Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Волинь

Бізнес українців Галичини: Молочна імперія краю – «Маслосоюз»

Ті, хто куштували продукцію “Маслосоюзу” пригадували, що лише сам запах масла був неперевершеним. Чотирилистна конюшинка - знак “Маслосоюзу” вважалася неофіційним знаком якості. Навіть поляки визнавали, що українське “масло з конюшинкою” найкраще у країні.

Фото з Локальна Історія.

Серед країн, куди у 1930-их “Маслосоюз” експортував свою продукцію не лише вся Європа, але й Австралія та Аргентина!

Як усе починалось?

Перші молочні кооперації виникли перед Першою світовою війною у Стрию. Тоді селяни ще боялися здавати молоко на переробку. Кружлівка “Александрія” (сепаратор), яку кооператив придбав у Копенгагені, сильно шуміла і видавали дивні гучні звуки. Селян казали, що “в ній сидить нечиста сила”. Справи не одразу йшли гладко: Андрій Палій директор підприємства у 1920-их розвозив масло по людях у своїй валізці.

Проте у 1927-ому “Маслосоюз” переїжджає до Львова. Купляють перший вантажний автомобіль.

Фото з Локальна Історія.

Польським корпораціям був не до вподоби розвиток українського "Маслосоюзу". Маргінали часто били вітрину крамниці “МС” на замовлення недобросовісних конкурентів. Польська влада навмисно завищила норми стандартизації: спеціальні комісії перевіряли все - від раціону худоби до освітлення стайні.

Тодішні господині казали, що вони не так власних дітей доглядають, як корів, що дають молоко для “Маслосоюзу” - корова мала бути ідеально чиста. “Маслосоюз” мав 17 власних ветеринарів, згідно найвищих європейських вимог.

Українські гроші – в українські руки – на українські справи!

Втім польські наміри звести нанівець молочну справу українців пішли лише на користь: продукція “Маслосоюзу” досягла неймовірно високої якості. Поганим вважалося масло старше за три дні, тоді його називали кухонним, другосортним, а не десертовим.

У 1930-ому українська кооперація експортувала понад 800 тонн масла! Річний прибуток підприємства сягнув 15 мільйонів злотих.

Фото з Локальна Історія.

Продукція “Маслосоюзу” була поза всякою конкуренцією. Тож деяким польським виробникам не залишалося нічого іншого, як закуповувати українське масло і перепаковувати його у свої обгортки.

У 1938 році на Галичині було 56 крамниць “Маслосоюзу”. Розширюючи мережу надання послуг, Маслосоюз з 1937 р. почав відкривати невеликі крамниці-бари, у яких за помірковану ціну можна було придбати смачні канапки з маслом та різними сирками, посмакувати іншими молочними продуктами, медом, кавою.

Фото з Локальна Історія.

Велику увагу приділяли рекламі: брали участь у виставках продукції, з нагоди Різдвяних та Великодніх свят фірма вітала своїх покупців та запрошувала до своїх крамниць, давала рекламу у пресі.

“Мандруючи на лещатах не забувай зі собою масло і сири Маслосоюзу, вони не переладовують шлунка, а знаменито скріпляють організм”, - йшлося в оголошенні у тогочасній пресі.

На жаль, з приходом совітів у 1939-ому підприємство ліквідували.

Джерело: Локальна Історія.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ