Слухай онлайн
Cуспільство  |  Здоров'я

Батьки дітей з особливими потребами називають ПМП консультацію знущанням

Цієї середи, 24 лютого, в Українському Католицькому Університеті відбувся круглий стіл «Нова модель Психолого-медико-педагогічної консультації: ефективно, професійно та в інтересах дитини». Організаторами заходу виступили – громадська організація «Батьки Джерела» і Український Католицький Університет.

Метою круглого столу була презентація і обговорення нової моделі роботи Психолого-медико-педагогічної консультації. Автор презентації, фахівець з соціальної роботи Тереза Фаласеніді продемонструвала, як можна відкрити і розвинути потенціал кожної дитини за рахунок розробки індивідуальних навчальних програм. Запропонована модель передбачає залучення до процесу вивчення дитини, розробки програми, навчання і корекційного супроводу спеціалістів зі спецзакладів, реабілітаційних центрів та громадських організацій, які є найкращими фахівцями в цій галузі.

Проблематику піднятої теми влучно озвучила учасник заходу, мама 6-річної дитини з синдромом Дауна Юлія Бойко: «Сьогодні ПМПК – це знущання над дитиною і батьками. Приміщення, в якому відбувається так зване «вивчення» дитини, абсолютне не пристосоване для дітей, тим паче, для дітей з вадами фізичного розвитку, -- говорить вона. -- Хіба можна справді побачити можливості і вміння дитини за 15-20 хвилин? І це при тому, що приміщення і люди навпроти для дитини незнайомі! Я не бачу змісту в цій процедурі, адже на виході батьки отримують витяг, який не містить жодної нової інформації про дитину. Для чого тоді ці незручності і цей стрес? Як мама, я не бачу потреби у ПМПК у тому вигляді, в якому вона зараз працює».

На необхідності проведення реформи установи наголосила і керівник департаменту освіти Львівської ОДА Олександра Небожук. «У нас 8 тисяч дітей, яких треба обстежити. І лише сім працівників ПМПК. В такій ситуації надати якісні послуги неможливо», -- пояснила вона і запропонувала створити новий потужний центр, який би міг працювати якісно або демонополізувати цей ринок, таким чином даючи батькам можливість обирати, де і хто вивчатиме їх дитину.

Лілія Гриневич, народний депутат України, зауважила, що процес впровадження інклюзії є незворотнім і кожна дитина повинна реалізувати своє право на якісну освіту у навчальному закладі за місцем проживання. «І у новому законі «Про освіту» має бути прописано усі можливі форми навчання дитини з вадами розвитку у звичайній середній школі» , -- сказані пані Гриневич.

У підсумку учасники круглого столу домовилися створити робочу групу, яка підготує власні пропозиції до проекту Закону «Про освіту», в тому числі, і щодо роботи ПМПК. Окрім того, за підсумками обговорень організатори готують резолюцію, яка буде розіслана усім учасникам заходу.

Участь в круглому столі взяли: голова комітету с питань науки і освіти Верховної Ради України Лілія Гриневич, заступник голови Львівської облдержадміністрації Юрій Підлісний, експерти з питань соціальної політики Інституту суспільно-економічних досліджень (м.Київ) Лариса Самсонова та Маріанна Онуфрик, керівник департаменту освіти Львівської ОДА Олександра Небожук, фахівець з соціальної роботи Тереза Фаласеніді, керівники Львівської міської (Марта Ярова) та обласної (Оксана Лака) ПМПК, професор кафедри загальної та соціальної педагогіки УКУ Марія Швед, також представники навчально-реабілітаційних центрів, громадських організацій, педагоги, директори шкіл та завідуючі ДНЗ, батьки дітей з особливими потребами, студенти та інші зацікавлені особи. 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...