі та відпочинок в горах, а також на морі.

Дачний відпочинок найбільш популярний серед людей з середньою освітою. Аналогічно – рибалка та мисливство. А от лікуватися в санаторіях найбільше люблять люди з найнижчим рівнем освіти (як зазначалося раніше, це переважно люди похилого віку з низьким рівень достатку), які відпочинок сприймають за старими, популярними за радянських часів критеріями.

Дачний відпочинок та рибалка особливо популярні серед людей з відносно низькими доходами, а море, подорожі, гори, пізнавальний відпочинок – серед людей з більш високими доходами. Разом з тим на природі полюбляють відпочивати, як бідніші, так і багатші, відповідно це найбільш компромісний вид відпочинку.

Таким чином, цим літом більш заможні громадяни зі значно більшою вірогідністю відпочиватимуть на морі (чверть на Чорному, 18% - на Азовському, 5% - за кордоном), а також подорожуватимуть Україною (18%). Тоді як менш заможні, на жаль, переважно проведуть літо вдома, або взагалі не матимуть відпочинку. Кожен п’ятий з опитаних, які не мають роботи, вважають, що цим літом вони не матимуть і відпочинку. Отже, вони не мають ані роботи, ані відпочинку і це безперечно сумно.

Довідка.

Аудиторія дослідження: населення України віком від 18 років і старші. Вибіркова сукупність: 2000 респондентів. Метод дослідження: особисте формалізоване інтерв’ю згідно з опитувальником (face to face). Помилка репрезентативності дослідження (з ймовірністю 0,95): для значень близьких до 50% похибка становить не більше як 2,2%, для значень близьких до 30% - не більше як 2%, для значень близьких до 10% - не більше як 1,3%, для значень близьких до 5% - не більше як 1%. Терміни проведення дослідження: 26 травня – 2 червня 2011 р.

Розподіл областей: Захід: Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська, Рівненська, Тернопільська, Чернівецька. Центр: Вінницька, Кіровоградська, Полтавська, Хмельницька, Черкаська. Північ: м. Київ, Київська, Житомирська, Сумська, Чернігівська. Південь: АР Крим, Одеська, Херсонська, Миколаївська, м. Севастополь. Схід: Дніпропетровська, Запорізька, Харківська. Донбас: Донецька, Луганська.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ