Слухай онлайн
Культура

Близько 2 млн недоотримала львівська опера у зв'язку з карантином

Генеральний директор-художній керівник Львівського національного театру опери та балету ім. Соломії Крушельницької Василь Вовкун у коментарі Гал-інфо розповів, як карантин вплинув на роботу театру і наскільки зменшилась кількість вистав.
Василь Вовкун. Фото з сайту Львівської Національної опери

“Якщо говорити про дані на 1 червня 2021 року, враховуючи дію обмежувальних заходів на території України у зв'язку з ковідом, за цей театральний сезон оперний театр заробив 6 млн 680,9 тис. грн при плані 8 млн 750 тис.грн. При плані 90 здійснив показ 65 вистав, які відвідало 29,1 тис. осіб.  Середня заповненість зали цього року склала 31,3%. Це пов'язано з тим, що спочатку нам дозволяли відкривати 120 місць, потім -  500 місць, а зараз зал дозволяється заповнювати на  75%”, - розповів Василь Вовкун. 

Попри це він зазначив, що це не катастрофічні втрати, і театр добре впорався з ситуацією, бо майже одразу повертався до роботи: “Відразу по закінченню карантину ми починали працювати. Ми весь час бути у повній готовності, бо розуміємо те, що кожен день простою, -  це комунальні витрати, які ми маємо сплачувати самостійно.  Міністерство культури попри локдаун цього року відмовилося оплачувати комунальні послуги. Втім на 6 липня ми закінчуємо сезон і вийдемо в 0 зі всіма заборгованостями”. 

Також Василь Вовкун додав, що найболючіше карантин вдарив по планах постановок.

“Після “Турандот” ми планували дві прем'єри у балеті - “Тіні забутих предків” на музику Скорика та “Страшну помсту” на музику Станковича. Ми хочемо, щоб на сцені нашого театру звучала музика наших композиторів, але ці прем'єри довелося відкласти. Попри це жоден оперний театр України не поставив стільки прем'єр цього сезону, скільки ми. До того ж деякі речі ми робили вперше у світі у такому форматі.

Цього сезону у нас відбулася прем'єра опери для сімейного перегляду “Лис Микита” Івана Небесного - це нове прочитання Івана Франка, ця вистава номінувалася на премію Тараса Григоровича Шевченка дійшла, зараз номінується на Всеукраїнському фестивалі-премії “Гра”, який проводить Національна спілка театральних діячів України, у нас пройшло 90-річчя від дня народження відомого сценографа-художника Євгена Лисика, відбулося капітальне поновлення балету Балет “Створення світу” на музику Андрія Петрова, також ми відзначили 4 жовтня 120-річчя театру - нам вдалося зробити такий цікавий формат, де через історію театру передавати найважливіші етапи за 120 років, також ми зняли 2 вистави за допомогою УКФ у форматі фільму -  це “Дон Жуан” Моцарта та “Лис Микита”.

Крім цього, відбулася прем'єра опери “Турандот” Джакомо Пуччіні. Вона абсолютно унікальна, бо тоді, в листопаді 2020 року, дозволялося під час локдауну проводити репетиції, але не дозволялося запускати глядача до зали. Над цією виставою працювала група з 5 країн світу: хореограф був з Латинської Америки, режисер із Польщі, а у нього графік розписаний на роки, тому ми мали встигнути зробити виставу. Ми пішли на такий експеримент: поставили екран в репетиційній залі та в балетній,  і по суті в онлайн форматі ми зробили виставу з костюмами та декораціями. Режисер лише приїхав на декілька днів, дещо поправив і прем'єра вийшла дуже добра. Про неї багато писали музикознавці та критики. Також “Турандот” виконала свою соціальну функцію. У часи коронавірусу ми звернулися до лікарів Львова та Львівщини та запросили їх  безплатно приходити на виставу.

До речі, “Турандот” була поставлена вперше за 120 років взагалі, вона до цього не мала своєї історії в нашому театрі. Також ми  вийшли на міжнародному сервісі Megogo, де до цього часу транслюється опера Станковича “Коли цвіте папороть”. Зараз у нас ведуться переговори по міжнародних каналах, які чекають нашого матеріалу”, - поділився Василь Вовкун.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ